2024-08-05, 11:30
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
🤣 någon är lite grinig hör jag. Det är ju ett faktum att repairability på helgjutna bilar är katastrofal. Nu var det en hård smäll på baken på CT men det är inte heller jättekul att riskera att 1 miljon kronors bilen blir skrot om man kör i ett större pot-hole.

Giga-casting är bra för teslas marginaler men har endast nedsida för konsumenter. Något BMW belyst i år och som WhistlinDiesel visade i sin video. Noterade du hur F150 som ”gick sönder direkt” kunde repareras för småpengar. CTn är totalskrot

Du har nog rätt. Jag är nog grinig och aggressioner jag tryckt undan har bubblat upp till ytan nu när jag insett att vi skall ner till under $100 igen. Du fick rätt till slut. Dags att sälja allt ock gå kort!
Citera
2024-08-05, 13:56
Medlem
raskenss avatar
Nu är ju börsen generellt grinig och småsparare rusar till utgången. Ska bli spännande se om det blir en hävstång nedåt för tesla då kursen helt styrs av troende småsparare. Sektledaren twittrade nyligen att inbördeskrig snart stundar skönt han sätter sin slant på Trump så han kan bygga en framtid utan oljeberoende och elbilar och se till att avskaffa federationen i USA win-win.
Senast redigerad av raskens 2024-08-05 kl. 14:01.
Citera
2024-08-05, 14:05
Medlem
wwrs avatar
Musk säger alltså att om man inte tror att Tesla kan skapa robottaxis bör man sälja aktien.
Citat:
During Tesla's second-quarter earnings call, Musk didn't mince his words when he boldly said, "I recommend anyone who doesn't believe that Tesla would solve vehicle autonomy should not hold Tesla stock. They should sell their Tesla stock."
https://www.fool.com/investing/2024/...to-sell-their/
Citera
2024-08-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du har nog rätt. Jag är nog grinig och aggressioner jag tryckt undan har bubblat upp till ytan nu när jag insett att vi skall ner till under $100 igen. Du fick rätt till slut. Dags att sälja allt ock gå kort!

”rätt till slut”, som att Tesla inte underperformat Nasdaq exakt hela tiden jag jag skrivit här. Frågan är när ni bulls får betalt av FSD när ni sover och Tesla bot härjar fritt på gatorna.

Lite mer seriöst så handlas tesla fortf till vad? 70-80 ggr vinsten framåtblickande 12m? Viker arbetsmarknaden så kan man ju också glömma dom estimaten, sist jag kollade var efterfrågan på bilar i halvmiljonsklassen lägre i lågkonja. Sitter tryggt kort Tesla, helt sjukt att man fick möjligheten att korta skiten >P/E 120 med kontinuerligt sjunkande vinst 🤣
Citera
2024-08-05, 16:28
Medlem
raskenss avatar
Uups. Där bröt den genom 200vallen.
Citera
2024-08-05, 18:29
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
”rätt till slut”, som att Tesla inte underperformat Nasdaq exakt hela tiden jag jag skrivit här. Frågan är när ni bulls får betalt av FSD när ni sover och Tesla bot härjar fritt på gatorna.

Lite mer seriöst så handlas tesla fortf till vad? 70-80 ggr vinsten framåtblickande 12m? Viker arbetsmarknaden så kan man ju också glömma dom estimaten, sist jag kollade var efterfrågan på bilar i halvmiljonsklassen lägre i lågkonja. Sitter tryggt kort Tesla, helt sjukt att man fick möjligheten att korta skiten >P/E 120 med kontinuerligt sjunkande vinst 🤣

Måste ändå säga att du är duktig på att pricka bottnarna. Först 140-150 och nu detta. Jaja, skall man vara en idiot så skall man åtminstone vara en nyttig sådan.
Citera
2024-08-05, 19:17
Medlem
Jag själv köpte för 222 nånting dollar nu e man fan inte rik...gick dessutom in rätt tungt så la över 70% i tesla. Men ska inte sälja nu utan försöka få ner mitt gav. Sedan om det är rätt får jag se inom det närmsta.
Citera
2024-08-05, 21:16
Medlem
Citat:
Måste ändå säga att du är duktig på att pricka bottnarna. Först 140-150 och nu detta. Jaja, skall man vara en idiot så skall man åtminstone vara en nyttig sådan.

Du kritisera mig när jag korta på 262 för 3 veckor sedan 🤣 tror du hade gjort bättre av att följa mig än att sitta och spekulera i intradags-dippar.

I det långa loppet är Tesla en utmärkt short, bara en bonus att jag fick -25% på 3 veckor.
Citera
2024-08-06, 00:40
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Den fina byggkvaliteten gick sönder här:
https://x.com/AIDRIVR/status/1819865...hdKc3FPeA&s=19

Inte av dragkampen. Men att du postar felaktigheter utgår väl alla utom job230ge ifrån vid det här laget.

Var det föresten någon speciell anledning till att du inte länkade till hela YT videon? Du vet den där videon där Ford F150 gick sönder direkt när de körde ner bilen från släpet?

Men tack för att du belyser hur mycket bättre en CT håller ihop jämfört med F150.

Var så god här har du länken till hela videon

https://youtu.be/PK_EJ3DyiiA?si=khd74Uhi2rxRZ_rV

Om man tolkar videon som positiv för CT så har man minst sagt tagit på sig stora skygglappar. Visseligen är videon underhållning men dom själva säger ju uttryckligen att CT suger hästballe.
Citera
2024-08-06, 02:22
Medlem
wwrs avatar
Det är alltså en ren skojare som leder företaget. Nu ger han orimliga förutsägelser om Neuralink, som liknar de han givit om robottaxis.

Citat:
Elon Musk says a person with a Neuralink chip could beat a pro gamer in a few years

https://fortune.com/2024/08/03/elon-...o-game-player/

Han har förutsagt robottaxis i 10 år och de är inte i närheten av att fungera. Och tror man inte på robottaxis skall man sälja TSLA, säger han. Då är rådet SÄLJ, SÄLJ!!

(FB) Tesla Motors - TSLA (USA)
Citera
2024-08-06, 06:06
Medlem
wwrs avatar
Teslas aktieägare röstade ju för att bryta lagen och ge 500 miljarder till bluff-Elon 😁

Domaren är måttligt road och funderar nu över om Teslas aktieägare kan rösta om de behöver följa lagen eller inte 😀 Detta är inte över.
Citat:
The real question is whether shareholders can ratify breaches of legal duties by directors after a judge has called them out after a trial, McCormick said during the hearing, signaling her skepticism of arguments made by Musk and Tesla.

https://fortune.com/2024/08/03/elon-...t-tesla-board/
Senast redigerad av wwr 2024-08-06 kl. 06:25.
Citera
2024-08-06, 08:15
Medlem
wwrs avatar
Den blivande presidenten står numera på Elons lönelista och kör CT med custom paint från skjutningen

Det gick fortare utför än man kunde befara.

Känsliga läsare varnas. Trump dansar, lika illa som Elon 😄

https://nypost.com/2024/08/05/us-new...arron-watches/
Senast redigerad av wwr 2024-08-06 kl. 08:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in