• 1
  • 2
2013-02-14, 15:34
Medlem
Walker84s avatar
var kan man beställa "red man silver blend"? helst på en svensk sida, jag har sökt som fan på nätet men hittar ingen som säljer den, alla som säljer red mans grejer har bara den vanliga original + att jag hittat en sida som har "red man golden blend", men den vill jag inte ha.
Citera
2013-02-14, 21:20
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker84
var kan man beställa "red man silver blend"? helst på en svensk sida, jag har sökt som fan på nätet men hittar ingen som säljer den, alla som säljer red mans grejer har bara den vanliga original + att jag hittat en sida som har "red man golden blend", men den vill jag inte ha.
Nu kräver jag att du berättar för oss vilken sida det är som har golden blend! Jag har även letat efter levi garrett men det går icke att finna inom Sveriges gränser. Nej jag ber dig redan nu att ge upp ditt sökande. Jag har letat efter svenska återförsäljare av amerikansk tuggtobak i flera år nu utan några större framgångar. Det ända jag har hittat är red man original. Jag ber dig åter igen att ge upp detta sökande. Men om du kan tänka dig att beställa ifrån utlandet så har jag en sida till dig som bär på ett dussin tal olika märken tuggtobak inklusive alla red man sorter. Sidan jag pratar om är www.northerner.com men du kanske redan känner till den sidan.
Citera
2013-02-14, 21:38
Medlem
Cornholio.s avatar
För övrigt så är det inga som helst konstigheter att beställa tobak ifrån northerner. Frakten brukar gå på 100kr plus minus 30kr beroende på din beställning och paketets vikt. Inga som helst konstigheter där med tanke på att det skickas direkt ifrån deras lagerhus i staterna. Den ända nackdelen är väl att du inte kan ta det på postförskott eftersom att det skickas från utlandet. Men du behöver inte vara orolig dom är alltid snabba och smidiga med deras beställningar. Finns ingen anledning att vara orolig. Om du vill ha tuggtobak så är det här det ända alternativet som det ser ut idag och det är även ett bra alternativ. När du ändå är på't se till att plocka upp ett par dosor dip också!
Citera
2013-02-15, 13:18
Medlem
Walker84s avatar
Jag har provat den vanliga, och tänkte prova nån annan sort, efter mycket letande så hittade jag golden blend, men den är väl som den vanliga med skillnaden att den bara innehåller mer nikotin.

Här är iaf sidan där den finns : http://www.nettotobak.com/12-tuggtobak

Scrolla längst ner, där ser du den, jag har hittat flera som säljer red man original, har även mejlat flera av dom men ingen har de andra sorterna och ingen verkar intresserad av att ta hem dom heller, trots att de ändå importerar deras grejer.

Tja jag kan ju handla direkt från utlandet, det jag tänkte mest på var att det blir väl en massa tull och andra pålagor, eller hur funkar det?
För att man ska ha nått att jämföra med: Om man beställer en påse red man, vad slutar notan på ca innan man har grejerna i handen?
Citera
2013-02-15, 23:10
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Jag har provat den vanliga, och tänkte prova nån annan sort, efter mycket letande så hittade jag golden blend, men den är väl som den vanliga med skillnaden att den bara innehåller mer nikotin.

Här är iaf sidan där den finns : http://www.nettotobak.com/12-tuggtobak

Scrolla längst ner, där ser du den, jag har hittat flera som säljer red man original, har även mejlat flera av dom men ingen har de andra sorterna och ingen verkar intresserad av att ta hem dom heller, trots att de ändå importerar deras grejer.

Tja jag kan ju handla direkt från utlandet, det jag tänkte mest på var att det blir väl en massa tull och andra pålagor, eller hur funkar det?
För att man ska ha nått att jämföra med: Om man beställer en påse red man, vad slutar notan på ca innan man har grejerna i handen?
Det är bara att du lägger in en beställning på dom varorna du vill handla sen kommer det stå i varukorgen hur mycket det kommer kosta med frakt och allt i svenska kronor. Det första som kommer upp när du går in på sidar är ''choose country'' väl Sweden så är saken biff.
Utan fraktkostnader så kostar valfri red man sort 32 ynka kronor. Så det blir bra mycket billigare än att beställa inrikes. Du behöver inte oroa dig över några tull kostnader northerner sköter allt sånt åt dig. Sen bryr sig inte tullen om privatpersoner som impoterar ett par påsar tuggtobak för privatbruk. Så länge det är för privatburk. Se nu till att också testa en påse levi garrett för 35 spänn.
Senast redigerad av Cornholio. 2013-02-15 kl. 23:13.
Citera
2013-02-16, 02:09
Medlem
Walker84s avatar
Ok tack, får försöka prova att beställa lite grejer.
Kan väl erkänna att jag inte är storkonsument av tuggtobak, men köper en påse sådär ibland så jag är inte jätteinsatt i denna värld, så du får förklara vad "dip" är?
Citera
2013-02-16, 19:31
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ok tack, får försöka prova att beställa lite grejer.
Kan väl erkänna att jag inte är storkonsument av tuggtobak, men köper en påse sådär ibland så jag är inte jätteinsatt i denna värld, så du får förklara vad "dip" är?

Dip är liknande tuggtobak fast mer fin skuret, inte lika bladigt. Det finns olika så kallade ''cuts'' på dip, fine cut, mid cut och long cut (grövst skuret). Long cut är vanligast och även det jag rekommenderar dig att börja med. Dip precis som snus har oftast vissa smaktillsatser vanligast inom dip är väl wintergreen eller mint men finns allt möjligt som till exempel äpple eller körsbär. Men precis som med snus finns det även med naturlig tobaks smak. Dom sorterna går oftast under Natural eller straight m.fl. Rekommenderar!

Dom mest kända märken skulle vara Copenhagen, Skoal och Grizzly men finns dussintals märken. Även med dip måste man använda sig av en spott kopp men spottet är inte i närheten av lika svart och starkt som det är när man tuggar tobak. Känns faktiskt en aning nyttigare att bruka än tuggtobak och om du gillar tuggtobak lär du gilla dip också.

Men om du frågar mig så tycker jag att vi svenskar är bra mycket skickligare på rökfri tobak än vad amerikanarna är. Men visst kan det vara trevligt med en eller två dosor dip om året för omväxlingens skuld ifrån snuset.

Det finns massvis med information och videos på youtube. Dip tobacco

Om du känner för att testa på't så rekommenderar jag en dosa Copenhagen Longcut och en dosa Copenhagen Wintergreen att börja med för att se om du gillart. Copenhagen är dips motsvarighet till red man alltså det mest igenkända och etablerade märket. Om du frågar mig så är det även copenhagen som smakar bäst. En dosa får du för 25kr på northerner.

http://se.northerner.com/n_swe/copenhagen-long-cut.html
http://se.northerner.com/n_swe/ameri...t.html?cat=612
Citera
2013-02-16, 19:37
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
För övrigt så är det inga som helst konstigheter att beställa tobak ifrån northerner.
Har du köpt där ifrån?
Är väldigt skeptisk till betalningen men det kanske fungerar bra?
Varit sugen på DIP länge.

Hur fungerar det när paketet kommer till Sverige? Hämtar man på Posten eller får man det utanför dörren?
Citera
2013-02-16, 19:58
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Har du köpt där ifrån?
Är väldigt skeptisk till betalningen men det kanske fungerar bra?
Varit sugen på DIP länge.

Hur fungerar det när paketet kommer till Sverige? Hämtar man på Posten eller får man det utanför dörren?

Jo jag har beställt ifrån northerner tre gånger och det har gått som smort varenda gång. Jag har alla gånger fått hem ett kuvert som man sen tar me sig och leg och hämtar ut sitt paket. Men jag har alltid beställt mycket så pakets skulle inte gått ner i mitt brevinkast till min lägenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Northerner Scandinavias FAQ

What does shipping to my location cost?
The price for shipping varies depending on your orders size, weight, destination. The best way to find out what your shipping cost will be is to place the items you want to order and check out. When you have entered your address you will be able to see the shipping cost for your order. This information is available before you pay for your order.
Senast redigerad av Cornholio. 2013-02-16 kl. 20:01.
Citera
2013-02-16, 20:13
Medlem
Walker84s avatar
Citat:
Dip är liknande tuggtobak fast mer fin skuret, inte lika bladigt. Det finns olika så kallade ''cuts'' på dip, fine cut, mid cut och long cut (grövst skuret). Long cut är vanligast och även det jag rekommenderar dig att börja med. Dip precis som snus har oftast vissa smaktillsatser vanligast inom dip är väl wintergreen eller mint men finns allt möjligt som till exempel äpple eller körsbär. Men precis som med snus finns det även med naturlig tobaks smak. Dom sorterna går oftast under Natural eller straight m.fl. Rekommenderar!

Dom mest kända märken skulle vara Copenhagen, Skoal och Grizzly men finns dussintals märken. Även med dip måste man använda sig av en spott kopp men spottet är inte i närheten av lika svart och starkt som det är när man tuggar tobak. Känns faktiskt en aning nyttigare att bruka än tuggtobak och om du gillar tuggtobak lär du gilla dip också.

Men om du frågar mig så tycker jag att vi svenskar är bra mycket skickligare på rökfri tobak än vad amerikanarna är. Men visst kan det vara trevligt med en eller två dosor dip om året för omväxlingens skuld ifrån snuset.

Det finns massvis med information och videos på youtube. Dip tobacco

Om du känner för att testa på't så rekommenderar jag en dosa Copenhagen Longcut och en dosa Copenhagen Wintergreen att börja med för att se om du gillart. Copenhagen är dips motsvarighet till red man alltså det mest igenkända och etablerade märket. Om du frågar mig så är det även copenhagen som smakar bäst. En dosa får du för 25kr på northerner.

http://se.northerner.com/n_swe/copenhagen-long-cut.html
http://se.northerner.com/n_swe/ameri...t.html?cat=612

Bra info, får ta och kolla runt lite på deras hemsida, jag såg dock att flera av red mans grejer är slut i lager, men de fyller väl på framöver antar jag.
Citera
2013-02-16, 20:14
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Jo jag har beställt ifrån northerner tre gånger och det har gått som smort varenda gång. Jag har alla gånger fått hem ett kuvert som man sen tar me sig och leg och hämtar ut sitt paket. Men jag har alltid beställt mycket så pakets skulle inte gått ner i mitt brevinkast till min lägenhet.
Okej, för har suttit några gånger och funderat på om man ska slutföra beställningen.
Blir några dosor dip vid lön med andra ord.

Man behöver med andra ord inte oroa sig med om man lägger en beställning på runt 2000 kr?
Citera
2013-02-16, 20:26
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Bra info, får ta och kolla runt lite på deras hemsida, jag såg dock att flera av red mans grejer är slut i lager, men de fyller väl på framöver antar jag.
Jo jag såg också det. Men det är en storsäljare för dom så du behöver inte vara orolig det är tillbaks om några dagar! Dom jobbar förmodligen på det nu ska du se. Då kan du under tiden kolla runt lite vad som finns och intresserar dig!

Fred!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in