• 1
  • 2
2013-02-14, 18:34
Medlem
Tjena jag undrar om någon av er vet en tricep övning förutom skullcrushes som inte tar så mycket på framsida axeln pga att jag har impingement så kan jag ej köra sånna övningar.
Citera
2013-02-14, 18:57
Medlem
Jag personligen tycker inte någon pushdownvariant tar på axlarna.
Citera
2013-02-14, 19:09
Medlem
Chts avatar
Finns olika typer av inpinchment så du kommer inte få ett garanterat korrekt svar av någon, så det bästa för dig är att antingen besöka en naprapat eller känna dig fram, om du får ont i axeln av tricepspush,-pulldowns, testa något annat. Smalbänk eller liggande tricepsextensions lär dock inte komma på fråga, men testa gärna.

Annars bör du lägga all fokus på rehabträning för axeln och fortsätta med dina skullcrushers under tiden för underhållsträning.
Citera
2013-02-14, 19:27
Medlem
dauits avatar
vilket sammanträffande, har själv impingement sedan två månader tillbaka.

olika sorters pushdown var det det enda som funkade, eftersom man kunde hålla axeln såpass fixerad.
till biceps funkar koncentration curl.

vad har du fått för rehab?
Citera
2013-02-14, 21:54
Medlem
Okej tack för svaren iallafall. I min skada så gör det ont i främre axeln fast det börjar bli bättre.
Citera
2013-02-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
vilket sammanträffande, har själv impingement sedan två månader tillbaka.

olika sorters pushdown var det det enda som funkade, eftersom man kunde hålla axeln såpass fixerad.
till biceps funkar koncentration curl.

vad har du fått för rehab?
Jag har haft det nu ca 4 månader och har gått till massa olika sjukgymnaster och naprapater men nu hittat en bra sjukgymnast. Jag har fått ett rehab som består av mycket rodd och lite shrugs, kan även köra tyngre rodd övningar, shrugs(traps) och bicep men koncentration curl som du kör tycker jag känns på axeln mer stående funkar rätt bra. Hur fick du skadan och börjar det bli bättre med rehab för dig? Och vilka övningar gör du? Var gör det ont? För jag har stått stilla ett tag men nu börjar de bli lite bättre
Citera
2013-02-14, 22:04
Medlem
pushdowns tar ju ganska mycket på främre axeln men det får väl räcka med skullcrushes, tror ni jag kan få igen min tricep som jag hade för 4 månader sen dock är det inte så stor skillnad men med 4 set skullcrushes 1-2veckan?
Citera
2013-02-14, 23:24
Medlem
pezrulezhaakons avatar
proxy123

Om det finns en sån här maskin eller liknande på ditt gym så kan det funka:

http://s7d9.scene7.com/is/image/CYBE...Mode=sharp&v=8
Citera
2013-02-14, 23:29
Medlem
Chts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proxy123
Jag har haft det nu ca 4 månader och har gått till massa olika sjukgymnaster och naprapater men nu hittat en bra sjukgymnast. Jag har fått ett rehab som består av mycket rodd och lite shrugs, kan även köra tyngre rodd övningar, shrugs(traps) och bicep men koncentration curl som du kör tycker jag känns på axeln mer stående funkar rätt bra. Hur fick du skadan och börjar det bli bättre med rehab för dig? Och vilka övningar gör du? Var gör det ont? För jag har stått stilla ett tag men nu börjar de bli lite bättre

Låter konstigt, rehabövningar för impingement bör väl bestå av olika typer av rotatorcuffsövningar, eftersom det är att stärka dom man vill åt?

Jag har inte besökt någon naprapat men scannat nätet efter videos och guider, så kan ju ha fel, men det låter logiskt eftersom det är att rotatorcuffen som blivit överansträngd.
Citera
2013-02-15, 00:47
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
proxy123

Om det finns en sån här maskin eller liknande på ditt gym så kan det funka:

http://s7d9.scene7.com/is/image/CYBE...Mode=sharp&v=8
Borde det inte går att köra den i övre trissan på cabeln, med ryggstödet på.en bänk som stöd. Enarms dårå...
Citera
2013-02-15, 02:09
Medlem
Chts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Borde det inte går att köra den i övre trissan på cabeln, med ryggstödet på.en bänk som stöd. Enarms dårå...

Man kan köra med sin gamla svärmor som stöd, poängen med den maskinen är bara att avlasta axlarna.
Citera
2013-02-15, 02:58
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cht
Man kan köra med sin gamla svärmor som stöd, poängen med den maskinen är bara att avlasta axlarna.
Japp! Med armbågarna i hennes vagina.
Det var mer ett förslag om TS inte råkar ha en sån maskin som jag ville ha feedback på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in