2026-01-15, 14:19
Bannlyst
Lätt OG mario på nintendo ds
Citat:
Ursprungligen postat av MaSa123
Tror mig ha spelat de flesta Mario ända från 8-bitars till senaste på Wii U. Jag älskar fortfarande serien som så många andra och satsar på att försöka äga dem alla. Tänkte att det kunde vara intressant att se vad folk har för favoriter i Mario-serien

Min lista:

5- Super Mario Bros (NES)
4- Mario & Luigi Bowsers inside story (3DS)
3- New super mario bros 2 (3DS)
2- Super Mario bros 3 (NES/SNES)
1- Super Mario World (SNES)

Förklara gärna varför också. Jag fastnade för miljön i SMW med den vackra världen, alla roliga nya powerups och såklart yoshi. Det spelet var halva min barndom och är nog därför min favorit! Dessutom det första spel jag någonsin klarade ut. Vilka minnen

Edit; räknar såklart också med mario-kart, sportspelen och övriga spel där mario är en karaktär. Får nog lägga till Mario Party 9 som nummer 6 på listan, sjukt kul
Citera
2026-01-16, 01:50
Medlem
Tavastehuss avatar
1) SMB3 spelade man skiten ur 1991. Först hos någon kompis som hade en piratkopia som gick i 60hz (så jävla snabbt!) sen hemma i original från Bergsala (märkbart långsammare). Var köpte folk dessa cartridges egentligen? Det var en ljusgrå kassett (inte mörkgrå som vanliga NES-carts) med maskoten för Weekly Famitsu i cowboymundering istället för Mario…

2) SMB2 (Super Mario USA i Japan) har man också lirat löjligt mycket. Kul sidonot att både tvåan och trean är från 1988 (men trean kom först 1991 till EU).

3) SMB1 också såklart, på kombinationskassetten med Duck Hunt. Minns när jag körde 2-player med yngre grannen och jag ville spela. Då sa jag till honom ”du kan gå ner i hålet där”. Sen var det min tur igen.

Efter dessa tre klassiker blir det svårare att gradera.

Jag räknar inte ens Paper Mario, för de avskyr jag.

SMW finner jag överskattat. Aldrig gillar Yoshi.

SM64 fult (redan 1996 tyckte jag det) och tråkigt.

Med Galaxy och New Super Mario Bros var jag med på tåget igen, liksom 3D World på Wii U och 3D Land på 3DS som jag verkligen gillade.

Det är nog världens bästa spelserie ändå.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in