Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2020-08-08, 17:35
Medlem
sebastian_s avatar
Jag har tragiskt nog inte spelat inte spelen till Gamecub och Wii då det var Xbox för hela slanten på 2000 talet för min del. Men jag skulle ranka dem.

1. Super Mario 3. Bästa spelet på Nes och ett spela som höll hela 90-talet trots konkurrens från snes och mega drive.

2. Super Mario Odyseey. Switch själ och hjärta trots att det varken har sålt bäst eller fått bäst betyg. Mysighetsfaktorn och spelmagin är på max. Kunde varit lite svårare och vara lite längre fram tills slutbossen (istället för att 1/3 av spelet är efter att man besegrat honom)

3. Super mario 1

Sämst. Super Mario World Snes. Det är förmodligen den största besvikelsen till spel som jag har provat. En uppföljare till super mario 3 till den ultimate 2d konsolen, och så är det bara rörigt barnsligt skit. Med den hemska Yoshi som gör spelupplevelsen ännu mer oren och märklig.
Citera
2020-08-08, 18:01
Medlem
MuscleSharks avatar
Lätt svar på den.
SMB 1-3, Super Mario Land och till sist Super Mario World.
Dom nya spelen har jag inte det minsta intressen för. Tråkigt skit i mina ögon.
Citera
2020-08-08, 18:07
Medlem
Elementarts avatar
1. Super Mario 64. Spelade om det flera gånger när jag hade Nintendo 64:an ikopplat. Brukade även spela om banor flera gånger.

2. Super Mario Odyssey, skulle nog säga att detta är mitt favorit-Mario efter 64:an, det var så najs att äntligen få ett Mario-spel som var så snyggt.

3. Övriga Mario-spel:
Mario Kart DS: Bästa spelet i serien.
Luigis Mansion 3: Lika roligt som ettan, grym grafik som ser ut som en animerad film.
Mario & Luigi inside Bowsers Story. Roligt rpg-spel med bra story.
Citera
2020-08-18, 21:51
Jag får säga att Super Mario 3 är det jag haft mest kul med. Lite med Super Mario 64 men det är så förbaskat svårt att lära sig.
Citera
2023-01-25, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Har ni glömt Super Mario 64? Eller var det bara jag som gillade det?

Det tillsammans med Mario Kart 64 är två av mina absoluta favoriter när det kommer till konsol. Mario Kart med tre polare var ju bland det roligaste som fanns.
Super Mario 64 var gudomligt, det enda som var medelmåttigt var rörelsen och kameran som var aningen rörig och lite svår, men kan kan vänja sig vid det. Senare super Mario 3D var kameran lite snällare.
Citera
2023-01-25, 10:19
Medlem
Super Mario 64 var fullkomligt revolutionerande när det kom, och är än idag ikoniskt. Mario Kart 64 var också skitkul när det begav sig.

Andra Mario Kart-spel har också gjort sig bra, som till Wii eller till nuvarande Switch.

Men i övrigt får inte Mario Party-serien glömmas bort. Jäklar vad roliga de är, framförallt de nuvarande två Party-spelen till Switch!
Citera
2023-05-28, 08:21
Bannlyst
1. Super Mario Sunshine
2. Super Mario 3
3. Super Mario 64
4. Super Mario World
5. Super Mario Bros 2

Alla spelen ligger bra till.
Citera
2023-05-28, 09:39
1 Mario Odyssey
2 Mario Galaxy 2
3 Mario 64
4 Mario Bros 3
5 Paper Mario: The Thousand-Year Door

Otroligt svårt o göra en lista. Många av spelen som är 20-30 år gamla är ju bättre än många spel som görs idag. Men spelglädjen i Galaxy-spelen och nu senaste hela paketet i Odyssey är svårslaget!!
Citera
2025-12-22, 10:20
Medlem
DevinMarillins avatar
5. Super Mario Odyssey
4. Super Mario Galaxy (har inte spelat 2an än)
3. Super Mario bros 3
2. Super Mario bros Wonder
1. Super Mario World
Citera
2025-12-22, 15:03
Avstängd
Skribentminimums avatar
Håller med om Odyssey. Helsike vilket bra spel. Nog det bästa. Annars super Mario World och super smash bros ultimate ifall det räknas som ett mario spel. Mario kart strax bakom men dessa 3 är de allra bästa med Odyssey på topp. Mario 3d world är också bra.

Tycker galaxy är överskattat och alldeles för enkelt.
Senast redigerad av Skribentminimum 2025-12-22 kl. 15:06.
Citera
2025-12-24, 08:32
Medlem
Sun Rulers avatar
Svårt att sammanställa en lista då tidsspannet är så brett men om jag försöker utgå från spelglädjen när det begav sig:

1 Mario Odyssey (har länge längtat efter en uppföljare)
2 Mario Galaxy 2
3 Mario 64
4 Mario Bros 3
5 Super Mario Bros
Citera
2025-12-24, 10:09
Moderator
memymos avatar
Dator- och konsolspel --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera
  • 8