Citat:
Ursprungligen postat av
MaSa123
Tror mig ha spelat de flesta Mario ända från 8-bitars till senaste på Wii U. Jag älskar fortfarande serien som så många andra och satsar på att försöka äga dem alla. Tänkte att det kunde vara intressant att se vad folk har för favoriter i Mario-serien
Min lista:
5- Super Mario Bros (NES)
4- Mario & Luigi Bowsers inside story (3DS)
3- New super mario bros 2 (3DS)
2- Super Mario bros 3 (NES/SNES)
1- Super Mario World (SNES)
Förklara gärna varför också. Jag fastnade för miljön i SMW med den vackra världen, alla roliga nya powerups och såklart yoshi. Det spelet var halva min barndom och är nog därför min favorit! Dessutom det första spel jag någonsin klarade ut. Vilka minnen
Edit; räknar såklart också med mario-kart, sportspelen och övriga spel där mario är en karaktär. Får nog lägga till Mario Party 9 som nummer 6 på listan, sjukt kul

1. Super Mario World (Super Nintendo)
2. Super Mario Land (Gameboy)
3. Super Mario Bros 3
4. Mario 64
Håller helt med dig när det gäller Super Mario World! Älskar miljön med de olika världarna, bossarna och alla borgar, Stjärn-världen, Yoshi, att man kan ha slängkappa och flyga! Helt klart det bästa Mario spelet!
Kan också påpeka att jag fick Super Nintendo, Super Ghouls n Ghosts och Super Mario World i julklapp julen 1993! Innan dess var det Gameboy som gällde med Super Mario Land och massa annat som man spelade! Julen 1993 var en av de bästa julafton som jag minns! Och även den 1996 för då fick jag min första dator. Julen 1997 var också helt ok för så fick jag mitt favoritstrategispel genom tiderna: Command and Conquer Red Alert...