2014-01-09, 21:37
Medlem
Izunis avatar
Kombinationen förhöjer faktiskt sensationen och tar smakerna till nya höjder, prova!

Otroligt förresten hur denna delikata anrättning verkar vara koncentrerad till grundskolan och då främst högstadiet, vill inte minnas att jag åt en under hela gymnasietiden däremot minst en gång i veckan i högstadiet.
Citera
2014-01-10, 00:27
Medlem
Marskens avatar
Är detta ett skämt?

Fy satan vad vidrigt, det finns ju folk som äter kebab så man kanske inte skall förvånas.

Äckliga är ni utan tvekan med vete och kakaosmör i mungipan.
Citera
2014-01-10, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Frågan bjuder naturligtvis; är drt ett fikabröd eller ett matbröd?
Matbröd
Citera
2014-01-10, 03:53
Medlem
El Capitanos avatar
Haha, fy fan vad efterblivet, det känns lite som i amerikanska södern där de friterar Snickers. Skånsk kokkonst är dock överlag ingen större höjdare, så man är ju inte helt förvånad.
Citera
2014-01-10, 03:55
Medlem
Är från malmö, många fina år sedan var bulle med bulle något man åt dagligen, speciellt i högstadiet vill jag minnas, som en liten buffert på rasten 1-2 timmar innan lunch.
Citera
2014-01-10, 16:37
Medlem
utanws avatar
Detta åt man ofta i mellan och högstadiet men vi kallade inte det för bulle i bulle utan bullneger för det lät bättre.
Citera
2014-01-10, 19:32
Medlem
Hjortronsylts avatar
Haha. Är faktiskt från Skåne, men hörde talas om det här för första gången för runt ett år sedan och glömde bort det sen. Finns såvitt jag vet inte alls i de östra delarna av Skåne.

Låter dock konsigt nog väldigt lockande så skall definitivt ta tag i det och försöka testa under helgen!
Citera
2014-01-10, 21:44
Medlem
perhammars avatar
Det åt man nästan varje dag på högstadiet! 10 kr, sen fick man välja om det skulle vara kokos eller pärlsocker på negerbollen.
Citera
2014-01-11, 15:15
Medlem
Mr.Majestics avatar
Usch fyfan, det låter ju helt vidrigt.

Blir det inte torrt som satan utan smør eller dylikt?

Skåningar, sæger då det...
Citera
2014-01-11, 17:01
Medlem
Frassefrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
Usch fyfan, det låter ju helt vidrigt.

Blir det inte torrt som satan utan smør eller dylikt?

Skåningar, sæger då det...
Negerbollarna är ju proppfulla av smör.

Jag har aldrig testat bulle med bulle, men spontant låter det som om det kan påminna om bulle med nutella, fast då med negerbollssmak istället. Ska testas någon gång.
Senast redigerad av Frassefras 2014-01-11 kl. 17:06.
Citera
2014-01-11, 18:30
Medlem
Ja, gu´vad gott det var! Köptes med fördel på Pia Närköp, och så var den lunchen räddad! Men som nån annan skrev här; det var bara i högstadiet man käkade såna. Varken förr eller senare. Strange.
Varför det heter bulle i bulle? Fralla på skånska heter "franskbröbulle" och negerboll "negerbulle". Enkelt.
Citera
2014-01-11, 21:35
Medlem
Tiergartens avatar
Hahaha fan vad jag älskar er, skåningar. Jag är en tvättäkta skåning och även jag skramlade ihop kronor för att på rasterna köpa bulle med bulle! Fruktansvärt jävla gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in