2025-06-23, 09:21
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Mängder med folk som livestreamar sina första robotaxi-resor nu. Ser ut att funka bra. Geofence-området är en hyfsad del av downtown Austin, ca 12x5 km yta. Sitter en snubbe i passagerarsätet som bokstavligt talat bara sitter där. 10 bilar verkar rulla totalt just nu.

En monumental dag i Teslas historia.

https://x.com/Tesla/status/1936877624036307315

Har inte följt med särskilt mycket på sistone (är utomlands) men stort tack för denna länk. Fantastiskt kul att Robotaxi har launched. Ser otroligt coolt ut.

Vad säger Raskens & co?
Citera
2025-06-23, 10:26
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Har inte följt med särskilt mycket på sistone (är utomlands) men stort tack för denna länk. Fantastiskt kul att Robotaxi har launched. Ser otroligt coolt ut.

Vad säger Raskens & co?

Björnarna sitter med snorren i hand och frenetiskt porrsurfar efter ett klipp där robotaxin kraschar, men det enda de hittade är ett klipp när Rob Maurers bil ångrar en sväng och får köra lite klantigt över heldraget - något Waymobilar gör hela tiden. Dessutom gör en mänsklig förare exakt samma fel fast betydligt värre ett par minuter senare i samma klipp.
Citera
2025-06-23, 11:05
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Mängder med folk som livestreamar sina första robotaxi-resor nu. Ser ut att funka bra. Geofence-området är en hyfsad del av downtown Austin, ca 12x5 km yta. Sitter en snubbe i passagerarsätet som bokstavligt talat bara sitter där. 10 bilar verkar rulla totalt just nu.

En monumental dag i Teslas historia.

https://x.com/Tesla/status/1936877624036307315
Bra att de klarade sin deadline. Bravo.

Hur ska säteskonfigurationen se ut när det är klart? Om det ändå är ingen som kör vore det ju trevligt att kapa/sänka förarsätet så att den som sitter bakom ser ut ordentligt.

Kör de på natten också nu under testet i austin eller väntar de med det?
Citera
2025-06-23, 12:14
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger

Vad säger Raskens & co?

I tio år har horbocken, landsförrädaren putinlovern och den patologiske lögnaren lovat autonom trafik. Behöver jag nämna att Waymo började med detta för 8 år sen. Sug på det.
Citera
2025-06-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
I tio år har horbocken, landsförrädaren putinlovern och den patologiske lögnaren lovat autonom trafik. Behöver jag nämna att Waymo började med detta för 8 år sen. Sug på det.

Waymo är skit och inte utvecklingsbart. Sug på den
Citera
2025-06-23, 12:43
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Bra att de klarade sin deadline. Bravo.

Hur ska säteskonfigurationen se ut när det är klart? Om det ändå är ingen som kör vore det ju trevligt att kapa/sänka förarsätet så att den som sitter bakom ser ut ordentligt.

Kör de på natten också nu under testet i austin eller väntar de med det?

Tror inte Tesla kommer börja modifiera MY för robotaxi när CyberCab finns, men inte omöjligt. Bilarna körs just nu mellan 06-24, gissningsvis för att undvika nattskift för säkerhetspassagerarna. Gällande säkerhetspassagerarna tror jag en väldigt stor del handlar om att undvika att idiotiska passagerare sätter sig bredvid förarplats och börjar slita i ratten mm. Eventuellt har bilarna ännu inte funktionen att helt låsa ratt och pedaler för manuell körning? Dock verkar just denna aspekt inte vara något problem för Waymo, så Tesla lär lösa det inom kort isf.
Citera
2025-06-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Tesla har haft robotar på hjul ett bra tag nu, men förvillande likt bilar.
Alright! 😀 Lyckad lansering av autonoma taxi Tesla bilar i Austin. Nu blir en del av mina fonder lite gladare. 😂

https://www.cnbc.com/2025/06/23/tesl...xi-austin.html
Citera
2025-06-23, 16:53
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Ojdå! Gick det inte att klämma in knarkare i din ramsa längre?
Citera
2025-06-23, 17:25
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Säljer mina calls om TSLA når upp till $340. Har tre veckor på mig och hoppas robottaxi-jippot ger nog med hype men medger att jag känner mig osäker. FOMO'ade in på för hög kurs några dagar efter Trump-Elon-bråket hade slutat. Dagen efter köpet rusade aktien och jag hade kunnat plocka hem en enkel $1000 profit på 24h men var för girig.

Allt gick bättre än förväntat.
Sålde 2/3 av mina calls vid $355.
Ska se om vi inte kan klättra upp över $365 senare i veckan.
Citera
2025-06-23, 17:26
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ojdå! Gick det inte att klämma in knarkare i din ramsa längre?

Ketaminjunkie är han ioförsig också samt sektledare med lågt IQ men det viktigaste är att upplysa om att Varken Waymo eller nån annan är ens i närheten av strukturellt ändra vår trafik.

Att Tesla hoppar upp10 % upp för att dom kör några bilar med en observatör bredvid är bevis för att aktien är lika verklighetsförankrad som Bitcoin.
Citera
2025-06-23, 17:34
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ketaminjunkie är han ioförsig också samt sektledare med lågt IQ men det viktigaste är att upplysa om att Varken Waymo eller nån annan är ens i närheten av strukturellt ändra vår trafik.

Att Tesla hoppar upp10 % upp för att dom kör några bilar med en observatör bredvid är bevis för att aktien är lika verklighetsförankrad som Bitcoin.

Skoja bara. Jag bryr mig inte.
Citera
2025-06-23, 17:40
Medlem
Fantastiskt med alla personliga påhopp, jag är här för jag vill tjäna pengar. Undertecknad skrev för några månader sedan att TESLA är enligt mig det första rena AI in life playet och jag vågade inte stå utanför denna investering.

Lyckades köpa nästan 600 aktier och under helgen, när videosen började strömma på X lyckades ja köpa 100 till, ligger redan 30% plus, tack o bock!

Den enda risken jag ser, är långdragna reglerings processer, för skalbarheten är en av TESLAS största vallgrav, dom kan enkelt, som Elon själv sagt, leverera över 1 miljon bilar in 12 månader.

Otroligt spännande, sentimentet och macro är illa, ändå är vi upp 10% idag, wow!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in