2013-02-11, 00:08
Medlem
MortalDiseases avatar
Hej allesammans!

Jag vet att det har fungerat förut, alltså att uppdatera sitt fejkade windows 7 till ett äkta windows 8 via en uppdatering som man gjorde via denna sida http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/buy

Dock så låg priset på runt 200kr förut, nu ligger det på över 1000kr igen, så min fråga är nu:

Vet ni om det går att köpa en windows 8 pro uppdatering i butik (kostar runt 500kr) och sedan köra det på ett fejkat windows 7?

Jag vill inte höra något gnäll om "Va fan, köp ett riktigt windows förhelvete" etc

Tack.
2013-02-11, 00:43
Medlem
Lumias avatar
Det fungerade för mig men det kan bero på vad du har för Windows 7 version!

Testa och se, annars har du bränt 500 kr
2013-02-11, 00:54
Medlem
Polyklorfenols avatar
Jag har läst artiklar om Microsofts inställning och den är att det är bättre att kunna sälja Windows 8 till fler, alltså även pirater, än att jaga folk med blåslampa. Så det ska fungera.
2013-02-11, 03:29
Medlem
skillad-banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Jag har läst artiklar om Microsofts inställning och den är att det är bättre att kunna sälja Windows 8 till fler, alltså även pirater, än att jaga folk med blåslampa. Så det ska fungera.

Har också läst om det, istället för att jaga nerladdarna så ska man kunna uppgradera för en summa
2013-02-11, 13:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Slå en sökning i den stora tråden om Windows 8. Detta har varit uppe flertal gånger.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in