2013-02-14, 15:14
Medlem
Hejsan, gjorde en tråd i går , om min kateter, nu kommer en ny tråd. ni får ursäkta om jag tjatar. Men tycker bara det ger problem, skulle ta bort en knöl på svanskotan , kunde inte kissa efter operationen, så åkte på att ha en kateter i en vecka. En slang som sitter i urinblåsan, med en påse i andra änden som jag tömmer när den är full. När jag haft den ett dygn fick jag urinvägsinfektion...

Och nu till mitt nästa problem, jag kan inte bajsa sedan jag fick katetern, fick den i tisdags kväll. Bajsade i tisdags morse, brukar ALLTID bajsa 1-2 gånger per dag, ibland 3 gånger. Nu har jag inte ens känt mig bajsnödig sedan tisdagskväll.

Varför är det så för??? är den en ren slump ? har legat i sängen istort sett sedan tisdagskväll. var nersövd cirka 1,5 timme i tisdags.

Börjar bli orolig att jag blir förstoppad eller något ? Ge mig lite tips på hur jag kan göra för att skynda på bajsandet! , Försöker vara uppe och gå lite, men det är väldigt svårt, (pga operationen)

Är tacksam för all tänkbar hjälp!

Mvh
Citera
2013-02-14, 15:24
Medlem
MisterToms avatar
Du är nedsatt i ditt allmäntillstånd och har därmed fått problem med avföringen, det är inte kopplat till katetern. Det har bara gått två dagar så det är fortfarande inget medicinskt problem, men att dina avföringsvanor förändrats har med att göra att dina levnadsmönster har förändrats. Den största orsaken är att du inte rör på dig, men troligtvis har du fått läkemedel som bidrar och du äter säkert inte riktigt som du ska och så vidare.
Citera
2013-02-14, 15:30
Medlem
Okej, tack för infon! Känns bättre, det lät väldigt troligt! tack så mycket
Citera
2013-02-14, 22:53
Medlem
Vad är det egentligen du opererat, och var? Påverkan på både blåsfunktion och förmågan att bajsa kan bero på påverkan på ett gäng nerver som går i det området. Har du någon känselnedsättning kring insida lår och rumpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in