Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
I höstas läste jag en 20-poängskurs som var uppdelad i fyra fempoängsmoment, av vilka jag avslutat tre. Det sista momentet var ganska flummigt och flytande och när hemtentaveckan kom kände jag inte att jag visste vad jag skulle skriva, och eftersom inlämningen skulle ske via mail och vi inte skulle träffa lärarna mer sköt jag upp det hela och har fortfarande inte skrivit den.
En 75% avklarad kurs är ju knappast något att skriva hem om så jag tänkte att jag skulle ta mig i kragen och slutföra det här, men är det för sent att skicka in något nu? Hur lång tid har man på sig att komplettera tentor och annat? Salstentor finns det ju omtentor på, men hemtentor som passerat inlämningsgränsen då? Att vara sen brukar ofta bara innebära att man inte kan få högre än G i kursen, men hur länge gäller det här?
Det där är inget att oroa sig över. De brukar inte ta det så hårt som i gymnasiet, bara du inte fuskar. Jag har lämnat in laborationer flera månader efter deadline och jag fick de godkända utan någon som helst anmärkning. Komplettera så fort du kan och skicka till läraren så borde det inte vara några problem.