2013-02-15, 15:47
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Inte redigera, ge en varning.

Så en varning ska tilldelas när man inte skriver korrekt svenska??

Som redan sagts så sitter vi alla inne på olika kunskaper angående det svenska språket och att vissa dessutom använder dialekt eller slangord tycker jag gör FB till ett bredare forum än vad det skulle vara om alla skrev efter dina normer.

Så nej moderatorerna ska inte ha för uppgift att leka ordpoliser. Finns tillräckligt med självutnämnda FBare för det i alla fall.

Edit: Ts gäller din åsikt även folk som skriver Iofs, mm, etc, mao, iaf ??
Citera
2013-02-15, 19:32
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Så en varning ska tilldelas när man inte skriver korrekt svenska??

Som redan sagts så sitter vi alla inne på olika kunskaper angående det svenska språket och att vissa dessutom använder dialekt eller slangord tycker jag gör FB till ett bredare forum än vad det skulle vara om alla skrev efter dina normer.

Så nej moderatorerna ska inte ha för uppgift att leka ordpoliser. Finns tillräckligt med självutnämnda FBare för det i alla fall.

Edit: Ts gäller din åsikt även folk som skriver Iofs, mm, etc, mao, iaf ??

Men helvete, läs mitt inlägg

Vidare så är mm. mao. etc. språkligt riktiga förkortningar.
Citera
2013-02-15, 20:21
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Men helvete, läs mitt inlägg

Vidare så är mm. mao. etc. språkligt riktiga förkortningar.

Okey jag medger att jag var lite snabb på att skriva. Tenderar att läsa för fort ibland.

Ber om ursäkt!!
Citera
2013-02-22, 20:22
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheMuss
Man kan ju skriva ":yes;" eller klicka på en smilegubbe. Hur ska du veta om personen har skrivit eller klickat på en smilegubbe?

Men varför kommunicera enbart med glada gubbar när det funkar alldeles utmärkt med bokstäver? Ska FB bli ett litet Egyptiskt pyramidsamhälle där inläggen enbart innehåller gubbar och fåglar i profil till slut?

Istället för att tex bara svara med en , skriv gärna att du håller med och varför. Det ger så mycket mer till diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Fast det faller ju under OT i vilket fall som helst, oavsett hur språkligt korrekt eller estetiskt tilltalande det är.

Se det så här; man får glädjas åt det lilla.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in