Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-11, 20:30
Medlem
Drygt som fan. Sålde mina aktier i förra veckan
2013-02-11, 20:34
Medlem
KjellSorterings avatar
Detta var i somras och strax över hundringen skall tilläggas. Jomenvisstsåatt....
2013-02-12, 00:26
Medlem
Rennetts avatar
Om jag inte är ute och cyklar så är ICA/Hakonbolagen ett råttbo av snåriga ägarförhållanden och oönskade men osäljbara innehav? Är det någon här som kan förklara vad som händer när de 51 procenten C-aktier omvandlas till stamaktier med rätt till utdelning 2016, förutom att alla ICA-handlare blir ännu tätare? Innebär det inte en svårslagen utspädning av aktien? Är detta på något sätt inprisat i dagens kurs? För mig som långsiktig känns det som att Axfood både har större tillväxtpotential och tryggare utdelning.
2013-02-12, 09:46
Medlem
traskes avatar
Hakon Invest fortsätter uppåt idag! Upp med 15kr än så länge, jag förbannar mig själv för att jag inte köpte mer i höstas som jag tänkte.......

edit. ruggigt när all time high nu!
2013-02-12, 09:57
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rennett
Om jag inte är ute och cyklar så är ICA/Hakonbolagen ett råttbo av snåriga ägarförhållanden och oönskade men osäljbara innehav? Är det någon här som kan förklara vad som händer när de 51 procenten C-aktier omvandlas till stamaktier med rätt till utdelning 2016, förutom att alla ICA-handlare blir ännu tätare? Innebär det inte en svårslagen utspädning av aktien? Är detta på något sätt inprisat i dagens kurs? För mig som långsiktig känns det som att Axfood både har större tillväxtpotential och tryggare utdelning.

Håller med dig. Finns oerhört mycket skit i denna organisation med Kjell Co,Hemtex, Cervera,Forma och fan och hans moster. Funderar på att gå in och blanka för har svårt att se detta ska vara hållbart i längden att ICA ska finansiera övriga sorgebarn.
2013-02-12, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Håller med dig. Finns oerhört mycket skit i denna organisation med Kjell Co,Hemtex, Cervera,Forma och fan och hans moster. Funderar på att gå in och blanka för har svårt att se detta ska vara hållbart i längden att ICA ska finansiera övriga sorgebarn.

Kjell&Co går ju plus och expanderar med flera butiker varje år.
2013-02-12, 10:49
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:

kjell och co är ju äckligt fint? Du vill inte veta hur mycket pengar dom tjänar på dom där jävla sladdarna.
2013-02-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
kjell och co är ju äckligt fint? Du vill inte veta hur mycket pengar dom tjänar på dom där jävla sladdarna.

Antar att du har svar på de?
Dom tjänar nog inte mer än andra som säljer kablar
2013-02-12, 12:19
Medlem
Har av rent flyt egentligen suttit med under hela uppgången nu. Har ett giv på 124 kr och en, för mig, riktigt fin vinst nu. Det logiska är ju att sälja av och ta vinsten, men det tar alltid emot att sälja av i en uppgång. Är det någon som kan argumentera för att jag ska sitta stilla i båten?

Ger er någon timme att övertyga mig om att behålla, annars säljer jag av! :-)

/H

Edit: Pallade inte pressen. Sålde på 169 kr.
Senast redigerad av Helmutan 2013-02-12 kl. 13:18.
2013-02-12, 17:28
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Fast det är ju knappt någonting relativt ICA-innehavet.
2013-02-12, 17:36
Medlem
1979s avatar
Vad är det som är så jävla bra med ICA? Och Hemköp? Fattar ingenting. I USA är dagligvaurhandelbolag mycket lägre värderade. Alla behöver äta men man tjänar mer på oxfilé än havregryn.
Senast redigerad av 1979 2013-02-12 kl. 17:41.
2013-02-12, 17:53
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Vad är det som är så jävla bra med ICA? Och Hemköp? Fattar ingenting. I USA är dagligvaurhandelbolag mycket lägre värderade. Alla behöver äta men man tjänar mer på oxfilé än havregryn.
Glansigare papper och fler färger på reklamutskicken.

Fungerar ICA på den nivån bara som distributör till butikerna? För butikerna är väl privata och köper sina varor av ICA? Plus franchiseägare eller något?
Senast redigerad av annanmedlem 2013-02-12 kl. 17:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in