Citat:
Snälla gubben, olanzapin är inget du ska knapra på.
Ifall man ska beckna är det bra att vara smart, precis som med all annan handel där man säljer en vara man införskaffat för ett billigare pris.
Hejdå!
Du undviker gäng och bad minded-tjommar alltså? Stenkoll på ursprung d.v.s.?
Nej, jag kan inte påstå att jag dricker mindre för att jag röker på, ifall jag skulle röka varje dag skulle jag nog inte dricka så mycket, för jag inte skulle orkat med att få ett gaba-monster i hjärnkontoret.
Ifall man ska beckna är det bra att vara smart, precis som med all annan handel där man säljer en vara man införskaffat för ett billigare pris.
Hejdå!
Du undviker gäng och bad minded-tjommar alltså? Stenkoll på ursprung d.v.s.?
Nej, jag kan inte påstå att jag dricker mindre för att jag röker på, ifall jag skulle röka varje dag skulle jag nog inte dricka så mycket, för jag inte skulle orkat med att få ett gaba-monster i hjärnkontoret.
I regel har jag faktiskt det. Utom i ett fall för vissa sorter så är det inte sådana kontakter.
Men jag förstår vad du menar. Det är en rätt stor issue dock vilket de som känner mig här vet (tackar ofta nej till mängder pga att jag inte vet vad det är, ofta pga att jag hatar att få sorter eller strains som kan va skitbra och så vet vi inte vad det är men lika ofta pga att kontakten kanske tom i sin tur har kontakter med gäng) ...så i de fall det är möjligt.
Sen ska sägas att trots ett förmodat bortfall av inkomst eller tom yrke så är jag för en legalisering av marknaden då jag anser att det faktiskt är bättre för alla. De ökade problemen kommer bli minimala om man ser på andra som gått den vägen och det skulle ge en stor ekonomisk vinst men mest av allt skulle det ge ökad offentlig kontroll samt ge ett avstånd mellan den drog som folk i vanliga fall nöjer sig med så länge de inte konfronteras med annat fysiskt. Det avståndet kan enbart skapas genom att inte sälja dem i samma miljö. Ofta så är cannabis den minst lönsamma substansen som kranar säljer och därför finns ofta ett tryck att föra över folk på annat även om det inte är helt medvetet. Förlorar man det insteget så försvinner mycket makt och pengar från den organiserade brottsligheten.
I den balansen är inte jag så viktig. Ens för mig själv.
Men nej, som drog så har jag inga moraliska betänkligheter med CB, tvärt om. +20 år och ordnat liv som en absolut regel dock. Oavsett hur harmfull eller relativt harmlös så kan man inte bara kasta droger omkring sig för att suga ut pengar från alla håll. Nåt jävla ansvar måste fan till.
Men som du säger, det finns inte alltid vägar runt alla.