2013-07-04, 04:43
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Snälla gubben, olanzapin är inget du ska knapra på.

Ifall man ska beckna är det bra att vara smart, precis som med all annan handel där man säljer en vara man införskaffat för ett billigare pris.
Hejdå!

Du undviker gäng och bad minded-tjommar alltså? Stenkoll på ursprung d.v.s.?

Nej, jag kan inte påstå att jag dricker mindre för att jag röker på, ifall jag skulle röka varje dag skulle jag nog inte dricka så mycket, för jag inte skulle orkat med att få ett gaba-monster i hjärnkontoret.

I regel har jag faktiskt det. Utom i ett fall för vissa sorter så är det inte sådana kontakter.
Men jag förstår vad du menar. Det är en rätt stor issue dock vilket de som känner mig här vet (tackar ofta nej till mängder pga att jag inte vet vad det är, ofta pga att jag hatar att få sorter eller strains som kan va skitbra och så vet vi inte vad det är men lika ofta pga att kontakten kanske tom i sin tur har kontakter med gäng) ...så i de fall det är möjligt.
Sen ska sägas att trots ett förmodat bortfall av inkomst eller tom yrke så är jag för en legalisering av marknaden då jag anser att det faktiskt är bättre för alla. De ökade problemen kommer bli minimala om man ser på andra som gått den vägen och det skulle ge en stor ekonomisk vinst men mest av allt skulle det ge ökad offentlig kontroll samt ge ett avstånd mellan den drog som folk i vanliga fall nöjer sig med så länge de inte konfronteras med annat fysiskt. Det avståndet kan enbart skapas genom att inte sälja dem i samma miljö. Ofta så är cannabis den minst lönsamma substansen som kranar säljer och därför finns ofta ett tryck att föra över folk på annat även om det inte är helt medvetet. Förlorar man det insteget så försvinner mycket makt och pengar från den organiserade brottsligheten.
I den balansen är inte jag så viktig. Ens för mig själv.
Men nej, som drog så har jag inga moraliska betänkligheter med CB, tvärt om. +20 år och ordnat liv som en absolut regel dock. Oavsett hur harmfull eller relativt harmlös så kan man inte bara kasta droger omkring sig för att suga ut pengar från alla håll. Nåt jävla ansvar måste fan till.
Men som du säger, det finns inte alltid vägar runt alla.
Citera
2013-07-04, 05:20
Medlem
lilZer0s avatar
Nej, jag gillar arbetstiderna och i vissa fall lönen som kan gå i taket ibland, det handlar dock inte om cannabis dem gångerna...
Citera
2013-07-04, 06:10
Medlem
Bdonks avatar
Nu är det visserligen många år sedan jag becknade men jag ångrar det inte. Det fanns både för- och nackdelar men det som var positivt vägde över.

Jag becknade till kompisar och deras vänner och hade ingen jättekundkrets, men det räckte gott och väl till för att dryga ut min vanliga månadslön från ett heltidsjobb. Jag tyckte det var ett trevligt pill att hålla på med haschkakor och hänga upp bitarna på Pesolan. Och så kände jag att jag alltid gjorde mina kompisar glada när dom köpte röka av mig (sålde alltid ärliga bitar på våg, inget jidder). Så det var en socialt trevlig situation att alltid ha rejält med kompiskontakt och göra folk glada.

Det negativa var att det fanns en viss oro för att åka fast men denna oron var inte allt för betungande och jag åkte aldrig fast heller (becknade under några år sammanlagt). Och en sak till som var negativ var när man i undantagsfall fick tag på dåligt röka men då sålde jag det till inköpspris och då var det alltid någon som köpte det av mig. Men köpte bra röka för det mesta och det gjorde kompisarna väldigt glada.

Kan nästan sakna den tiden ibland. Att ha hektokakor, som en väldigt åtråvärd vara, och att vara uppskattad och populär bland kompisar just på grund av detta.
Senast redigerad av Bdonk 2013-07-04 kl. 06:13.
Citera
2013-07-04, 06:41
Medlem
psyket har väl aldrig tagit stryk. mer att man varit mer uppmärksam kanske nojig nån gång men de har bara varit bra för en för de e nog ganska lätt o bli bekväm efter ett tag.

enda e väl att man kanske vart lite för öppen med det ibörjan, inte för att jag tyckte de var coolt på nåt sätt bara att hade vanan o inte ljuga för kompisar, o hade väl ett ganska brett kompisgäng då.
de flesta duktiga som inte gjorde det själva, men de vart lite jobbigt o försöka undanhålla vafan man höll på med när man helt plötsligt hade en skittelefon som ringde stup i kvarten. dom e ju inte dum i huvet heller som dom fattade ju och jag va ju inte den oskyldigaste människan i världen heller.

men ångrar gör jag inte, gjorde att jag kunde åka på lite resor, lärde mig spara ordentligt.
gav mig något att göra då jag inte jobbade den perioden heller, även därför jag började.
gjorde mig faktiskt mer aktivare som människa.
Citera
2013-07-04, 23:43
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Nej jag ångra inte att jag började sälja, Jag tjänade ganska bra och fick sålt det snabbt och smidigt. Men jag slutade sälja för att jag fick ett jobb istället med dubbelt så bra inkomst. Så jag kände att jag inte behövde fortsätta med det men jag har många polare som säljer fortfarande.
Citera
2013-07-05, 17:39
Medlem
Inte värt det om du inte sysslar med större mängder, men du har alltid kontanter om du becknar, spelar ingen roll hur mkt elr vad du becknar. Polisen är inget att vara överdrivet nojjig för om du sköter det snyggt. Kunderna är det jobbigaste. Många skumma och kriminella människor och dom är alltid jobbiga att ha att göra med. Ångrar inte att jag har sålt, är fortf ostraffad.
Citera
2013-07-05, 19:17
Medlem
Haruspexs avatar
Beror ju helt klart på hur stor kundkrets man har, ju mer spring desto mer paranoia och allmäna problem, om man håller en liten kundkrets som handlar så man går ett par tusen plus i månaden har man inte mycket att oroa sig för.

Klart man kan åka på en släng otur men så länge dina kunder håller käft och ni inte smsar varandra som retards och skriver var ni möts och hur mycket som bit som ska byta händer samt byter mobilnummer en gång i månaden.

Detta är vad många som becknar inte pallar göra, inte anser det vara värt att slösa pengar från den lilla vinst man får osv. Då går man runt med en klump med bevis i fickan alltid redo för polisen att titta igenom..

Sen nej, det gör jag inte.
Citera
2013-07-06, 01:57
Medlem
Har en polare som åkte dit och ångrade sig skitmycket. Fick aldrig klarhet i riktigt varför han hade riktigt så stor ånger som han hade. Själv har jag aldrig sålt.
Senast redigerad av Nolos 2013-07-06 kl. 02:02.
Citera
2013-07-11, 14:41
Medlem
Puffarns avatar
Nästan enbart heggar och upp nu men håller en liten cirkel för händer också enbart pga att jag gillar den sociala biten. Rulla upp, snacka lite skit och byta grejor. Mycket trevlig del av det här som jag ogärna blir av med.
Och nej, ångrar mig inte.
Citera
2013-07-11, 18:34
Medlem
waikikiis avatar
Ursäkta om man går OT men vad ni som dealar mindre volymer på stan vad får ni ut per femma, alltid undrat men aldrig brytt mig om att fråga mina kranar.
Citera
2013-07-11, 18:48
Medlem
priset ligger mellan 7000-8500 kr per 100 hg (beror på vart du bor).
vinsten blir ung. 4000 - 5500 då räknar jag 4 g för 500 el 5 g för 600, vanligaste där jag bor.
Citera
2013-07-14, 00:28
Medlem
Mattematikens avatar
Så här är det för mig som fortfarande håller på, risken gillar jag inte. Jag är inte en stor kille så vid varje träff med en ny människa är jag tvungen och vara beväpnad och så vill jag inte att det ska gå till.

Men under 2 år säljande har jag blivit rånad 2 gånger, andra gången var jag berädd.

Jag är ensam, dem sitter 3 st i bilen 19-22 åldern.
Jag ringer dem säger att kom runt hörnet som bestämd plats, men dem går inte ur bilen.
Dem vill ha 10g och 10 st xanor.

Så jag pumpar upp mig själv, och tro mig jag är liten.
Men under min underarm har jag teleskopsbatong som gör att jag växer 2 meter

Så jag går fram till deras Röda Volvo C60.
Passagerare rutan är uppe så jag lutar mig in mot bilen och frågar vad fan dem sysslar med.

Sen smäller jag ut batongen, vilket är en automatiskt teleskopsbatong. Alltså du trycker på en knapp så smäller batongen fram, denna är 52 cm.

Dem backar så fortoch jag springer som en galning efter dem, mitt i hemköp klockan är cirkus 16 tiden. Måste sätt helt sjukt ut.

Tre minuter senare.
"Det var ett missförstånd, förlåt"

Jag hatar våld, men om någon skadar, tar eller försöker skada något jag älskar så tycker jag att jag har rätt att beskydda mig själv.

Men nej jag ångrar inte det, gillar ej riskerna bara. Fan skeet väck nu ser ni säkert om ni orkade läsa hela skiten.

Må bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in