2024-04-19, 16:51
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Vad bra att det är välkänt då borde det va jätte lätt för dig att visa dina källor

https://rankings.universumglobal.com/en/worlds-most-attractive-employer-tesla-world-business-2023/

https://rankings.universumglobal.com/en/most-attractive-employers-top-50-tesla-united-kingdom-engineering-2024/
Citera
2024-04-19, 16:53
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Japp. Och jättelätt för dig att hitta det. Säg gärna till när du gör det.

Så sjukt tröttsam tråd när alla ska brottas med anti-intellektuella dumheter istället för att diskutera sakfrågor.

Du tog upp en bra grej innan och det är att många säger "tesla ska/upp ner till kurs X" och när någon inte håller med så blir det "jaha så du vet bättre än WS", fast det är ju precis det man hävdar när man snackar om att det ska till kurs X....
Citera
2024-04-19, 16:56
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Ska vi inte rätta felaktiga påståenden då? Vi besitter ju mer kunskap än de som inte är insatta. Det är ingen hemlig information, vi tar bara tiden att läsa på.

Tror inte att någon Tesla investerare skulle vara i konflikt med omgivningen.

Hahaha jag dör.
Citera
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Det har inte fattat att vi är omgivningen då de hittat varandra här och tror att hela världen utanför tycker likadant. Så ironiskt att man nästan dör lite.

Vad är deras källa på att vi är en sekt förresten?
Tesla är dessutom den mest ägda utlandsaktien på Avanza. Så omgivningen är definitivt på våran sida.
Citera
Medlem
Citat:
Japp. Och jättelätt för dig att hitta det. Säg gärna till när du gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
https://rankings.universumglobal.com/en/worlds-most-attractive-employer-tesla-world-business-2023/

https://rankings.universumglobal.com/en/most-attractive-employers-top-50-tesla-united-kingdom-engineering-2024/

...

Detta är vad folk tycker om att jobba där, det är INTR vad MR mongo hävdar. Och de e top 50 för engineering. Inte vad MR mongo hävdar. Men bra försök. Testa igen, och inget fusk nu, MR mongo måste göra sin egen läxa
Citera
2024-04-19, 17:10
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Så sjukt tröttsam tråd när alla ska brottas med anti-intellektuella dumheter istället för att diskutera sakfrågor.

Du tog upp en bra grej innan och det är att många säger "tesla ska/upp ner till kurs X" och när någon inte håller med så blir det "jaha så du vet bättre än WS", fast det är ju precis det man hävdar när man snackar om att det ska till kurs X....

Ja, och jag postar inte källor när en hater frågar efter dem, för det är sällan något duger. Har även noterat att den andra sidan kan vräka ur sig vilka dumheter som helst utan att få samma krav på sig.

Men saklig debatt, javisst!
Citera
2024-04-19, 17:23
Medlem
Citat:
Ja, och jag postar inte källor när en hater frågar efter dem, för det är sällan något duger. Har även noterat att den andra sidan kan vräka ur sig vilka dumheter som helst utan att få samma krav på sig.

Men saklig debatt, javisst!

När har jag inte visat mina källor?
Citera
2024-04-19, 17:39
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
...

Detta är vad folk tycker om att jobba där, det är INTR vad MR mongo hävdar. Och de e top 50 för engineering. Inte vad MR mongo hävdar. Men bra försök. Testa igen, och inget fusk nu, MR mongo måste göra sin egen läxa

Som sagt, det känns som att du ägnar dig åt "jag måste visa för andra att de har fel" snarare än att försöka bidra med ditt sätt att resonera.

Jag repeterar mig själv nu men: Tesla är fortfarande ett riktigt bra bolag - sällsynt bra. Jag är inte så oroad över marginaler heller.

Hur det blir med aktiekursen är egentligen en sekundär fråga om man investerar snarare än spekulerar, och hur den kommer gå varesig du eller jag. Bolaget tror jag kommer fortsätta gå bra dock. Glöm inte ex. NACS, laddinfrastrukturen. Glöm inte att det går mycket sämre för konkurrenterna än Tesla. En av få som gör vinst på sina elfordon.

Man behöver inte vara övertygad om att det ena eller det andra ska ske med aktiekursen om man tittar på företaget i första hand. Det är inget dåligt företag (beroende på var man drar gränsen för dåligt, men om du klassar Tesla som dåligt får du en hel mängd andra bolag som då blir totalt urusla - det blir inget meningsfullt sätt att resonera).
Citera
2024-04-19, 18:02
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
När har jag inte visat mina källor?

Du frågar bara de som är positivt inställda till Tesla om källor när de gör påståenden. Du kan gå tillbaka och fråga var och en av alla som gjort en massa påståenden om deras källor, sen kan du komma tillbaka till mig.
Citera
2024-04-19, 18:04
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Som sagt, det känns som att du ägnar dig åt "jag måste visa för andra att de har fel" snarare än att försöka bidra med ditt sätt att resonera.

Jag repeterar mig själv nu men: Tesla är fortfarande ett riktigt bra bolag - sällsynt bra. Jag är inte så oroad över marginaler heller.

Hur det blir med aktiekursen är egentligen en sekundär fråga om man investerar snarare än spekulerar, och hur den kommer gå varesig du eller jag. Bolaget tror jag kommer fortsätta gå bra dock. Glöm inte ex. NACS, laddinfrastrukturen. Glöm inte att det går mycket sämre för konkurrenterna än Tesla. En av få som gör vinst på sina elfordon.

Man behöver inte vara övertygad om att det ena eller det andra ska ske med aktiekursen om man tittar på företaget i första hand. Det är inget dåligt företag (beroende på var man drar gränsen för dåligt, men om du klassar Tesla som dåligt får du en hel mängd andra bolag som då blir totalt urusla - det blir inget meningsfullt sätt att resonera).

Jag uppskattar dina inlägg. En gång i tiden hade jag också orken att försöka diskutera med denna typen av människor.
Citera
2024-04-19, 18:24
Medlem
Citat:

Jag skulle också vilja ha seriösa diskussioner om värdering men det går inte när MR mongo bara spyr ut massa skit.
Om du går tillbaka så kommer du se att jag har varit väldigt trevlig och tydlig med vart jag står, men svaren jag har fått från MR mongo har varit allt annat än seriösa svar. (Dom allra värsta är nu borttagna av mod)

Och för att svara på dina åsikter om bolag Tesla så skulle jag hävda att det är off topic. Vi pratar om aktien vilket inner att allt vi pratar om i bolaget måste alltid ställas mot den nuvarande kursen.

Dvs kan du förklara varför det du skriver skulle eller inte skulle vara relevant om Tesla hade ett market cap på tusen biljoner?
Citera
2024-04-19, 18:26
Medlem
Citat:
Du frågar bara de som är positivt inställda till Tesla om källor när de gör påståenden. Du kan gå tillbaka och fråga var och en av alla som gjort en massa påståenden om deras källor, sen kan du komma tillbaka till mig.

Det har jag gjort. Jag har till och med försvarat dig i vissa inlägg. Visa nu dina källor. Eller vill du fortsätta att förklara vad som skulle hända om jag kallade dig pussy?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in