2022-08-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ooosooo
Lyssna nu... Gas är 100% klimat effektivt, 100% klimat säkert. Batterier? 😂 När BMW och Toyota börjat sälja sina bilar och säljer in ideen, undrar jag fan om dom inte kommer göra elbilar förbjudna t.om hehe. Så fort världsledarna inser fakta (klimatetmålet) och vaknar upp ur Elons hybris kommer dom underlätta för gas bilar helt enkelt. Blir inte mer logiskt än så.

Haha, jag kan verkligen se framför mig hur du läste nån obskyr artikel på nätet om gas, svalde det med hull och hår, tog dina livs besparingar på 10.000 ur ditt isk och gick all-in på NKLA på toppen.

Låt dom stora pojkarna leka nu.
Citera
2022-08-24, 13:26
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Om det är överlägset allt annat känns de som att de iaf borde kunna få myndigheternas tillåtelse att ta ut föraren i en enda stad i hela världen?

Eller kan det vara så att du gravt överskattar betan och att den är ljusår ifrån att man kan ta ut föraren? I wonder.

Undra varför man endast ser bra grejer om betan vid första releasen? Kan det vara så att Elon öppet på twitter skriver till folk att dem inte får skriva dåliga saker om betan för då kommer de inte få nästa version tidigt 😂😂

https://twitter.com/jameshoffmann3/status/1562237761138163712?s=21&t=FZs1kZwSCpbPZD5tH1shJQ

Konstruktiv kritik accepteras tyvärr inte

FSD har överlägsen AI. Waymo klarar sig med sin AI och Lidar så länge rutterna är kontrollerade och godkända för Waymos system så att de inte behöver ha allt för många kostsamma kontrollförare med i bilen eller som fjärrstyr bilen runt oförutsedda hinder. Waymo har färre incidenter för att deras bilar stannar helt när de inte vet hur de skall ta sig fram, det är inte ett bevis för att tekniken är bättre. Folk som inte förstår det kan lida av otillräcklig kognitiv förmåga.
Citera
2022-08-24, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
FSD har överlägsen AI. Waymo klarar sig med sin AI och Lidar så länge rutterna är kontrollerade och godkända för Waymos system så att de inte behöver ha allt för många kostsamma kontrollförare med i bilen eller som fjärrstyr bilen runt oförutsedda hinder. Waymo har färre incidenter för att deras bilar stannar helt när de inte vet hur de skall ta sig fram, det är inte ett bevis för att tekniken är bättre. Folk som inte förstår det kan lida av otillräcklig kognitiv förmåga.

Jaha de har bättre Ai? Hur kom du till den slutsatsen? Kan de vara en ren gissning tro? Med tanke på att Alphabet är världsledande inom just ai.

Du vet att antalet körda mil som man har data på ≠ Hur bra ens Ai är
Citera
2022-08-24, 15:39
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Jaha de har bättre Ai? Hur kom du till den slutsatsen? Kan de vara en ren gissning tro? Med tanke på att Alphabet är världsledande inom just ai.

Du vet att antalet körda mil som man har data på ≠ Hur bra ens Ai är

Nej vet jag inte, då det är en utomordentligt ointelligent slutsats. Tycker det borde vara uppenbart varför.
Citera
2022-08-24, 15:49
Medlem
Citat:
Nej vet jag inte, då det är en utomordentligt ointelligent slutsats. Tycker det borde vara uppenbart varför.

Jaha, och vad är svaret? För all statistik visar att Alphabet är ganska så jävla mycket bättre på Ai.

Är det uppenbara kanske att Elon skrev det på twitter? Eller att Steven mark Ryan sa det på sin youtube?
Citera
2022-08-24, 15:54
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Jaha, och vad är svaret? För all statistik visar att Alphabet är ganska så jävla mycket bättre på Ai.

Är det uppenbara kanske att Elon skrev det på twitter? Eller att Steven mark Ryan sa det på sin youtube?

Av samma anledning som att någon som hoppar 1 meter i höjdhopp och aldrig river stången inte är bättre än någon som hoppar 2 meter men river den hälften av gångerna, vilket är logiken i ditt påstående. 🤡
Citera
2022-08-24, 16:47
Medlem
Citat:
Av samma anledning som att någon som hoppar 1 meter i höjdhopp och aldrig river stången inte är bättre än någon som hoppar 2 meter men river den hälften av gångerna, vilket är logiken i ditt påstående. 🤡

😂 river den varje gång. Jag kan hoppa 4 meter och riva varje gång de gör mig inte till en bra höjdhoppare.

När tror du personligen att man kommer kunna ta ut föraren ur en tesla i en enda stad i hela världen?
Citera
2022-08-24, 16:52
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
😂 river den varje gång. Jag kan hoppa 4 meter och riva varje gång de gör mig inte till en bra höjdhoppare.

När tror du personligen att man kommer kunna ta ut föraren ur en tesla i en enda stad i hela världen?

Om 2 veckor.
Citera
2022-08-24, 17:06
Medlem
Citat:
Om 2 veckor.

Ändå friskt att embracea den lögnen även om det är sarkastiskt. Ingen tror längre på Elon så att skämta ”2 weeks” funkar bäst.

Min gissning är också ”2 weeks” dvs aldrig
Citera
2022-08-24, 17:15
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ändå friskt att embracea den lögnen även om det är sarkastiskt. Ingen tror längre på Elon så att skämta ”2 weeks” funkar bäst.

Min gissning är också ”2 weeks” dvs aldrig

Jag håller mig till uppenbara lögner så folk förstår att det är komik, till skilnad från dig som skriver lögner om att folk suttit i fängelse för att misskreditera dem. Säkert trodde du på det lättlurad som du är, men ändå en lögn.
Citera
2022-08-24, 21:12
Medlem
libbens avatar
Att ni vågar tradea efter splitten ens. Kan ju gå hur som helst. Eller ja, är man daytrader så går det ju.

Bara köp aktier och sitt still? Räcker långt. Eller köp mini futures med låg hävstång med risk att förlora allt man satsat.
Citera
2022-08-24, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Att ni vågar tradea efter splitten ens. Kan ju gå hur som helst. Eller ja, är man daytrader så går det ju.

Bara köp aktier och sitt still? Räcker långt. Eller köp mini futures med låg hävstång med risk att förlora allt man satsat.

Det är ju bara att tradea som vanligt, fast man kan tradea 3x fler aktier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in