Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men om det är en skribent som inte riktigt fattar eller inte är så engagerad i stavningen men som ändå har något viktigt att säga - ska då inte denna skribent få komma till tals?
Det måste väl ändå vara budskapet som är det viktiga?
Om man har något viktigt att säga så inbillar jag mig i min naivitet att man gör en ansträngning att uttrycka sig på ett begripligt vis. Rätta mig om jag har fel när jag påstår att du blir mer engagerad av ett välskrivet och välformulerat inlägg än ett där du med ansträngning kan tyda vad skribenten avser.
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Fast vilket intresse finns det i att ställa krav på språklig kvalitet före innehållsmässig sådan? Hur ska man hantera medlemmar som skriver från telefonen - utan rättstavning?
Så länge ett inläggs budskap går fram så ser jag ingen nytta av att införa en regel för språklig korrekthet. Snarare att det skulle avskräcka många eftersom tiden istället måste läggas på språk istället för innehåll.
Tillåt mig att upprepa mig, det finns utmärkt teknikstöd, även i mobiltelefoner, som hjälper skribenten att stava. Att låta bli att ta den hjälpen, när den uppenbart behövs, visar på lathet och bristande engagemang. Varför ska jag då behöva läsa rotvälskan?
Fast d e ju klatr att alla få skriv såm dom vil.