Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-02-11, 00:32
Medlem
Ikväll har modsen i filmforat raderat två av mina inlägg i tråden om TPB-AFK med fyra timmars mellanrum. Eftersom jag inte får reda på varför de blir raderade så kan jag inte bättra mig. Vad har ni för policy när det gäller raderande av enskilda inlägg?
Citera
2013-02-11, 00:38
Medlem
krigsbarns avatar
De kanske anser att du är för dum i huvudet så en förklaring blir överflödig.
Skämt åsido, antar att du har kontaktat en moderator som hör forumet till? Ställer du en fråga så får du den säkerligen besvarad, att det måste hända inom loppet av några få timmar är ganska naivt trott. Ge det ett dygn, minst. Folk behöver inte ha lika mycket fritid som du.
Citera
2013-02-11, 00:39
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forvisso
Ikväll har modsen i filmforat raderat två av mina inlägg i tråden om TPB-AFK med fyra timmars mellanrum. Eftersom jag inte får reda på varför de blir raderade så kan jag inte bättra mig. Vad har ni för policy när det gäller raderande av enskilda inlägg?
Det raderas många hundra inlägg på FB varje dygn. Ofta för att de är OT i tråden de ligger, eller för att de tramsar. Inlägg raderade för 0.0x-regler informeras bara om Varning medföljer.

Du kan skicka PM till ngn moderator i det delforum inlägg raderats och fråga efter anledningen till raderingen.

Men först ska du läsa FAQ ordentligt. Väldigt mycket står där. T ex: https://www.flashback.org/t1203107

Citera
2013-02-11, 00:41
Medlem
Ibland kan det hända att man får ett meddelande om varför. Det kan bla handla om att man brytit någon regel. Läs regler så kan du få reda på att de inte alltid informerar om varför de tagit bort något b
Citera
2013-02-11, 01:34
Medlem
Fjodorovs avatar
Hade varit väldigt hjälpsamt och troligtvis minskat viss frustration gällande folks raderade inlägg om där hade funnits en funktion som automatiskt skickar ett PM till dig så att du vet om att du har fått ditt inlägg raderat.

Det kan hända att man faktiskt hade något att säga men råkade ta med lite OT eller Trams i inlägget så att det blev raderat. Det skulle ju underlätta om man faktiskt fick reda på vilka inlägg som blir raderade så att man skulle kunna bättra på sig eller något liknande?

Låter det inte som en bra idé eller det är inte genomförbart för teknikerna?
Citera
2013-02-11, 09:06
Moderator
skunkensunes avatar
Om ett inlägg raderas och man inte får ett PM om varning eller att en omröstning startats om eventuellt regelbrott så är det i 99,9 procent av alla fallen OT.
Citera
2013-02-11, 10:30
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Hade varit väldigt hjälpsamt och troligtvis minskat viss frustration gällande folks raderade inlägg om där hade funnits en funktion som automatiskt skickar ett PM till dig så att du vet om att du har fått ditt inlägg raderat.

Det kan hända att man faktiskt hade något att säga men råkade ta med lite OT eller Trams i inlägget så att det blev raderat. Det skulle ju underlätta om man faktiskt fick reda på vilka inlägg som blir raderade så att man skulle kunna bättra på sig eller något liknande?

Det tycker jag låter som en utmärkt funktion.
Citera
2013-02-11, 10:49
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forvisso

Visst har du fått reda på varför de raderas. Åtminstone om du läst regelverket.

Citat:
Ursprungligen postat av reglerna
0.03. Trams och off-topic

Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.
Citera
2013-02-11, 11:25
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Det tycker jag låter som en utmärkt funktion.
Det tycker inte jag.
Citera
2013-02-11, 13:42
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det tycker inte jag.
Motivera gärna. En automatisk funktion som meddelar till användaren att inlägget togs bort pga OT låter ju som en bra idé. Användaren kanske tror att det vart fel vid sparandet och skriver sitt inlägg igen om den inte får info om att det faktiskt var en mods-åtgärd som tog bort den.

Eftersom du inte motiverade så får man ju gissa sig till varför det skulle kunna vara dåligt. Jag gör ett försök; Du kanske tror att sådana meddelanden uppmuntrar användarna till att PM:a tillbaka sin åsikt i frågan om de får ett PM med den informationen, att det skulle bli en massa vändande post med klagomål över att det absolut inte var OT och ni skulle bli dränkta i sånt?
I så fall är det väl bara att göra så att sådana PM inte går att reply:a på. Och ha som avslutande rad i PM:et att "Detta PM är automatiskt ivägskickat av systemet som information till dig och ska inte besvaras." eller liknande. Går man så långt att man kopierar PM:et och skapar ett nytt så är man nog ändå en sådan som hade PM:at och klagat i alla fall.

Men som sagt, nu gissar jag ju bara, du kanske har en annan anledning till varför du tycker det är en dålig idé?
Citera
2013-02-11, 14:01
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

Nej jag gillar inte alls idén.
Det raderas så enormt mycket som inte leder till någon åtgärd, de allra flesta saknar inte ens sina raderade inlägg.
Om man då skulle börja meddela alla som får inlägg raderade så skulle mängden klagomål öka rejält.
Som det nu är så är gången bra, seriösa ifrågasätter inlägg som man funderar över varför de försvann och då menar jag inte i tråden utan att man frågar en random moderator om vem som raderat inlägg i den tråden (alla moderatorer kan svara på detta) sedan kontaktar man den aktuelle moderatorn om man har invändningar.

I mina ögon handlar det om ett inteproblem.
Det framgår tydligt i regelverket att inlägg kan raderas utan motivering eller meddelande.

Ska man hårddra det så kulle snarare alla raderade inlägg leda till en varning eftersom de var värda att radera, jag tror ingen vill se den utvecklingen.
Citera
2013-02-11, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nej jag gillar inte alls idén.
Det raderas så enormt mycket som inte leder till någon åtgärd, de allra flesta saknar inte ens sina raderade inlägg.
Om man då skulle börja meddela alla som får inlägg raderade så skulle mängden klagomål öka rejält.
Som det nu är så är gången bra, seriösa ifrågasätter inlägg som man funderar över varför de försvann och då menar jag inte i tråden utan att man frågar en random moderator om vem som raderat inlägg i den tråden (alla moderatorer kan svara på detta) sedan kontaktar man den aktuelle moderatorn om man har invändningar.

I mina ögon handlar det om ett inteproblem.
Det framgår tydligt i regelverket att inlägg kan raderas utan motivering eller meddelande.

Ska man hårddra det så kulle snarare alla raderade inlägg leda till en varning eftersom de var värda att radera, jag tror ingen vill se den utvecklingen.

Om man skriver 10 st välskrivna inlägg per dag så kan man inte hålla koll på vilka som får stå kvar och inte. En funktion där man kan fylla i om man vill få ett automatiskt PM med ens inlägg om det tas bort vore en bra idé.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in