Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-11, 19:58
Medlem
Hej!

Jag försöker logga in på facebook, men det enda som kommer upp är Http error 500.
Jag kommer in på alla andra internetsidor, men från en dag till en annan kommer detta upp när jag skriver in facebook.com!

Vad är detta och framförallt hur gör jag mig av med det?

Är ej insatt i datorer och ber därför allra tacksammast om mer detaljerade beskrivningar om hur man ska gå till väga, annars kan det hända att jag inte förstår. Tack så mycket!
Citera
2013-02-11, 20:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Här kommer 5 st punkter som man kan utföra för en eventuell lösning -> http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/500servererror.htm
Citera
2013-02-11, 20:06
Medlem
Tack för ditt svar!
Jag har läst igenom den sidan de senaste 20 minutrarna innan jag skrev här, men kom tyvärr ingenvart..

Undrar om denna error på facebook kan ha något att göra med att jag inte installerat min "product key" (vad det nu är..) på datorn. Fick upp ett meddelandet om att min 30-dagars period med Windows 7 är över, och att jag måste repitera min "product key". Till saken hör dock den att jag verkligen inte kan hitta den någonstans, varesig i datorn, på datorn eller på kartongen datorn kom i. Men eftersom alla andra websidor fungerar just förrutom facebook, känns det konstigt att det ska ha något med den icket aktiverade produktnycklen att göra - eller?
Citera
2013-02-11, 20:20
Medlem
Är du helt säker på att du kommer till Facebook när du skriver facebook.com?

Att du får 500 på Facebook låter osannolikt (men inte omöjligt). Pröva med att pinga facebook.com (start -> ping facebook.com), om facebook.com går till någon annan IP-adress än 173.252.100.27 så skickar din dator eller DNS dig till någonting helt annat, kanske just pga. datorvirus och skadlig kod.

Edit: Det har garanterat inte med din produktnyckel att göra.
Citera
2013-02-11, 21:18
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBates1
Hej!

Jag försöker logga in på facebook, men det enda som kommer upp är Http error 500.
Jag kommer in på alla andra internetsidor, men från en dag till en annan kommer detta upp när jag skriver in facebook.com!

Vad är detta och framförallt hur gör jag mig av med det?

Är ej insatt i datorer och ber därför allra tacksammast om mer detaljerade beskrivningar om hur man ska gå till väga, annars kan det hända att jag inte förstår. Tack så mycket!

Fick något liknande för någon dag sedan men rensade bara historiken i webbläsaren så kom jag fram igen.
Citera
2013-02-11, 21:32
Medlem
TorrentLovers avatar
5xx indikerar att felet ligger hos dem, det är inget du kan göra åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in