Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Hade varit väldigt hjälpsamt och troligtvis minskat viss frustration gällande folks raderade inlägg om där hade funnits en funktion som automatiskt skickar ett PM till dig så att du vet om att du har fått ditt inlägg raderat.
Det kan hända att man faktiskt hade något att säga men råkade ta med lite OT eller Trams i inlägget så att det blev raderat. Det skulle ju underlätta om man faktiskt fick reda på vilka inlägg som blir raderade så att man skulle kunna bättra på sig eller något liknande?
Låter det inte som en bra idé eller det är inte genomförbart för teknikerna?
Nej jag gillar inte alls idén.
Det raderas så enormt mycket som inte leder till någon åtgärd, de allra flesta saknar inte ens sina raderade inlägg.
Om man då skulle börja meddela alla som får inlägg raderade så skulle mängden klagomål öka rejält.
Som det nu är så är gången bra, seriösa ifrågasätter inlägg som man funderar över varför de försvann och då menar jag inte i tråden utan att man frågar en random moderator om vem som raderat inlägg i den tråden (alla moderatorer kan svara på detta) sedan kontaktar man den aktuelle moderatorn om man har invändningar.
I mina ögon handlar det om ett inteproblem.
Det framgår tydligt i regelverket att inlägg kan raderas utan motivering eller meddelande.
Ska man hårddra det så kulle snarare alla raderade inlägg leda till en varning eftersom de var värda att radera, jag tror ingen vill se den utvecklingen.