2024-07-03, 18:01
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ja du har redan övertygat mig om att du är lika kass på att analysera företag som du är på trading. Du behöver inte övertyga mig ytterligare.
Konstigt att jag tjänar bra med pengar och slår börsen hela tiden då (du kan läsa i andra trådar vad jag har tipsat om och vad jag har för aktier osv). Hur går det själv egentligen med analyserna? 😄 Det enda bolag jag har sett dig tala gott om (varje dag) är ett bolag som ligger på minus för året
Citera
2024-07-03, 18:09
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Konstigt att jag tjänar bra med pengar och slår börsen hela tiden då (du kan läsa i andra trådar vad jag har tipsat om och vad jag har för aktier osv). Hur går det själv egentligen med analyserna? 😄 Det enda bolag jag har sett dig tala gott om (varje dag) är ett bolag som ligger på minus för året

och 1500% upp på 5 år.
Citera
2024-07-03, 18:16
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
och 1500% upp på 5 år.
Fortfarande minus på året (och mer än så) som man kunde ha investerat i något annat. Alternativkostnad du vet. Dessutom handlar det ju såklart om risk/reward också men det vet du kanske inget om gissar jag på.
Citera
2024-07-03, 18:23
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Ännu en dag med stora intäkter från Teslabjörnar. Keep it going ner till 50 dollars! 🤑🤑🤑

*honk honk*
Citera
2024-07-03, 18:26
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
*honk honk*
Varför citerar du ett gammalt inlägg? 😄 Du håller verkligen hög nivå 😂
Citera
2024-07-04, 12:09
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Får se om vi bryter 240 idag, ser ut som ett motstånd. Mot årshögsta från 2a jan om 248 och sen upp mot 280.

14 x 20 = 280

De kanske kör en split så hedge-Per får rätt

Bröt 240 utan problem, drog även igenom 248 i efterhandeln och ligger nu på + YTD.

Mot 300 för 12m high.
Citera
2024-07-04, 14:33
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Bröt 240 utan problem, drog även igenom 248 i efterhandeln och ligger nu på + YTD.

Mot 300 för 12m high.

Ap ap ap. -0,84% i år!!

Tänkte vänta tills vi är +50% och sen kolla hur det står till i björn-lägret igen.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2024-07-04 kl. 14:35.
Citera
2024-07-04, 22:08
Medlem
raskenss avatar
Munroe kissae på sig som vanligt i ett flöde av superlativ men inte över Tesla denna gång. Han jämför med Tesla 4680 cell och den här cellen spöar skiten ut Teslas flaggskeppscell på alla parametrar. Om detta blir en hit så står Tesla med föråldrade batterifabriker och sura investeringar.

https://youtu.be/yZhKqpleAXM?t=324

Den som lever får se.
Citera
2024-07-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ap ap ap. -0,84% i år!!

Tänkte vänta tills vi är +50% och sen kolla hur det står till i björn-lägret igen.

Låt oss blåsa upp tidernas luftslott lite mer. Självklart ska ju överträffandet av förväntningarna på leverade bilar med dryga 1% rendera en höjning av aktiepriset med 25%, helt naturligt.
Sen att det är siffror som dessutom är dopade med prissänkningar och 0% ränta på lånen det skiter vi i.
Det här visar bara hur mycket dumma pengar det är i aktien och hur verklighetsfrånvänd den är.
Nej, såvida de inte rapporterar att FSD är typ färdigt (trovärdigt och på riktigt denna gång) så blir det nog pyspunka på aktien den 23:e när de ska visa vad dessa leveranssiffror gjort med marginalerna.
Leveranssiffror som förövrigt är ner Year on Year.
Hypergrowth 4 ever!!
Senast redigerad av Mackan70 2024-07-04 kl. 22:33.
Citera
2024-07-04, 22:32
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Stalltips: Konk inom veckor/månader.

1. Horder av osålda Model 3 stående på mark i anslutning till Gigafactory Berlin upptäckta mha. drönare/satelliter. Jfr. med bilderna på fält/berg av osålda elbilar och elcyklar i Kina från nåt år sedan.
2. Product launch manager Rich Otto gick nyligen.
3. Sparkandet av 10%(?) av arbetarna på golvet.
4. Musks pågående legala trubbel med FSD i USA.
5. Återkallandet av samtliga CyberTrucks. Problemet var inte själva återkallandet i sig, utan hur vi fick svart på vitt hur FÅ bilar som producerats.
6. Musk åker till Kina med mössan i hand och får kalla handen. Relaterat till:
7. Robot-taxis. Detta är Musks "lösning" på Teslas problem.
8. Det senaste Tesla Optimus-klippet är pinsamt. Det här är Musks lilla favoritprojekt som blöder pengar och R&D från biltillverkningen.
9. DOJO skrotat. Musk köper NVidia nu.

Sälj.

För de som har positioner i TSLA, och för de som äger en Tesla är läget allvarligt just nu. Din bil eller power wall kan tex. bli oreparerbar om du har otur. Har du tur så köper BYD dödsboet.

Efter en rejäl uppgång nu senaste tiden kanske det snart är läge att korta aktien om den viker av nedåt igen. Bara ett tips till en Björn som för en gång skull kan kapitalisterna lite på sin skepsism.
Alltså är inte ens ironisk, jag tror vi kan få en liten dipp i närtid 😊

Å andra sidan har jag aldrig tjänat på mina försök att korta Tesla, så ta mig inte på orden.
Citera
2024-07-04, 23:50
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70

Låt oss blåsa upp tidernas luftslott lite mer. Självklart ska ju överträffandet av förväntningarna på leverade bilar med dryga 1% rendera en höjning av aktiepriset med 25%, helt naturligt.
Sen att det är siffror som dessutom är dopade med prissänkningar och 0% ränta på lånen det skiter vi i.
Det här visar bara hur mycket dumma pengar det är i aktien och hur verklighetsfrånvänd den är.
Nej, såvida de inte rapporterar att FSD är typ färdigt (trovärdigt och på riktigt denna gång) så blir det nog pyspunka på aktien den 23:e när de ska visa vad dessa leveranssiffror gjort med marginalerna.
Leveranssiffror som förövrigt är ner Year on Year.
Hypergrowth 4 ever!!

De absolut dummaste pengarna tror jag ligger i dina fickor.
Citera
2024-07-05, 08:04
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Mot 300 för 12m high.

God morgon!

https://x.com/TheSonOfWalkley/status...5LrszwIAw&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in