2013-04-26, 01:42
Medlem
postkranar tycker jag har billigare än hemsidor. men det gäller ju att hitta sig en bra ocskå!

1.5dl aceton räcker till 122g och sen her man i 8g akb48f.

nybörjare skulle jag rekommendera ha 4-5g i på varje 122.

det som är positivt när man gör egna satser är man kan välja styrka och potenthet än dom man köper på shopparna.
Citera
2013-04-26, 02:57
Medlem
OdCaBos avatar
1g AKB-48f och 0.5 g 5f-PB22 till 40g Farmers Honeyblend. Låter det vettigt? Eller ska jag minska på blenden, vill ändå ha det "lagom", så man inte röker in sig på nolltid..
Citera
2013-04-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
1g AKB-48f och 0.5 g 5f-PB22 till 40g Farmers Honeyblend. Låter det vettigt? Eller ska jag minska på blenden, vill ändå ha det "lagom", så man inte röker in sig på nolltid..

om du inte är tolerant sen tidigare är det en bra mix
Citera
2013-05-25, 22:57
Medlem
rajjios avatar
Hej en dum fråga kanske men hjälp en noob så e ni snälla kan man lösa upp tex 5F-AKB48 med något annat än aceton tex vodka
Citera
2013-08-08, 23:26
Medlem
Se7eens avatar
jag får hem akb-48f och knaster imorn. Ska göra min egen rökmix. Så behöver hitta oljefri aceton. Biltema har nån variant härhttp://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-o.../Aceton-36707/
men står ju inte om den e oljefri. Någon som har tips på var man kan hitta det annars. Kollade på både coop o apoteket idag när jag hade vägarna förbi båda ställena..som såklart bara hade aceton med olja.
Tacksam för svar!
Citera
2013-08-08, 23:35
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Se7een
jag får hem akb-48f och knaster imorn. Ska göra min egen rökmix. Så behöver hitta oljefri aceton. Biltema har nån variant härhttp://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-o.../Aceton-36707/
men står ju inte om den e oljefri. Någon som har tips på var man kan hitta det annars. Kollade på både coop o apoteket idag när jag hade vägarna förbi båda ställena..som såklart bara hade aceton med olja.
Tacksam för svar!

Står på burken om du förstorar bilden.

"Kemiskt ren" = rätt sort.
Citera
2013-08-08, 23:40
Medlem
Se7eens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Står på burken om du förstorar bilden.

"Kemiskt ren" = rätt sort.

AAAH Tack!!
nice då e det ba köra på imorn då, räcker med 2 såna väl? Vad menas med begreppen som TS använder här i första inlägget med att rökmixen helst ska vara 1:50? Är nybörjare så. Men verkar annars inte va så svårt o göra..
Citera
2013-08-08, 23:54
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
AAAH Tack!!
nice då e det ba köra på imorn då, räcker med 2 såna väl? Vad menas med begreppen som TS använder här i första inlägget med att rökmixen helst ska vara 1:50? Är nybörjare så. Men verkar annars inte va så svårt o göra..

Du behöver drygt 100 milliliter till en normal rökmix.

1:50 eller 1/50 innebär: Ett gram cannabinoidpulver & 50 gram tobak.
Citera
2013-08-09, 00:05
Medlem
Se7eens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Du behöver drygt 100 milliliter till en normal rökmix.

1:50 eller 1/50 innebär: Ett gram cannabinoidpulver & 50 gram tobak.

Ah oki. Jag har alltid blandat så med färdiga rökmixar med tobaken. För det e väl ba o blanda ihop cannabinoidpulvret med knaster o aceton o sen röra om för att sedan lägga ut det så det får torka, och sen blanda rökmixen med tobak när man rullar en spliff t ex? eller behöver man ingen tobak om man har blandat med knaster?
Tack för svar!!
Citera
2013-08-09, 02:27
Medlem
Convicteds avatar
Citat:
Ah oki. Jag har alltid blandat så med färdiga rökmixar med tobaken. För det e väl ba o blanda ihop cannabinoidpulvret med knaster o aceton o sen röra om för att sedan lägga ut det så det får torka, och sen blanda rökmixen med tobak när man rullar en spliff t ex? eller behöver man ingen tobak om man har blandat med knaster?
Tack för svar!!

Klart du kan röka med eller utan tobak. Upp till dig.
Citera
2013-08-09, 10:09
Medlem
Battery6s avatar
Fan vad less jag blir på dessa trådar, det finns redan extremt bra skrivna trådstarter som förklarar steg för steg precis allt man behöver veta för att göra klockrent spice. Lås och ta bort sen här skiten...
Citera
2013-08-09, 10:28
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Tacksam för svar!
Ja hur är det, har dom tagit bort aceton på dom flesta affärerna nu eller?
Fanns på alla butiker jag varit in på förut och nu har jag bara sett en affär här i stan som säljer aceton kemisk ren (livsmedelsbutiker).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in