2013-02-12, 19:56
Medlem
För några veckor sedan så testade jag på städhjälp hemma för första gången. Jag kom i kontakt med TP städservice genom Offerta.se som är någon form av förmedlingssida.

Jag fick in säkert 4-5 olika offerter men föll för TP städserivce, priset var bra och dom hade minst 305/5 omdömen av totalt 40 kanske. Allt verkade seriöst!

En kille som jag tror var chef kom hem till mig och gick igenom hur allt funkade, alls kändes bra så jag testade. Nu efter två gånger kommer TP aldrig få sätta sin fot igen i mitt hus och jag funderar på att polisanmäla dom.

Nu i efterhand inser jag att de flesta omdömen garanterat är skrivna utav dom själva. Många 5/5 stjärniga inlägg har fruktansvärt dålig svenska och dålig meningsuppbyggnad. Mönstret går igen ganska bra genom alla inlägg. Se själv om intresse finns . http://www.rejta.se/omdome/1460243/t...%c3%a4dservice

Anledningen varför jag funderar på att polisanmäla företaget är att jag har dolda övervakningskameror (dlink) hemma som jag var fräck och inte nämnde någoting om.

Utöver att dom fuskade med tiden ( fakturerade nästan 1 timma mer än vad dom faktiskt städade) så gick dom bokstavligt talat runt och snokade nyfiket i skåp/lådor. Jag blev upplyst vid vårt möte hemma att detta är något personalen är extremt noggrann med att inte göra!

Skall jag polisanmäla företaget för avtalsbrott, det kanske inte ens är olagligt att rota igenom ens saker? Är det olagligt att övervaka i hemmet med filminspelning utan att meddela detta? Jag vill i alla fall varna andra er andra för detta bluffbolag! Frugan kommer aldrig släppa in en städfirma igen efter detta
Citera
2013-02-12, 20:00
Bannlyst
stå för när ni gjort fel
Jag frågade specifikt om fakturan är på 600:- och inte mer, vilket ni svarade ja på, då vill man inte ha en faktura på flera hundra kr dyrare samt att ni "försvarar" er med att priset är per person, om ni väljer att skicka dit flera personer så är det ert val.. vi betalar för det vi kommit överens om och om ni anser att det behövs flera st som städar, då får det gå på er beskostand, inte vårt som kund... Vi kom inte överens om någon tid med er personal, de sa att de antog att de skulle städa fredagar och jag svarade att ni hade sagt att det antagligen inte gick, jag bad henne säga till er att meddela mig när ni skulle komma igen, men hörde inget trots att jag mailade er... jag skulle med andra ord gissa mig till att ni skulle dyka upp på måndagen efter (och då hade ni inte ens fått nyckeln) Stå för att ni gjort fel och bortförklara er inte!!!
Anmäl omdöme
Svar från T-P Städservice 2012-11-26
Vi beklagar att du inte fått rätt information och därför har vi ju dragit ner din faktura redan. Vi måste också få säga vad vi tycker, det är inte fel.
Antingen får vi bevisa för dig att du har fel eller så säger vi upp avtalet med dig, eftersom på detta viset fungerar det inte. Vi åkte och hämtade nyckeln hemma hos dig så det va aldrig ett problem.
Anmäl
?
2012-11-21
Ia Jönsson

Rent o fint !!
Det blev så fint och vi är glada o nöjda. Trevliga o duktiga tjejer som verkligen lyckades snabbt och fick mer gjort än vad som bestämts.
Fakturan har inte kommit, men det skulle förvåna mig om det är annat än vad som överenskommits.

Hehe..
Citera
2013-02-12, 20:02
Bannlyst
Du får ha hur mycket kamera och övervakning i ditt hem som du har lust till, angående snokande i skåp och lådor är jag lite tveksam om det är ett brott, de kan skylla på allt möjligt, men oseriöst är det så det stänker om det.
Din fru gör helt rätt som vägrar dessa i fortsättning, jag skulle personligen aldrig anlita ett bolag som är startat av nysvenskar med roliga namn.
Citera
2013-02-12, 20:10
Medlem
Rent o fint !!
Det blev så fint och vi är glada o nöjda. Trevliga o duktiga tjejer som verkligen lyckades snabbt och fick mer gjort än vad som bestämts.
Fakturan har inte kommit, men det skulle förvåna mig om det är annat än vad som överenskommits.

Hehe..[/quote]

Som sagt.. ibland känner man sig bra lurad när man går på sådan skit
Citera
2013-02-12, 20:13
Medlem
Fisburken:

Lätt att vara efterklok.
Kanske borde man lägga ut filmen på youtube, men det kanske är olagligt i sin tur
Citera
2013-02-12, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Acid3nts
Fisburken:

Lätt att vara efterklok.
Kanske borde man lägga ut filmen på youtube, men det kanske är olagligt i sin tur
Nja lägg inte filmen där, det kan förmodligen straffa sig.
MVH FISLURKEN (vem fan fiser i en burk)
Citera
2013-02-12, 20:25
Medlem
Sorry lurken, blev ett sådant där ord man skrev undermedvetet

Upptäckte ännu ett roligt inlägg på Rejta.se, kommer aldrig tro på ett omdöme på rejta med tanke på vad dom släpper igenom. Detta inlägg är postat av en "kund" precis ovan inlägget om
att dom överfakturerar, är det inte uppenbart så det skriker om det??

Kontorsstädning- 2012-11-28

Här är ett företag som verkligen tycker att det ska bli rent och kunden ska vara nöjd!
Otrolig företags service Vilken underbarpersonal dem har.
Så noggranna duktiga och trevliga.
Det var så rent och snyggt överallt i kontoret det luktade gott med.
Vi har fått fakturan från dem och stämde överens med tiden enligt offerten.
Tusen tack för att ni finns.
.................................................. ..........

stå för när ni gjort fel - 2012-11-26
Jag frågade specifikt om fakturan är på 600:- och inte mer, vilket ni svarade ja på, då vill man inte ha en faktura på flera hundra kr dyrare samt att ni "försvarar" er med att priset är per person, om ni väljer att skicka dit flera personer så är det ert val..

hemstädning
Citera
2013-02-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acid3nts
Sorry lurken, blev ett sådant där ord man skrev undermedvetet

Upptäckte ännu ett roligt inlägg på Rejta.se, kommer aldrig tro på ett omdöme på rejta med tanke på vad dom släpper igenom. Detta inlägg är postat av en "kund" precis ovan inlägget om
att dom överfakturerar, är det inte uppenbart så det skriker om det??

Kontorsstädning- 2012-11-28

Här är ett företag som verkligen tycker att det ska bli rent och kunden ska vara nöjd!
Otrolig företags service Vilken underbarpersonal dem har.
Så noggranna duktiga och trevliga.
Det var så rent och snyggt överallt i kontoret det luktade gott med.
Vi har fått fakturan från dem och stämde överens med tiden enligt offerten.
Tusen tack för att ni finns.
.................................................. ..........

stå för när ni gjort fel - 2012-11-26
Jag frågade specifikt om fakturan är på 600:- och inte mer, vilket ni svarade ja på, då vill man inte ha en faktura på flera hundra kr dyrare samt att ni "försvarar" er med att priset är per person, om ni väljer att skicka dit flera personer så är det ert val..

hemstädning

Jo, det skriker!

Har kollat lite på Dorunner efter de ringde mig med sin "otroligt bra offert", sen hittade jag hit. Har läst om servicefinder och offerten med. Intressant ämne saka jag bara säga. Helt otroligt att det ät tillåtet att driva en sånt "företag".
Citera
2013-02-13, 16:51
Medlem
Man kan ju undra. Rekommendationer är ju det många företag lever på, kommer antagligen ifrågasätta det mesta på nätet mer än vad jag gjort tidigare. Jag som tyckte att jag tog allt med en nypa salt

... Sökte du på T-P Städservice eller? I så fall ha ju det här precis fyllt sitt syft
Citera
2013-02-13, 20:52
Medlem
Ja du får ha hur mycket kameror du vill hemma.. Men du är skyldig att upplysa om det OAVSETT vad du har kameran (synnerligen när du släpper in någon annan är dig själv i bostaden). Så använder du dig av filmen så för att försöka sätta dit dem, lär du själv åka dit för även om det troligen inte blir så mycket. dock finns fängelse upp till 1 år på skalan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in