2013-02-12, 13:39
Medlem
bunjackens avatar
hej en intressant fråga om varför man ska använda sina tobaksprodukter som de är till för har märkt det själv.

Sniffsnus: detta snus ska sniffas upp funkar inte eller är svårt att stoppa upp under läppen som lössnus

portionssnus: detta snus ska snusas i sin påse går att använda det till lössnus men smakar då inte gott vilket i sin tur går att använda som sniffsnus som svider så in i helvete och ger en riktiga nys attacker värre än sniffsnus som inte ger några nys attacker så lätt

lössnus: detta snus snusas som vanligt portionssnus under läppen kan missbrukas på det sättet att det sniffas upp men ger riktiga nys attacker

varför är det så produkterna innehåller ju tobak allihopa nån som vet?
Citera
2013-02-12, 14:05
Medlem
När man gör snus/cigg av olika sorters tobak. Man behandlar tobaken på olika sätt och tillsätter därefter olika tillsatser som hör att varje sort smakar som den gör.
Citera
2013-02-12, 14:08
Medlem
Sereenas avatar
Olika produkter är designade för olika ändamål och bereds på olika sätt, det funkar ju tex inge bra att göra pannkakor på krossat vete utan du behöver finmalt vete. Olika tobaksprodukter har olika "grovlek", fuktinnehåll och tillsatser.
Citera
2013-02-13, 02:28
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Olika produkter är designade för olika ändamål och bereds på olika sätt, det funkar ju tex inge bra att göra pannkakor på krossat vete utan du behöver finmalt vete. Olika tobaksprodukter har olika "grovlek", fuktinnehåll och tillsatser.

ja men vad är skillnaden mellan general lös och general portion mer än att portionen ligger i en påse alltså det bör ju vara samma smak och tobak.

ja så dum jag var som inte tänkte på det utan tänkte att nästobak är ju som lössnus och funkar näsnus så funkar även lössnus men så fel jag hade
Citera
2013-02-13, 14:52
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
ja men vad är skillnaden mellan general lös och general portion mer än att portionen ligger i en påse alltså det bör ju vara samma smak och tobak.

ja så dum jag var som inte tänkte på det utan tänkte att nästobak är ju som lössnus och funkar näsnus så funkar även lössnus men så fel jag hade

Min gissning är att portionssnuset bär en del av smaktillsatserna i själva påsen istället för fyllningen (borde ju göra det smidigare att tillverka flera smaker om alla fylls med samma "fyllning" och dom olika smakerna sitter i påsarna).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in