2013-02-15, 16:12
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Hur Sverige sköter invandringen har ingenting med denna tråd att göra!

Vad kan motivet vara för detta egentligen? politiska?

De bråk som var tidigare så handlade det om att en person lånat hårschampo av en annan utan lov. Verkar som om Västervik fått en riktig nitlott när det gäller vilka asylanter som placeras där.

Dvs det är nog riktiga knäppgökar vi har att göra med, ursäkta raketforskare ska det stå!
Citera
2013-02-15, 16:13
Medlem
Heidreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Hur Sverige sköter invandringen har ingenting med denna tråd att göra!

Vad kan motivet vara för detta egentligen? politiska?

Så länge vi inte vet etniciteten på dessa asylsökande dvs gärningsmannen och offret så är det ju svårt att spekulera om ett eventuellt politiskt motiv. Som jag skrev tidigare i tråden så har t.ex. ett annat knivbråk på ett asylboende i närheten handlat om att någon olovligt lånat en persons hårgelé. Så något sånt kan det ju vara i kombination med den stora tristess som ägaren till asylboendet pratar om i lokaltidningen VT.

Ännu mer uppdateringar från VT:

Citat:
Vittnesförhören fortsatte under fredagen och lär ta tid då det är svårt att hitta tillräckligt många tolkar.

– Det är många människor av väldigt många olika nationaliteter som ska höras, berättar Lina Isaksson Funcke, informatör på polisen i Kalmar län.

Under fredagen hölls inledande förhör med den anhållne 28-åringen. Han nekar till brott men vad han har angett om omständigheterna kring bråket vill inte polisen gå ut med i nuläget. Men enligt vad VT erfar handlar det om ett rent slagsmål som urartat. Det verkar inte ha varit några knivar eller skjutvapen inblandade.

Det är oklart om de inblandade i bråket hade samma nationalitet eller någon annan koppling till varandra.

http://www.vt.se/nyheter/arkiv.aspx?articleid=6747069
Citera
2013-02-15, 16:26
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Sätter mina slantar på Syrier eller Romer. Så vi talar alltså om ett dråp alt. ett mord och det står absolut noll om det i dom stora tidningarna? Fräscht mediaSverige, ni bevisar än en gång precis hur korrupta och lögnaktiga ni är, gång på gång på gång.

Alkohol och knivar tyder på zigenare - dessa mänsklighetens avskräde. Finns det en grupp människor som man enkelt kan kategorisera som oärliga, opålitliga tjuvar så är det dessa, oavsett var de kommer ifrån! Kan tänka mig att det går att anpassa dem som gör absolut avkall på sina traditioner och helt anpassar sig till svenska värderingar. Övriga är helt enkelt avskyvärda, vilket de bevisar om och om igen!
Citera
2013-02-15, 16:30
Medlem
Heidreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Alkohol och knivar tyder på zigenare - dessa mänsklighetens avskräde.

Inga knivar (enligt lokaltidningen i alla fall):
Citat:
Men enligt vad VT erfar handlar det om ett rent slagsmål som urartat. Det verkar inte ha varit några knivar eller skjutvapen inblandade.

http://www.vt.se/nyheter/arkiv.aspx?articleid=6747069
Citera
2013-02-15, 16:42
Medlem
Casings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heidrek
Svaret finns här:

Fan va bisarrt att båda som bråkade var medvetslösa när hjälpen kom
Den ena högg samtidigt som den andra knockades?
Snacka om oavgjort...
Citera
2013-02-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casing
Snacka om oavgjort...

Fast den som dog får väl ändå anses ha förlorat, om även då på övertid.
Citera
2013-02-15, 16:53
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casing
Snacka om oavgjort...

Det var inga knivar med. Kanske de brottades och bägge fick in en bensax och drog åt..... Bisarrt om det stämmer i alla fall men kanske den som överlevde låtsades vara medvetslös.
Citera
2013-02-15, 17:12
Medlem
FetFulElaks avatar
Självsanering är bra... Men vad tror man egentligen? Slänga ihop en massa kristna, muslimer, araber och negrer på samma ställe - klart som fan detta blir trubbel... räcker ju att kolla hur det ser ut i deras skithemländer.
Citera
2013-02-15, 19:09
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Inne i Västervik är det många romer.
Skulle jag inte påstå, ser aldrig några. Kanske om man bor på långrevsgatan.
Citera
2013-02-15, 19:16
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Skulle jag inte påstå, ser aldrig några. Kanske om man bor på långrevsgatan.

Med det menade jag förstås det andra flyktingboendet lysingsbadet. Det är därifrån alla snattare i affärer kommer ifrån eller trodde du att det var aliens?
Citera
2013-02-15, 21:27
Medlem
MrBONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Läser man i lokala tidningen så verkar mordet märkligt. Bägge bråkstakarna verkar ha brottats till döds då bägge var avsvimmade men gärningsmannen kvicknade till. Verkar mycket märkligt och denna anläggning ligger utanför Västervik men den som ligger inne i västervik har det varit mycket bråk i under hösten med knivar inblandade. Vidare har regelrätta stöldturneer genomförts med flyktinganläggningen som bas.

Killen insåg att det kanske inte är så bra att mörda folk när man bor på ett asylboende och FEJKADE kanske lite han är ju oskyldig enligt sig själv så hans advokat kommer nog få honom att hävda att det var självförsvar eller nåt..
Citera
2013-02-15, 21:52
Medlem
MrBONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heidrek
Slaskpressen tycker nog inte att det har något nyhetsvärde eftersom gärningsmannen är en icke-svensk asylsökande. Om gärningsmannen hade varit en etnisk svensk och offret en asylsökande: krigsrubriker på löpsedlarna, fackeltåg och TV4-gala.

Lokaltidningen VT har uppdaterat med bl.a. följande:

Där kom förklaringen. Tristessen. Lösningen blir att satsa mer på att minska tristessen på dessa boenden. Kanske några av våra mest folkkära artister kan åka på turné bland landets asylboenden och underhålla? Även vissa av våra politiker borde kunna turnera som gycklare.

Haha Tristess jag skulle vilja påstå att min tristess är minst lika grov.. Dom har nog fullt upp tror jag
Jag har också en väldigt stor tung ryggsäck som STATEN satt på mina axlar som tyngt mig hela livet.

Snuttii plutt är inte jag också rättfärdigad att GÖRA NÅGOT SNART? Vad tycker ni hur länge ska man vänta hur mycket skall man ta när kan jag gå löss ostraffat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in