Tycker nästan att det här ligger närmare psykologi än filosofi, meeen;
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
nej du är inte ensam, men jag brukar fundera på varför jag det svänger så och varför det kan kännas så totalt olika på 5 minuter. Som att all glädje försvinner eller all livsglädje bara uppstår från ingenstans och allt känns roligt.
Är väll kroppens "obalans-signaler" sådana där svajor. De flesta lever på sätt som människor verkligen inte är anpassade för: Droger, onaturlig belysning, dålig sömn, dålig mat och matvanor, avskuren från naturen för att leva i cementkuber, sitta och stirra på skärmar, läsk å skit, vara i kontakt med upprörda människor, medicin, inte röra sig tillräckligt, osv osv..
Så att; organismen som genererar upplevelserna sätts ordentligt ur balans av alla dessa onaturliga saker och därför är upplevelserna svajiga, har dippar och så.
Edit; justeja,; TS
Citat:
Ursprungligen postat av SeducexXxme
Upplever ni också att tillvaron känns meningslös ? och att livet och "alla" händelser som sker.. är överskattade... Lever ni i självbedrägeri eller vad =?
Jag tycker att väldigt många händelser är underskattade. Som att gå t.ex. Eller ännu mer; att gå i regn (när det inte är allt för kallt). Eller att djupt och lugnt andas in frisk luft.
Med "att tillvaron känns meningslös?" menar du väll; "att det känns fett jobbigt, otaggat och deppigt att leva?"?