Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-25, 01:25
Medlem
Pallestroms avatar
Mario Cart
Citera
2018-08-25, 04:19
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
64 var magiskt men Sunshine tror jag faktiskt (det senaste/mest avancerade jag spelat) om vi snackar 3D. Gillar soliga spel.

Annars Mario Bros (lite bortglömt i tråden) där man ju kan spela mot varandra:

https://www.youtube.com/watch?v=WFptXdODy7k

Just fan! Mario Bros. Hur kunde jag glömma detta?
Nostalgi och sjukt kul!
Citera
2018-08-25, 05:09
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisaPapprenSchnell
Exakt. Det var den jag syftade på.

Det måste ju ändå vara ett av de fattigare Mariospelen. Det är kul i ungefär 15min.

Musiken var bra dock har jag för mig

Det har helt klart stor charmfaktor än idag. Men längre stunder kunde man inte med nej. Hör till de riktiga Nintendoklassikerna tillsammans med Donkey kong spelen. Ja skön musik!

Det är ett av få Nintendospel till nån annan plattform än Nes.
Släpptes till minst Amstrad som är en hemdator. C64 med har jag för mig.
Citera
2018-08-25, 05:23
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longpost
Super Mario Land någon? Vääldigt annorlunda, kanske eftersom Shigeru inte var så inblandad, men roligt ändå!

SM64 är också väldigt bra..

Det var en klart kul uppfräschning efter SMB. Det hade egyptiskt tema med sfinxar och grejer. Rymdskepp och skit.

super mario land 2. 6 golden coins, uppföljaren var ännu ett stort steg för Mario.
Där mötte man Marios girige nemesis Wario.
Wario är en tv-spelsfigur som är Marios barndomsvän. Wario blev avundsjuk på Marios fina utseende och hans avundsjuka gjorde honom ond. Wario dök först upp i spelet Super Mario Land 2: 6 Golden Coins till Game Boy som först kom ut 1992, där han är slutboss. Warios namn kommer från japanskans "Warui" som betyder elak, blandat med "Mario". Det kan också stämma in med engelskans "War" Från Wiki.. https://sv.wikipedia.org/wiki/Wario

Undrar om inte Wario kan vara Marios onda sidor manifesterade. Så ser jag det.
Citera
2018-08-25, 05:31
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
64 var magiskt men Sunshine tror jag faktiskt (det senaste/mest avancerade jag spelat) om vi snackar 3D. Gillar soliga spel.

Annars Mario Bros (lite bortglömt i tråden) där man ju kan spela mot varandra:

https://www.youtube.com/watch?v=WFptXdODy7k

Sunshine verkar väldigt mysigt.
Och ja SMB2 är ju Doki Doki panic som gjordes om men fortfarande ett jäkligt bra spel. Den boxen går inte av för hackor. Mario madness hehe. Ahh det var magiskt när man såg "de äldre™" lira detta. Sen fick man spela själv. Efter varje bana kom ett enarmat banditspel där man kunde vinna extraliv haha. Sunt!

Och märkligt med de eldspottande "drakarna" som jag har för mig var transsexuella.
Vad matade de oss med i jösse namn? eller i belzebubs namn tvi vale. Valfrihet ftw.
Senast redigerad av Ryggradslus 2018-08-25 kl. 05:38.
Citera
2018-08-25, 06:02
Moderator
^Eazs avatar
Sammanfogade två trådar om samma ämne
/Mod
Citera
2018-08-25, 06:49
Medlem
Mario 64
Super mario 3
Mario galaxy 2
Citera
2018-08-25, 09:19
Medlem
PUSClFERs avatar
  1. Super Mario Odyssey
  2. Super Mario Sunshine
  3. Super Mario 64
Citera
2018-08-25, 09:24
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Nä. Här har ni facit.

1. Super mario bros 3
2. Super mario world
3. Super mario bros 2
4. Super mario land 2 (bubblande doldis)
Citera
2018-08-25, 16:28
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Oerhört svårt. Älskar ju alla mario spel. Är ju mästerverk allihopa. Men hoppar på mario bros 3 tåget. Det är nog det spel jag spelat och klarat flest gånger. Normalt sett så borde man någon gång tröttna på ett spel efter x antal genomspelningar, men icke när det gäller mario bros 3. Det är unikt, inte bara när man jämför med mario spel utan spel överhuvudtaget. Finns inget spel som kan mäta sig med det.
Citera
2018-08-25, 21:21
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Oerhört svårt. Älskar ju alla mario spel. Är ju mästerverk allihopa. Men hoppar på mario bros 3 tåget. Det är nog det spel jag spelat och klarat flest gånger. Normalt sett så borde man någon gång tröttna på ett spel efter x antal genomspelningar, men icke när det gäller mario bros 3. Det är unikt, inte bara när man jämför med mario spel utan spel överhuvudtaget. Finns inget spel som kan mäta sig med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Nä. Här har ni facit.

1. Super mario bros 3
2. Super mario world
3. Super mario bros 2
4. Super mario land 2 (bubblande doldis)

Word. Sådär skulle nog min lista se ut om jag var tvungen, med 3'an på topp.
Underbart spel 3'an. Synd att man skulle fuska, och såg på det så ytligt då, men jag kan ju alltid gå tillbaka. Undrar vilka hemligheter som finns kvar som ingen avslöjat. Eller dem kanske hackersen skulle hittat. Musiken är ju bara för underbar! Gräsbanan 1-2? där banan=tiden obarmhärtligt går framåt. Finns så mycket suggestiva grejer i dessa spel.
Citera
2018-08-25, 21:31
Medlem
Ryggradsluss avatar
Har ni tänkt på varför de har en flugsvamp man blir just stor av?
Och liknelsen med fel prinsessa som man räddar ända tills man kommer till riktiga borgen.
Klart ni har. Har de ens flugsvampar i Japan som vi har? Tydligen.
Och den här världen har man faktiskt levt på hela tiden. Hur annorlunda det kan bli.

Nes och Mario som var så stort på 80 talet. De borde haft massa varningar på förpackningarna att barn; ät för helskotta inte flugsvamp. Eller man kanske borde göra det. Fan vet jag. Nej då.

Och DrMario med alla piller wtf?
Pratade medierna om detta då?
Det borde de kanske gjort?

Seriöst vad är det med alla dessa svampar? Prinsessan flugsvamp nån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in