Är det bara jag som blir riktigt förbannad när jag hör Telges reklamsnutt på radio!? Solupproret, vilket skämt... då tänker jag inte på själva produkten de säljer utan mer på vad som sägs i reklamen/sättet de framför det på.
Ren el? Ja kanske det men reklamkampanjen är smutsig. Har inte vad som sägs nedskrivet men reklamen går på t.ex. Rix FM just nu. I det klippet som körs på den kanalen målar man upp ett skräcksenario om framtidens väder. Bl.a. så kör de en väderleksrapport där en kvinnlig röst säger att Gamla stan står under vatten. De kör alltså på det gamla "människor-har-orsakat-alla-miljöproblem-tricket".
Detta är som ni kanske vet teorier... teorier som forskare inte är överens om! Hade däremot alla forskare(eller en majoritet utav dem) sagt att miljön har flippat ut helt bara p.g.a. människan så hade jag inte brytt mig -men så är ju inte fallet! Vädret har förändrats lite, och ja; isen på polerna smälter men det har den gjort konstant efter istiden. Blir väldigt förbannad av sån här gammaldags skrämselpropaganda. De kunde lika gärna hävdat att jorden är platt eller nått annat som inte stämmer.
Vad tycker du om radioreklamen? Någon som vet exakt vad som sägs ordagrant i den så vi kan posta den i denna tråd?
Någon annan än jag som anmält reklamen?