Citat:
Ursprungligen postat av
velcro-a-rip-off
...
Detta är vad folk tycker om att jobba där, det är INTR vad MR mongo hävdar. Och de e top 50 för engineering. Inte vad MR mongo hävdar. Men bra försök. Testa igen, och inget fusk nu, MR mongo måste göra sin egen läxa
Som sagt, det känns som att du ägnar dig åt "jag måste visa för andra att de har fel" snarare än att försöka bidra med ditt sätt att resonera.
Jag repeterar mig själv nu men: Tesla är fortfarande ett riktigt bra bolag - sällsynt bra. Jag är inte så oroad över marginaler heller.
Hur det blir med aktiekursen är egentligen en sekundär fråga om man investerar snarare än spekulerar, och hur den kommer gå varesig du eller jag. Bolaget tror jag kommer fortsätta gå bra dock. Glöm inte ex. NACS, laddinfrastrukturen. Glöm inte att det går mycket sämre för konkurrenterna än Tesla. En av få som gör vinst på sina elfordon.
Man behöver inte vara övertygad om att det ena eller det andra ska ske med aktiekursen om man tittar på företaget i första hand. Det är inget dåligt företag (beroende på var man drar gränsen för dåligt, men om du klassar Tesla som dåligt får du en hel mängd andra bolag som då blir totalt urusla - det blir inget meningsfullt sätt att resonera).