• 1
  • 2
2013-02-12, 11:11
Bannlyst
Fegt av honom att inte erkänna att det finns etniska svenskar.

Frågan är om han helt enkelt svarade som han gjorde pga att han inte ville att denna jude skulle börja babbla om ras och försöka få Åkesson att framstå som en superduperfarligdödsnazist?

Även om jag inte sympatiserar med SD så finns det ändå en del som jag gillar inom partiet. Tex Åkesson.
2013-02-12, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Vad ska han säga då?? "Näää du vet, vi är så jävla trötta på alla äckliga icke rasrena negrer i det här landet och jag skulle vilja ge dom en stor jävla spark i arslet så dom flyger hela vägen ner till Somalia och landar med käften före i sin dammiga aidssmittade jävla jord."

Jimmie Åkesson sköter sig bra, även när han blir pressad. Sluta nu, ge honom stöd istället.

Helt rätt. JÅ vardag är att tassa i ett verbalt minfält. Det ska han göra varje dag till sept 2014. Om han säger nååååågonting som kan misstolkas eller feltolkas så får han höra det i en fråga varje gång han ska intervjuas eller debattera.

Som någon annan skrev tidigare - alla vet vilka som är svenskar och vilka som inte är det. Det är hur enkelt som helst i 90-95 % av fallen. Jag som svensk kan aldrig bli turk, kines, grek eller ens dansk. jag kommer alltid vara svensk.
2013-02-12, 11:31
Medlem
Ignatius94s avatar
Man får säga vad man vill om SD men enligt mig fungerar SD som en bro över till de mer Nationella rörelserna, jag tror det är svårt att ta sig från sovande i mångkultursvurmandet till att bli Nationalist så där över en natt. Antingen undviker Åkesson i det här fallet etnicitet med risk för att juden ska komma in på ras vilket kan få en del torrbollar till svennar att få dödsknarkarnazist vibbar eller så tror han fullt ut på att alla icke vita kan bli svenskar.
2013-02-12, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag tittade häromkvällen på ett inslag från november förra året, från TV4:s "Rosenberg", där Jimmie Åkesson intervjuades i samband med järnrörsskandalen.
[...]
Fakta kring programmet:

Nu har du ju en långtgående psykisk problematik så det som är fakta i ditt huvud har sällan med verkligheten att göra. Man kan ju diskutera varför du tror som du tror, hur störningarna hindra rationellt tänkande, varför du känner dig utsatt och hotad osv, men frågeställningarna har av närmast en slump faktisk relevans, om än inte på det sättet du tror, så jag ska svara åt dig.

Citat:
1. Hur ser forumets Sverigedemokrater på Åkessons avståndstagande från etniska svenskar och den ursprungliga och renodlade/riktiga svenskheten?
Lär variera, men på forumet är ju den överväldigande delen rasister´, även om dom är för PK för att erkänna detta , så tron på en svensk ras lär vara utbredd.
Citat:
2. Har SD i och med detta ställningstagande markerat sin position som ett fräscht och modernt parti, i den nya kosmopolitiska och globalistiska världsordningen?
Nej. Det är inget nytt, det är samma linje som dom kört länge. Får du intrycket att dom är populära i samhället?

Citat:
3. Kan, vilket Åkesson hävdar, araber och negrer förvalta svenskarnas nordiska kulturarv genom att, citat, "känna sig svenska"?
Nej, men inte av den anledningen du tror, utan för att någon svensk kulturras inte heller existerar.

Citat:
4. Kan SD nu äntligen nå ut till de störra folkmassorna när man övergett det förlegade etnicitetsbegreppet, och istället konstaterat att Sverige tillhör alla människor som "känner sig svenska"?
Långt bättre än dom skulle klarat som öppna rasister.

Citat:
5. Hur kan åttklövern tänkas organisera sig vad gäller invandrings- och integrationssfrågor efter valet 2014? Är partiet berett att överge även dessa omoderna frågor?
Jag antar att du tror att ditt försök till propaganda kommer ha någon annan effekt än att få dig att framstå som världsfrånvänd?

Citat:
6. Vilka politiska alternativ finns det för svenskar som anser att den ursprungliga svenskheten måste bevaras och förstärkas?

Om du menar "svenskar" så har ni ju redan ett parti, och ditt försök att göra reklam är löjligt genomskinligt.
2013-02-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renovatio
Ja, han har ju helt rätt. Att inbilla sig att alla vita i sverige är ättlingar till de jägare som bodde på samma plats deras hus idag står på är verklighetsfrånvänt. Det är mkt svårt att påstå att etniska svenskar finns och vilka de är. Snarare ska man peka på etniska nordbor.
Vilket trams. Bara för att svenskar, danskar, norrmän och tyskar inte skiljer sig åt särskillt mycket betyder det inte att grupperna inte finns. Vi härstammar till viss del från jägarna. Att det inte nödvändigtvis är de jägare som "bodde på samma plats deras hus idag" är ointressant.

Bedömer du alla folkgrupper på samma sätt? Hur stor skillnad är det sydkoreaner och japaner? Jag vet inte, men om någon frågade mig hade jag inte sagt att japaner inte existerar på grund av att sydkoreaner liknar dem.
Citat:
Alla sherlocks här verkar tro att landsgränserna alltid sett likadana ut. Det är bara den "senaste tiden" som sverige varit just sverige. Det svenska folket har historiskt sett bott i betydligt annorlunda geografiskt rike än det vi har idag. Jag läste att det kommer ta flera hundra år till innan "st: petersburg" varit ryskt lika länge som det varit svenskt, för att ta exempel på hur verkligheten faktiskt ser ut.
Nej, varför skulle vi tro att gränserna alltid sett likadana ut? Är du från Expo eller Aftonblaskan? Naturligtvis har inte gränserna sett likadana ut. Om Sverige frös till is imorgon och vi svenskar bosatte oss i Kina skulle vi fortfarande vara svenskar, inte kineser. Det vi vill bevara är vår genetik.
Citat:
Inse att det ni vill bevara är samhället och kulturen, inte rasen för den finns inte. Det finns vita nordbor det håller jag med om - men kom inte och påstå att ni kan skilja på norrmän, danskar och svenskar om man ställer dem brevid varandra.

SD har släppt sina grundlösa resonemang på att sveriges gränser alltid sett likadana ut och att någon magisk ras helt plötsligt skapats inom dessa gränser när den drogs om för femtioelfte gången.

Rasskillnader mellan indianer, nordbor, svarta, aborginer etc är en helt annan diskussion. Detta handlar bara om etniska svenskar.
Jo, jag vill bevara den vita rasen. Man skulle kunna säga att vi vill bevara germaner och andra vita. Att man inte kan se skillnad mellan danskar, norrmän, svenskar och tyskar betyder inte att det inte finns raser. Att svenskar inte är en egen ras är en annan sak. Det legitimerar inte Åkessons syn på att negrer och kineser kan bli svenskar. Han hade kunnat sagt att etniska svenskar finns, men att flertalet naturligtvis under årtusendena har beblandat sig med närbesläktade folkslag.

Rasliga gränser dras inte med hjälp av geografiska gränser, även om geografin till en viss del korrelerar med de rasliga gränserna. Har inte amerikaner mer gemensam genetik med nordeuropéer i Europa än med negrer i USA? Eller vänta, du tror förstås att vi vill bevara negrerna i USA också på grund av att de bor på samma plats som vita och att de därför, per automatik, tillhör samma ras som vita i USA på grund av geografin!
2017-08-14, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Helt rätt. JÅ vardag är att tassa i ett verbalt minfält. Det ska han göra varje dag till sept 2014. Om han säger nååååågonting som kan misstolkas eller feltolkas så får han höra det i en fråga varje gång han ska intervjuas eller debattera.

Som någon annan skrev tidigare - alla vet vilka som är svenskar och vilka som inte är det. Det är hur enkelt som helst i 90-95 % av fallen. Jag som svensk kan aldrig bli turk, kines, grek eller ens dansk. jag kommer alltid vara svensk.

Dansk skulle jag säga att du kan bli lika mycket som danskar kan bli svenskar.
För jag antar att du betraktar skåningar som svenskar och inte danskar?
2023-05-05, 10:48
Medlem
HugoStieglitzs avatar
https://www.friatider.se/akesson-naz...-om-folkutbyte
Citat:
Svenskar existerar egentligen inte som folk utan det handlar bara om huruvida man har en sådan "svensk identitet", förklarar han vidare.

Har man en annan definition av svenskar är man förmodligen "nazist", enligt Jimmie Åkesson
Förutom att Åkesson hävdar att svenskar inte finns, har han nu deklarerat att de som ändå tycker det är nazister.

Bonusfråga: om nu Jomshof menar "något annat" än nazisterna menar, vad är det Jomshof menar? Så sent som 2021 uttalade Jomshof uttryckligen att svenskar existerar och att Sverige är svenskarnas land. Betyder det att vi har en nazist som hamnat på en mycket hög politisk position i Sverige? Ordförande i Justitieutskottet sedan 2022, det är ju ingen liten kommunal fritidspolitiker han är.

https://samnytt.se/richard-jomshof-s...-folkets-land/

Citat:
1. Det finns ett svenskt folk.
2. Sverige är det svenska folkets land.
3. Det svenska folket är Sveriges ursprungsbefolkning/urbefolkning.
/ Richard Jomshof

Som jag ser det finns det några tänkbara förklaringar.

1 Jomshof menar att alla som känner sig som svenskar är svenska folket och att alla dessa (inklusive Kunta Kinte från Kongo som kom hit i fjol) är landets urbefolkning.
2 Jomshof menar att bara etniska svenskar tillhör landets urbefolkning - och är därmed nazist enligt Åkesson.
3 Jomshof ansåg tidigare att Kunta Kinte inte var svensk, men har nu ändrat sig utan att uttala sig om varför han har bytt uppfattning.

1 innebär att Jomshof tycker att nyanlända tillhör landets urbefolkning (vilket får anses vara extremt osannolikt).
2 innebär att vi har en nazist som ordförande för Justitieutskottet, utan att det leder till några konsekvenser.
3 innebär att Jomshof varit nazist tills nyligen, men att han inte omfattas av Sd:s omtalade nolltolerans, som i många andra fall har inneburit blixtsnabb uteslutning när media knäpper med fingrarna.
2023-05-05, 10:53
Medlem
Mad monks avatar
Så Åkesson är ännu en jävla kulturmarxist fy fan Åkesson hur vågar du? Nu skäms jag inte längre för att jag slutade rösta på det jävla mellanmjölkspartiet SD vilket jävla skämt.
Senast redigerad av Mad monk 2023-05-05 kl. 11:08.
2023-05-06, 16:41
Medlem
Zilvios avatar
Nu när den här gamla tråden efter 10 år bumpats tar vi och låser den då den.
Vill man diskutera SD och/eller Jimmy Åkesson så hänvisar vi till (FB) Politik: inrikes eller (FB) Partier och partipolitik.

Vill man mera allmänt diskutera vem som är svensk så kan man göra det i den mer aktiva tråden (FB) Vem är svensk?

/MOD
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in