Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2013-02-11, 01:38
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Jag testade på min Macbook nu, håller jag ner CMD+R så hamnar jag direkt på internet recovery också.

Citat:
Ursprungligen postat av -BHF-
Det gjorde det inte första gången....dock formaterade jag om hela skiten och sedan dess är det bara internet recovery som gäller
Som sagt, Command R kommer bota från din recoverypartition. Alltid. Finns ingen sådan, så kör den internet recovery. Att inte ha någon recoverypartition är fullt normalt. Jag som uppdaterade från Snow Leopard rakt till Mountain Lion har t.ex. ingen utan måste använda internet recovery om datorn havererar.
Citat:
Ursprungligen postat av -BHF-
Verkar som det tyvärr....hur gör jag nu på smidigaste sätt? Jag orkar inte mer. Har trixat med detta hela dagen, fyfan.
Som sagt, två alternativ.

1. Fixa en bootbar USB-drive du kan installera från
2. Lös problemet med varför internet recovery inte vill.

HUR du ska göra detta vet jag inte. Alternativ ett borde inte vara några som helst problem om du har en image som fungerar.

Alternativ två är knepigare. Min instinktiva gissning hade varit någon form av brandvägg eller så, men utan att kunna tyda felmeddelandena så är det omöjligt att säga. Det enda vi vet är att det SKA fungera på exakt alla anslutningar. En fungerar, andra fungerar inte. Alltså = problem med anslutningen av någon anledning.

Apples support öppnar 08:00. Ring in och fråga vad felkoderna innebär så får du lättare reda på hur du kan gå vidare. Innan man vet VARFÖR den failar så är det bara rena gissningar på vad lösningen är.
Citera
2013-02-11, 01:40
  #38
Medlem
-BHF-s avatar
Ska testa att boota imorgon, då jag måste jobba tidigt. Tack så hemskt mycket för er hjälp. Grymma är ni!
Citera
2013-02-11, 01:41
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -BHF-
Är det bara .dmg filer som gäller? Jag har bara en .iso fil med mac OS X.

Det kan jag tyvärr inte svara på. Men jag _tror_ att om du bara hade haft windows på din mac så hade du varit tvungen att använda .iso, men nu verkar du bara ha formaterat hela hårddisken väl? Hur fick du tag i en .iso men inte ha tillgång till en .dmg?
Citera
2013-02-11, 02:10
  #40
Medlem
-BHF-s avatar
Har .dmg fil hemma i Sverige. Iso'n laddade jag ner nu hos min vän. Jag håller på att installera mountain lion nu. ÄNTLIGEN.

Om någon hamnar i liknande problem så är det bara att ladda ner en mountain lion iso fil och sedan öppna upp filen via poweriso och dra över innehållet till en formaterad usb stick. Egentligen väldigt simpelt men tyvärr har man inte haft tillgång till stabilt internet förrän nu inatt...tack för allt killar. Ni är jävligt goa som spenderar er tid genom att hjälpa noobs på internet. Riktiga medmänniskor. God natt
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback