Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
De bråk som var tidigare så handlade det om att en person lånat hårschampo av en annan utan lov.
Verkar som om Västervik fått en riktig nitlott när det gäller vilka asylanter som placeras där.
Dvs det är nog riktiga knäppgökar vi har att göra med, ursäkta raketforskare ska det stå!

Och jag som i min enfald tidigare bara trodde gott om Västervik, med tankar på: kustnära sommarstad, Ostkustens pärla, Hootenanny Singers, på 1960-talet med: Hansi Schwarz, Björn Ulvaeus, Johan Karlberg och Tonny Roth, visfestivaler, partaj mm. Så jag bedrog mig!
Antar att någon gör sig en god inkomst på den så kallade "flyktingförläggningen". Bert Karlsson, Jan-Emanuel Johansson, eller någon annna framgångsrik entreprenör? Det hade varit klokare om ansvariga i Västerviks kommun hade anlitat någon med erfarenhet av apskötsel, som professionella medarbetare från Furuvik eller Kolmården. Där elektriska grisfösare, gevär med bedövningspilar och högtrycksspruta med iskallt vatten skulle vara självklar basal standardutrustning. Anläggningen borde givetvis även vara låst och ha 5 m höga taggtrådsstängsel runt.