2015-11-07, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphia
Blandade ihop namnen Sigge och K-Sigge men det var "rätt" händelse jag tänkte på iaf:

I FUP står det dock att BB har umgåtts med "Berno" också:

Har var springpojke åt DM (sålde knark), sen vet jag inte om man ska kalla det umgås.
Senast redigerad av Hermanos 2015-11-07 kl. 01:40.
Citera
2015-11-07, 09:15
Medlem
White.Sauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Du eller jag som är rolig?

Om han är försvunnen, är det troligtvis familj osv som gömmer honom? Låter otroligt för en präst.

Du är den roliga som såg ordleken, jag menar rättsjuridisk fall.

"Fallet" är en tragedi för hela mänskligheten, men GM är nu dömd och det borde vara mer öppet nu att diskutera/spekulera i GM:s person. Jag har läst igenom för ovanlighetens skull, denna högkvalitativa tråd på FB, men hittar ytterst lite bakgrundsinfo om GM.

Ja vem fan e liraren egentligen, förutom en ganska stereotypisk syrianbabbe från Södertälje, 27 år, häftig temperament, småkriminell, gillar kasta sin fru från balkong, småbarnsfar, prästson...

För mig ligger det närmare att GM lämnat Sverige. Vart ifrån mellan östern härstammar GM exakt? Syrien, Irak, Turkiet, Libanon? Troligtvis har ingen av dessa länder någon slags avtal med Sverige för att utbyta kriminella. Hans familj har säkerligen lite tillgångar (troligtvis mycket, då prästson) kvar i hemlandet som han kan bygga vidare på.
Senast redigerad av White.Sauce 2015-11-07 kl. 09:25.
Citera
2015-11-07, 10:55
Medlem
Quarrels avatar
LT: Kvinnans bror berättar om balkongfallet
Citat:
Sedan inför förhandlingen i HD så betalade ni upp till 80 000 kronor för utredningstekniska åtgärder, var det en självklarhet?
– Det var en självklarhet att ställa upp med pengar. I det här sammanhanget är pengar inte viktigt. Vi ville efter hovrättens dom inte lämna något åt ödet. Jag är väldigt tacksam att vi hade Ia Sweger som var så engagerad och drivande. Tack vare henne fick vi med Viktor Carlberg och Sony Björk. Tillsammans gjorde de avgörande insatser.
Citera
2015-11-07, 11:00
Bannlyst
Har han hunnit lämnat landet ?
Citera
2015-11-07, 15:57
Medlem
Lillmoffas avatar
Vad glad jag blir att läsa den här tråden igen. Halkade in i den senast ungefär när hovrätten meddelade sin dom att gm blev frikänd. Ska fira med en god öl att HD satte dit honom till slut. Lite rättvisa skapat, hoppas BO mår under omständigheterna bra.
Citera
2015-11-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Dom, liksom svenska rättsväsendet, hittar väl inte honom.
Jag frågade efter kvinnans etnicitet. Vad menade du?
Citera
2015-11-07, 18:18
Medlem
Med tanke på hur tight han är med sin familj och hur alla "avgudar" honom så råder det ingen tvekan om att någon snart kommer glappa i luren och polisen snabbt plockar in honom, om de inte redan är honom på spåren.

Pengar i de stora mängder som krävs för att hålla sig undan verkar han inte ha heller ha, då han för runt ett år sedan misstänktes för diverse bedrägerier. Tänk på att du ska klara dig dag in och dag ut utan att lämna spår efter dig. Lättare sagt än gjort.
Såvida inte advokatens och dennes dotter (som så jättegärna vill tro att snubben är en ängel) pumpar in med cash. Dock lär ju polisen också ha hyfsad koll på det, om det sker en jävla massa transaktioner och uttag.

Tidsfråga.
Senast redigerad av ripdipsip 2015-11-07 kl. 18:26.
Citera
2015-11-08, 09:27
Medlem
Lillmoffas avatar
Några uppdateringar angående om de lyckats plocka in honom ännu? Har domen i Högsta domstolen nämnts i media någonstans?
Citera
2015-11-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmoffa
Några uppdateringar angående om de lyckats plocka in honom ännu? Har domen i Högsta domstolen nämnts i media någonstans?

Ja i LT
Citera
2015-11-08, 22:29
Medlem
Efterlyst av interpol är han numera
Citera
2015-11-09, 13:00
Medlem
http://www.interpol.int/notice/search/wanted/2015-74072

Interpols efterlysning på den dömde
Citera
2015-11-09, 15:07
Medlem
Quarrels avatar
LT: Offrets bror utlyste hittelön för balkongman
Citat:
”För den som kan komma med tips som leder till tillfångatagandet av NN (mannens namn, LT:s anmärkning) utlovas en hittelön på 250 000 SEK av mig personligen”.
Texten återupprepas sedan på engelska.

Enligt uppgift till LT ska tips och kommentarer ha vällt in. Polisen uppmanade emellertid mannen att ta bort utlysningen av säkerhetsskäl, vilket också gjordes nu på måndagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in