2013-02-12, 03:49
Medlem
Viewmasters avatar
Och i så fall varför?

Problem med polis/kriminella gäng..?
Tärande psyke, noja, stress, etc..?

Frågan är ställd både till er som tidigare varit igång men lagt av, och till er som fortfarande är igång.

No bacon.

MVH
Citera
2013-02-12, 04:04
Medlem
Kriminella gäng lär man knappast hamna i problem med för att kränga lite gräs. Utan erfarenhet blir polisen troligtvis ett problem dock.

Hur tärande det är för psyket, hur mycket nojja och stress man upplever är väldigt indivuduellt, men det hela är nog väldigt påfrestande för de flesta som ger sig på det.

Att beckna är inget jag skulle syssla med som tidsfördriv.

Ångrar ingenting!
Citera
2013-02-12, 04:08
Medlem
Jag ångra mig rätt hårt då jag i slutändan va tvungen att röra mig med mycket smutsfolk.
Att deala weed är oftast en mycket äckligare bransch än vad man tror. Kan tillägga att det rörde sig om andra droger rätt snabbt efter första weed rundorna.

Jobbigast idag är att man måste hälsa på massa jobbiga personer på stan osv. Inte för att jag rör mig i de kretsarna längre men man blir ju inte glömd bara sådär.

Kan säga att jag rörde mig med folk som va mycket äckligare än snuten när man får perspektiv på det hela.

Sanningen är att kriminella människor oftast är väldigt osympatiska och extremt jobbiga att ha och göra med. Den så kallade lojaliteten man känner till varandra är bara ett luftslott.

Tack och lov lyckades jag dra mig ur det mesta innan jag blev allt för insyltad i skiten. Men har polare som när de väl ville dra sig ur av olika anledningar inte kunde eller fick betala ett högt pris.

Men visst när man vara som mest inne i det tyckte man det va soft. Även om man jobbade hela dygnet och mobilen gick stup i ett. Man hade oftast ganska bra med cash i vågor och då hade man det jag trodde va kul. Men i efterhand när man slår ut hur många timmar man faktiskt jobba och hur lite pengar det egentligen rörde sig om och vilken jävla press som alltid låg över en så blir jag mest deppad.

Så mitt tips är att lägga av eller aldrig börja beckna det är bara massa skit.
Citera
2013-02-12, 05:41
Medlem
hokans1s avatar
Ångrar inget, men problem med polis är lätt att det uppstår. Även med andra människor, inte kriminella "gäng" kanske men finns gott om skumma typer man tvingas handskas med.

Det tär en hel del på psyket, att konstant vara orolig och "efterlyst" i princip.

Finns lagliga alternativ på inkomst så prioritera det.
Citera
2013-02-12, 13:01
Medlem
Khazos avatar
Man får hålla mycket för sig själv det kan vara tungt för vissa. Det är en oärlig krets man hamnar med och "temporära" polare. När jag läste vad andra skrev så kännde jag direkt igen mig. På senaste tiden har jag blivit lite mer nojjig. vill tillägga att cannabis har gjort mig oerhört vaksam och känner själv att jag kan reflektera över situationer lättare och det tar inte lång tid förän man blir "street-smart" och man vet oftast när kunden är oärlig för man får en känsla i kroppen att det inte är någon att lita på.

mitt tips är att hänga med ärligt folk fast dom kan bli oärliga efter ett tag om dom håller igång förlänge. kan skriva mycket men pallar inte

ps krita aldrig!
Citera
2013-02-12, 13:07
Medlem
Karl.pilkington.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viewmaster
Och i så fall varför?

Frågan är ställd både till er som tidigare varit igång men lagt av, och till er som fortfarande är igång.

No bacon.

MVH

Svar: Ja

Motivering: Tärande psyke, noja, stress.

Komplikation idag: Får äta, zyprexa, atarax, sobril och mirtazapin.

Tack cannabis, slavia, Bw etc etc.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Olanzapin - zyprexa
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hydroxizin - atarax
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mirtazapin - mirtazapin
http://sv.wikipedia.org/wiki/Oxazepam - sobril
Citera
2013-02-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viewmaster
Och i så fall varför?

No bacon.

MVH

Nej,aldrig ångrat mig att jag valde denna branch,hållt på sen -93,första året var mest *nojjigt*,när man som 13 åring gick till dom äldre herrena för handla sina hg,35-40åriga håriga araber och serber skrämmer en 13åring lätt..Efter 2år började en familjemedlem odla vårt egna,and keep going strong.

Aldrig någonsin varit i kontakt me farbro bacon angående cannabis säljandet/rökande/etc
Citera
2013-02-12, 14:54
Medlem
dispatchess avatar
Ångrar ingenting. Är sedan tidigare ostraffad och har inte blivit kontaktad av polisen någon gång angående detta.
Bara man sköter försäljningen snyggt och vet vilka man säljer till så brukar det vara helt lugnt. Vet man att det finns risk för husrannsakan får man ta och gömma det hos någon polare en stund.
Citera
2013-02-13, 00:29
Medlem
WTtjackiss avatar
Att beckna är lugnt så länge du håller en väldigt liten kundkrets och inte försöker göra det till ett heltidsyrke. Då jag var ute och delade ut till flera människor varje dag var då jag blev plockad av polisen. Lyckligtvis var jag både ren och hade inget innehav, så jag är fortfarande ostraffad. Men hur som helst, ska du sälja på lägre nivåer (femmor cannabis, femmor tjack, och så vidare), så försök inte göra dig själv så överdrivet sysselsatt. Du drar till dig uppmärksamhet för varje kund du handlar med, så försök hålla kundkretsen liten.

Egentligen är inte drogförsäljning i min åsikt, särskilt värt risken om du inte säljer större mängder, åtminstonde hektovis. Om du säljer hekton, eller kilon, ja det är väl då man kan börja fundera på att göra det till en 100% anställning. Men om du köper in ett hekto och bryter ned det till femmor och säljer vidare till en bred kundkrets och är ständigt ute och säljer, så tror jag inte att du kommer att klara dig särskilt länge. Och inte fan är de pengarna värt risken på lång sikt.
Senast redigerad av WTtjackis 2013-02-13 kl. 00:32.
Citera
2013-07-03, 16:26
Medlem
santanders avatar
Ångrar? absolut även om spänningen är nice på något sjukt sätt och pengarna sitter ju tvärfint.

Började ifs becka piller men har becknat allt mellan himmel och jord och stressen är ju där samtidigt som gamla domar och inväntande rättegångar gör en stressad oxå.
Beef har det la blivit många gånger iochmed becknandet. altifrån att man trampat på andras marknad till folk som är skyldig en cash.

Kan säga såhär psyket va nog aldrig bra från början.
Citera
2013-07-03, 23:19
Medlem
Puffarns avatar
Inte alls.
Ju fler som blejzar ibland desto mindre dricker folk, vilken kran som helst kan stödja mig i det.
Jag ser det fan som en välgärning för samhället och ett skattebrott pga att man inte kan få pröjsa skatt även om man vill. Hade gladeligen gjort det.

När en oberoende rapport visar att jag skadar mina kunder mer än staten gör (följder av förbudet borträknade) så lägger jag ner.
Jag är inte ute efter att skada någon och sätter inte jobbet över det.
Stenhård 20-årsgräns och raka vikter.
Alla rekommenderas ett break på ett par veckor minst var tredje månad och i övrigt så är vi mer av en Whiskeyklubb där alla lever ordnat än en traditionell cirkel.

Ständig jakt på kvalitet och samlingar som byggs upp på 20-40 strains hos flera, jag är galen samlare tex.
Kul jobb skött rätt.
Citera
2013-07-04, 03:00
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.pilkington.
Svar: Ja

Motivering: Tärande psyke, noja, stress.

Komplikation idag: Får äta, zyprexa, atarax, sobril och mirtazapin.

Tack cannabis, slavia, Bw etc etc.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Olanzapin - zyprexa
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hydroxizin - atarax
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mirtazapin - mirtazapin
http://sv.wikipedia.org/wiki/Oxazepam - sobril
Snälla gubben, olanzapin är inget du ska knapra på.

Ifall man ska beckna är det bra att vara smart, precis som med all annan handel där man säljer en vara man införskaffat för ett billigare pris.
Hejdå!

Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Inte alls.
Ju fler som blejzar ibland desto mindre dricker folk, vilken kran som helst kan stödja mig i det.
Jag ser det fan som en välgärning för samhället och ett skattebrott pga att man inte kan få pröjsa skatt även om man vill. Hade gladeligen gjort det.

Kul jobb skött rätt.
Du undviker gäng och bad minded-tjommar alltså? Stenkoll på ursprung d.v.s.?

Nej, jag kan inte påstå att jag dricker mindre för att jag röker på, ifall jag skulle röka varje dag skulle jag nog inte dricka så mycket, för jag inte skulle orkat med att få ett gaba-monster i hjärnkontoret.
Senast redigerad av psykoshippien 2013-07-04 kl. 03:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in