2013-02-16, 03:40
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
För all del.

Då finner vi att SD:s riksdagsledamöter har högre utbildningsnivå än SAP:s dito, enligt SCB.

Sossarna:
Förgymnasial 11,6%
Gymnasial 40,2%
Eftergymnasial <3 år 24,1%
Eftergymnasial >=3 år 24,1%

SD:
Förgymnasial 0,0%
Gymnasial 30,0%
Eftergymnasial <3 år 35,0%
Eftergymnasial >=3 år 35,0%

SD dubblerade andelen ingenjörer i riksdagen från 2% till 4,3% genom ett tillskott av 4 st - det finns bara ytterligare 11, varav 2 miljöpartister och 9 moderater.

Är det inte skrattretande när de som har lägre utbildning bashar de med högre utbildning? Med argumentet att de skulle vara mentalt fattiga...

Jag tappar orden här.
Citera
2013-02-16, 07:56
Medlem
Just det där med att pkvänstern hoppar på sdare är rätt vettigt dock.
De har ju rätt i att många av de som röstar sd är lågutbildade, bidragstagare och allmänt mot andra av annan hudfärg än vit.
Citera
2013-02-16, 08:36
Medlem
Rois avatar
Det "sociala medvetandet" har blivit (i större utsträckning än tidigare?) en statussymbol. Enligt både Hollywood och världens mest prestigefyllda universitet är ett "socialt medvetande" bland det absolut viktagaste för att nå framgång. Självklart kommer självgoda narcistister därmed tävla i vem som är mest "socialt medveten".

De som saknar dessa underbara egenskaper då? Förlorare och skräpfolk!

Att det blivit såhär skyller jag som sagt på demokratin, som gör att politik för de flesta inte är mer än en identitetsgrej. Det i sin tur gör att de stöder de värsta narcissisterna med pengar, för att få just sin identitet bekräftad på bästa sändningstid.
Citera
2013-02-16, 10:46
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn

Haha nu har du visst gjort bort dig själv och resten av de ryggdunkande SD-fundamentalisterna i tråden igen: Här är den ocensurerade statistiken som du på sant Avpixlat/Pravdamaner censurerade:

Eftergymnasial, 3 år eller mer:
M: 53,6
C: 50,0
FP: 78,6
KD: 50,0
MP: 36,4
S: 22,4
V: 62,5
SD: 35,3

Det är alltså bara S som har lägre andel med eftergymnasial utbildning än SD. Samtliga andra partier har högre andel. även i detta avseende befäster alltså SD återigen sin ohotade plats bland samhällets bottenskrap.

Källan till statistiken försökte sopa under mattan är här: http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____160734.aspx

Detta skulle kunna vara den typiske sverigedemokraten:
http://www.youtube.com/watch?v=g9dJtGUvtcE

Bottenskrap? SDs kärnväljare är arbetarklass (om vi nu ska dra in klasstänket). Precis som sossarnas kärnväljare också är arbetarklass.

Att PK-iterna betraktar folk i LO-yrken som bottenskrap är trådens kärna.
Citera
2013-02-16, 11:07
Medlem
Rektangels avatar
Citat:

Haha nu har du visst gjort bort dig själv och resten av de ryggdunkande SD-fundamentalisterna i tråden igen: Här är den ocensurerade statistiken som du på sant Avpixlat/Pravdamaner censurerade:

Eftergymnasial, 3 år eller mer:
M: 53,6
C: 50,0
FP: 78,6
KD: 50,0
MP: 36,4
S: 22,4
V: 62,5
SD: 35,3

Det är alltså bara S som har lägre andel med eftergymnasial utbildning än SD. Samtliga andra partier har högre andel. även i detta avseende befäster alltså SD återigen sin ohotade plats bland samhällets bottenskrap.

Källan till statistiken försökte sopa under mattan är här: http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____160734.aspx

Detta skulle kunna vara den typiske sverigedemokraten:
http://www.youtube.com/watch?v=g9dJtGUvtcE

Nu var CrispyKreems svar angående ditt dryga inlägg avseende ledningen i SD, där CK helt korrekt sågar din argumentation, genom att erinra om vilken utbildning de nya SD-riksdagsledamöterna hade. Så här skrev du:

Citat:
Citat:
Det är bara kolla på toppskiktet i SD:
http://www.youtube.com/watch?v=bFRA7CyUx7U

Sedan kan man ju dra sina egna slutsatser om vad gräsrötterna håller på med ....

Och om du vill ha mer bevis är det bara att googla på VALU 2010.

Därefter drar du fram statsistik angående SD-sympatisörerna som dessutom ifrågasatts och motbevisats i andra trådar...Skärp dig och var lite ödmjuk när du återigen överbevisats och sågats längs fotknölarna.
Ska jag behöva nämna blendrökande Mona Sahlin?

Senast redigerad av Rektangel 2013-02-16 kl. 11:09.
Citera
2013-02-16, 11:30
Medlem
Rektangels avatar
Jag kan ju erinra om att moderata företrädare aldrig fört fram argumentet att deras väljare har den högsta utbildningen och bär den tyngsta skattebördan i landet och att de därför borde ha ett större inflytande än vad som motiveras av deras antal i väljarkåren.

Bara den tokvänstern som har en (folk)högskoleexamen kan vara så retoriskt dumma att de brukar sin ev utbildning från Södertörn som argument för att förstärka sina resonemang mot den del av arbetarklassen som tänker själva. Kan ju erinra om att den förrre slagskämpen och SSU-ledaren Anna Sjödin passande fick en reträttplats som rektor på en sån folkhögskola.

Hon som i rätten påstods ha kallat en ordningsvakt för "blatte"...vilket hon trots vittnen ihärdigt förnekade.

Ett argumentationsfel som en moderat eller Åkesson aldrig skulle bruka som retoriskt grepp för att vinna en debatt mot t ex Mona och Maud. Detta eftersom han vet att det slår tillbaka mot honom själv. Tokvänstern visar sitt sanna ansikte mot de väljare som de påstås företräda.

Hur var det med "alla människors lika värde" och lika rösträtt?

Vill du Skattesmitaren ha en graderad rösträtt?

// Stolt företagare med anställda och skattebetalare som gör rätt för sig.

PS. Du har ett passande nick som helt speglar din syn på lojalitet till de svaga grupperna i samhället.
Senast redigerad av Rektangel 2013-02-16 kl. 11:39.
Citera
2013-02-16, 11:48
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Att kalla SDs kärnväljare för arbetarklass är ett hån mot arbetarklassen. Trasproletariat
är ett bättre ord.

Du verkar ganska (nät-) hatisk. 16% (enligt SIFO) av LO-medlemmarna är trasproletariat?

Härligt. Du har just bevisat påståendet som förs fram i trådstarten.
Citera
2013-02-16, 11:53
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Vem har fört fram det argumentet ?

Nu yrar du igen. Jag tror inte att något parti kallar sig för "Tokvänstern".

Jag antar att din halmgubbe är riktad mot mig, så jag kan ju svara:
Nej.

Då medger du att dina resonemang angående dina "lågutbildade" meningsmotståndare som sympatiserar med SD eller har vanliga LO-yrken slår tillbaka mot dig och den övriga "intellektuella" vänsterns företrädare?

Varför brukar du och dina gelikar detta resonemang angående utbildning samt betonar ditt klassförakt mot dina politiska meningsmotståndare?

Ett klassförakt som jag aldrig skulle kunna visa mot mina anställda eller helt öppet skylta eller skryta över hur välbeställd jag är. Vänstern beter sig som ett omoget inkompetent underbefäl som ryter över rekryterna samt betonar sin överordning genom sina streck istället för sin kompetens. Detta för att vinna respekt och tilltro. Istället för att betona den kompetens som ligger till grund för strecken och den vägen vinna tilltro och helt naturligt bli ledare

Helt uppenbart för att Kejsaren är naken...eller vill byta fokus från sakargumenten till grupplojalitet?

Ni inom innerstadsvänstern verkar tro att ni har en fanclub utanför tullarna som svans och att de slåss om att få mingla och synas i era kretsar.
Senast redigerad av Rektangel 2013-02-16 kl. 12:15.
Citera
2013-02-16, 11:54
Medlem
Citat:

Haha nu har du visst gjort bort dig själv och resten av de ryggdunkande SD-fundamentalisterna i tråden igen: Här är den ocensurerade statistiken som du på sant Avpixlat/Pravdamaner censurerade
Ehhh... "censurerat"? När jag ramlade in i tråden noterade jag det gamla vanliga tugget om white trash vs. utbildningsnivå. Jag googlade, hittade SCB-statistiken och konstaterade snabbt att det fanns ett ännu värre white trash-parti, och postade därför den jämförelsen. Det var den relevanta frågan. Att MP och FP har högst genomsnittlig utbildningsnivå bland riksdagsledamöterna är känt sedan länge.

OBS - genomsnittlig. Du har lyft ut enbart eftergymnasial >=3 år och ger därigenom intrycket att FP har högsta utbildningsnivån, men har då missat att MP vinner på att de enbart har högskoleutbildade medan FP har några med endast gymnasial utbildning. Dessutom har du tagit siffrorna från fel rad och listat enbart männen istället för sammanvägningen av båda könen. Jag ska dock inte sjunka till din nivå och bräkflabba arrogant om "censur", utan nöjer mig med att säga att du läser slarvigt.

Varför jämförelsen S/SD är särskilt intressant är för att den illustrerar de dubbla måttstockarna i debatten. Med undantag för att många gjorde sig lustiga över Ringholms usla skolresultat och utbildningsnivå när han var finansminister, har vare sig sosseväljarnas eller riksdagssossarnas utbildningsnivå varit föremål för mediauppmärksamhet, statsvetaranalyser och dylikt. Men i fallet SD är det tydligen föremål för aldrig sinande fascination.
Senast redigerad av CrispyKreem 2013-02-16 kl. 11:56.
Citera
2013-02-16, 12:11
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Du verkar ganska (nät-) hatisk. 16% (enligt SIFO) av LO-medlemmarna är trasproletariat?

Härligt. Du har just bevisat påståendet som förs fram i trådstarten.

Varför skulle jag hata Sverigedemokrater - de bereder ju mig så mycket nöje. Speciellt de som spammar FB och andra internetforum.

Sedan säger det faktum att 84 % av LO-medlemmarna inte är sverigedemokrater inte speciellt mycket om hur stor andel av sverigedemokraterna som faktiskt jobbar.
Citera
2013-02-16, 12:23
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Det där är falsk propaganda och skitsnack.
Enbart ihopfixat av en invandrarkritisk byfåne

Så t.ex. är tidningen Ny Teknik enligt dig en invandrarkritisk tidning, din byfåne?

http://www.nyteknik.se/nyheter/karriarartiklar/article2483784.ece

Sedan är det inte alltid så att bildning går att se i antalet högskolepoäng. Rimligtvis har t.ex. människor som har läst genuspseudovetenskap och tar det på allvar snarare blivit mer fördummade. Rimligtvis går genuspseudovetenskap inte att t.ex. jämföra med att ha utbildat sig till ingenjör eller ännu hellre inom naturvetenskap. Folk som endast har gått i Koranskola eller har läst prästutbildningen är nog en bättre parallell till att ha läst ovetenskapliga vänsterideologiska trosdogmer vid en svensk högskola, än att jämföra det med människor som har lärt sig förstå vetenskaplig metodik och som faktiskt vet och begriper något om Livet, Universum och Allting.
Senast redigerad av Europe 2013-02-16 kl. 12:30.
Citera
2013-02-16, 12:23
Medlem
Citat:
Varför skulle jag hata Sverigedemokrater - de bereder ju mig så mycket nöje. Speciellt de som spammar FB och andra internetforum.

Sedan säger det faktum att 84 % av LO-medlemmarna inte är sverigedemokrater inte speciellt mycket om hur stor andel av sverigedemokraterna som faktiskt jobbar.

Frågan är väl egentligen inte om de jobbar eller inte, utan om de har rätt i sak. Och om trådstartaren har rätt. Du har ju hjälpt till att räta ut dessa frågetecken. Kanske inte på det sätt du hade tänkt dock efersom svaret blir ett tydligt ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in