2020-09-24, 11:30
Medlem
Här kommer VW med ID4 en trevlig SUV som ska in i Staterna med.
https://m.youtube.com/watch?v=sgqgywj-kf0
Citera
2020-09-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Goldman Sach, ARKK, Deutsche Bank, Oppenheimer, Piper Sandleretc saknar trovärdighet?

Musk la fram en 3-årsplan och analytikerna såg det. Det är retail som inte fattar, och antagligen massa stop-loss som gått igång.

Vi är färdiga, du vet du inte vad du pratar om.
Det är bara att kolla på deras riktkurser detta året på Tesla för att förstå att det är mer lotto än ordentlig värdering av det fundamentala värdet. När det ligger lågt skriker alla Tesla anhängare att dom inte kan någonting och dom är värdelösa, när det närmar sig deras förhoppningar är det på en gång världens största tecken på att Tesla ska öka. Ge det några veckor så kommer det åter igen sänkta riktkurser...

Har Tesla någonsin hållit en tidsplan? Vi ska ha FSD detta året, självkörande taxi tjänst nästa år, tesla semi skulle börja tillverkas i slutet av detta året med. Tror du något av detta ens är i närheten av att hända? Hur länge klarar kursen att vänta på saker som aldrig kommer? Det är många deadlines som närmar sig, uppfyller inte Tesla sina löften då finns det bara en väg för kursen att gå.
Citera
2020-09-24, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Musk har så höga beskyddare att han bara gör narr av myndigheterna. ...
Ja, men det är ett högt spel. Det är sannerligen en bizarr tid vi lever i, där aktiebubblor blåses upp av amerikanska permitterade ynglingar som sitter hemma och spekulerar med uppskjutna hyresbetalningar och statliga nödcheckar.
Citera
2020-09-24, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Det är bara att kolla på deras riktkurser detta året på Tesla för att förstå att det är mer lotto än ordentlig värdering av det fundamentala värdet. När det ligger lågt skriker alla Tesla anhängare att dom inte kan någonting och dom är värdelösa, när det närmar sig deras förhoppningar är det på en gång världens största tecken på att Tesla ska öka. Ge det några veckor så kommer det åter igen sänkta riktkurser...

Har Tesla någonsin hållit en tidsplan? Vi ska ha FSD detta året, självkörande taxi tjänst nästa år, tesla semi skulle börja tillverkas i slutet av detta året med. Tror du något av detta ens är i närheten av att hända? Hur länge klarar kursen att vänta på saker som aldrig kommer? Det är många deadlines som närmar sig, uppfyller inte Tesla sina löften då finns det bara en väg för kursen att gå.

Ingenjörerna och teknik-vetarna mottog battery day väldigt väl. Musk har ritat upp planen och visar på en årlig tillväxt på 40% under den moderna historiens svåraste år. Uppenbarligen är dom stora analytikerna nöjda, men random användare på flashback sitter tydligen på större kompetens

Du snackar kortsiktigt, det spelar ingen roll om Tesla håller deadlines eller inte, det enda som spelar roll är att dom är först. Min investering är lång och tittar på 2030, har man inte råd att avsätta pengar i några år kanske man ska hålla sig borta från marknaden och fortsätta med sitt pensionsspar istället.
Citera
2020-09-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ingenjörerna och teknik-vetarna mottog battery day väldigt väl. Musk har ritat upp planen och visar på en årlig tillväxt på 40% under den moderna historiens svåraste år. Uppenbarligen är dom stora analytikerna nöjda, men random användare på flashback sitter tydligen på större kompetens

Du snackar kortsiktigt, det spelar ingen roll om Tesla håller deadlines eller inte, det enda som spelar roll är att dom är först. Min investering är lång och tittar på 2030, har man inte råd att avsätta pengar i några år kanske man ska hålla sig borta från marknaden och fortsätta med sitt pensionsspar istället.
Ericsson och Nokia var världsledande i mobiltelefoner, dom var "först" och livet lekte, sen kom iPhone och de gick helt åt skogen. År 2030 kan dina tesla aktier vara värda mindre än nokians däckförsäljning om saker vill sig illa. Att vara först är inte alltid det bästa, speciellt inte när kursen redan inprisat 10 års perfekt tillväxt och utveckling.

Jag hoppas du inte är ytterligare en jöns som köpte en tesla aktie för 5000 kr för några månader sedan och nu ser sig som en investerare av rang som börjat kika på yachtbåten som ska inhandlas för tesla vinsten om 20 år...
Senast redigerad av David86 2020-09-24 kl. 12:21.
Citera
2020-09-24, 12:10
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Musk la fram en 3-årsplan och analytikerna såg det. Det är retail som inte fattar, och antagligen massa stop-loss som gått igång.

Vi är färdiga, du vet du inte vad du pratar om.

Nja... Värderingen idag motsvarar ungefär att 3-årsplanen är uppfylld imorgon och mer därtill. Varje bubbla söker sig mot en rättvisare värdering i längden, och det är det som pågår nu. Inte att "retail inte fattar".
Citera
2020-09-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ericsson och Nokia var världsledande i mobiltelefoner, dom var "först" och livet lekte, sen kom iPhone och de gick helt åt skogen. År 2030 kan dina tesla aktier vara värda mindre än nokias däckförsäljning om saker vill sig illa. Att vara först är inte alltid det bästa, speciellt inte när kursen redan inprisat 10 års perfekt tillväxt och utveckling.

Jag hoppas du inte är ytterligare en jöns som köpte en tesla aktie för 5000 kr för några månader sedan och nu ser sig som en investerare av rang som börjat kika på yachtbåten som ska inhandlas för tesla vinsten om 20 år...

Alltså jag vet inte om du är efterbliven eller om du bara spelar.

Du säger att det inte innebär nånting att vara först men hänvisar till Apple som ett lyckat exempel.

Apple var först med att revolutionera mobilmarknaden med den smarta telefonen, precis som Tesla är först ut med att revolutionera bilmarknaden.

I det här fallet är det ganska uppenbart att GM och alla andra legacy företag är i samma sits som Ericsson och Nokia var i.

Snälla, jag gick in tidigt och kan pensionera mig 3 gånger om även om aktien faller 30% till.
Citera
2020-09-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Nja... Värderingen idag motsvarar ungefär att 3-årsplanen är uppfylld imorgon och mer därtill. Varje bubbla söker sig mot en rättvisare värdering i längden, och det är det som pågår nu. Inte att "retail inte fattar".

Varför går då jättar som ARK in och köper up 160.000 aktier nu?

Varför är det antingen BUY eller HOLD hos alla banker som gäller efter Battery Day?

Det är bara valarna som rör på sig just nu, vi är uppe på 450 igen nån gång efter Q4 delivery (kanske t.o.m Q3) och sen 500 EOY. Det är vad jag tror.
Senast redigerad av Dristigheten 2020-09-24 kl. 12:42.
Citera
2020-09-24, 13:27
Medlem
Montanahs avatar
Känns som att vissa av jättarna verkar komma ifatt allt för snabbt nu, kollar på vw id3 och id4, verkar rätt bra.
Citera
2020-09-24, 13:37
Medlem
Citat:

Du säger att det inte innebär nånting att vara först men hänvisar till Apple som ett lyckat exempel.

Apple var först med att revolutionera mobilmarknaden med den smarta telefonen, precis som Tesla är först ut med att revolutionera bilmarknaden.

I det här fallet är det ganska uppenbart att GM och alla andra legacy företag är i samma sits som Ericsson och Nokia var i.

Snälla, jag gick in tidigt och kan pensionera mig 3 gånger om även om aktien faller 30% till.

Apple krossades av IBM PC en gång i tiden.
Citera
2020-09-24, 13:42
Medlem
Citat:

Nu var dock inte apple först med smartphones, utan både Nokia och Ericsson gjorde smarta telefoner långt innan, men dom var för tidiga och dom var inte tillräckligt bra. Apples saker har kvalite som anses vara hög, bilarna Tesla trycker ut har allt annat än kvalite. Jag ser inget med Tesla som skulle påminna om Apples succe.
Citera
2020-09-24, 14:40
Medlem
Citat:
Nu var dock inte apple först med smartphones, utan både Nokia och Ericsson gjorde smarta telefoner långt innan, men dom var för tidiga och dom var inte tillräckligt bra. Apples saker har kvalite som anses vara hög, bilarna Tesla trycker ut har allt annat än kvalite. Jag ser inget med Tesla som skulle påminna om Apples succe.

Tur för dig att du inte är investerad i Tesla då.

Jag har Tesla att tacka för mina pengar som cashar mitt hus, model X och min tidiga pension som jag avser att spendera med att resa runt världen.

Det enda jag väntar på nu är om jag ska göra det vid 31 eller 36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback