Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-02-13, 11:18
Medlem
Tror mig ha spelat de flesta Mario ända från 8-bitars till senaste på Wii U. Jag älskar fortfarande serien som så många andra och satsar på att försöka äga dem alla. Tänkte att det kunde vara intressant att se vad folk har för favoriter i Mario-serien

Min lista:

5- Super Mario Bros (NES)
4- Mario & Luigi Bowsers inside story (3DS)
3- New super mario bros 2 (3DS)
2- Super Mario bros 3 (NES/SNES)
1- Super Mario World (SNES)

Förklara gärna varför också. Jag fastnade för miljön i SMW med den vackra världen, alla roliga nya powerups och såklart yoshi. Det spelet var halva min barndom och är nog därför min favorit! Dessutom det första spel jag någonsin klarade ut. Vilka minnen

Edit; räknar såklart också med mario-kart, sportspelen och övriga spel där mario är en karaktär. Får nog lägga till Mario Party 9 som nummer 6 på listan, sjukt kul
Senast redigerad av MaSa123 2013-02-13 kl. 11:31.
Citera
2013-02-13, 11:23
Medlem
DrBums avatar
Min lista är liknande, men jag har även Super Mario Land (Gameboy) som en given favorit.

Detta pga. jag fick det som lite valp och spelade i många år.
Citera
2013-02-13, 11:24
Medlem
steveharrisffss avatar
Jag gillar nig Super Mario Bros 3 bäst. Grafiken känns som en grov uppdatering på Super Mario Bros men samtidigt sådär "classic" som Nintendo alltid är. Sedan är spelet sjukt roligt också.
Citera
2013-02-13, 11:26
Medlem
Kungensbordells avatar
Mario kart nintendo 64. Gta san andreas är det enda spelet som har underhållit mig mer än det.
Citera
2013-02-13, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steveharrisffs
Jag gillar nig Super Mario Bros 3 bäst. Grafiken känns som en grov uppdatering på Super Mario Bros men samtidigt sådär "classic" som Nintendo alltid är. Sedan är spelet sjukt roligt också.

Håller med Kan man räkna SMB2 som ett mario-spel? Eftersom nintendo köpte rättigheterna från Doki doki panic eller vad fan det hette och bara ändrade gubbarna? Det är ju inte nintendo som designat spelet..

Det är dock också ett bra spel förövrigt, men rätt fult av japanerna att säga att Europa inte var redo för det riktiga smb2 och släppte det som "lost levels" åt oss istället. Snacka om att ha förutfattade meningar om typ alla andra länder än sig själva
Citera
2013-02-13, 12:42
Medlem
Bankdosas avatar
Nu har jag ingen topplista men jag håller med dig till fullo att Super Mario World är det absolut bästa Mariospelet. Spelade faktiskt alla 96 sluten i helgen. Tröttnar aldrig på det spelet.
Citera
2013-02-13, 12:54
Medlem
Ferross avatar
Har ni glömt Super Mario 64? Eller var det bara jag som gillade det?

Det tillsammans med Mario Kart 64 är två av mina absoluta favoriter när det kommer till konsol. Mario Kart med tre polare var ju bland det roligaste som fanns.
Citera
2013-02-13, 13:09
Medlem
Gryphems avatar
Min favorit är helt klart Super Mario på N64:at ^^
Även de första på SNES. ^^
Och Mario kart såklart.
Citera
2013-02-13, 13:12
Medlem
Pansarbabians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Har ni glömt Super Mario 64? Eller var det bara jag som gillade det?

Det tillsammans med Mario Kart 64 är två av mina absoluta favoriter när det kommer till konsol. Mario Kart med tre polare var ju bland det roligaste som fanns.

Nej, skulle säga att det tillsammans med SMW är de bästa! Otaliga många timmar nöje bakom dem.
Citera
2013-02-13, 13:47
Medlem
DXmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryphem
Min favorit är helt klart Super Mario på N64:at ^^
Även de första på SNES. ^^
Och Mario kart såklart.

sådär ser min lista ut också, mario på snes va den enda min mamma ville spela med mig när jag var liten hehe
Citera
2013-02-13, 13:49
Medlem
Gryphems avatar
Jag saknar de tiderna, när man slog sig ner i soffan och lirade SNES hela nätterna.. spelen var konstigt nog mer lockande då :/
Citera
2013-02-13, 14:07
Medlem
DXmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryphem
Jag saknar de tiderna, när man slog sig ner i soffan och lirade SNES hela nätterna.. spelen var konstigt nog mer lockande då :/

nja, jag övergav konsolerna efter första xboxet, PC har en grym fördel med modifiering.. så jag är ganska nöjd med en del utav dagens spel

men nu har man ju smartphones så alla gamla klassiker spel från nes till playstation 1 har ja på luren
mario 64 är väldigt spelvänligt på telefonen faktist
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in