2013-02-24, 21:16
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexHall
få man fråga hur mycket du väger? kanske därför saker inte påverkar dig på det viset...

83 kg, inte nåt jag är stolt över. men inte direkt överviktig heller.
Senast redigerad av christery 2013-02-24 kl. 21:20.
Citera
2013-02-24, 21:41
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexHall
Jag har nyligen fått theralen utskrivet men har alltid hör att det ska vara negativt ...

Någon som säger emot lr för?

Mina egna erfarenheter...

Positivt: -
Negativt: Man känner sig som en zombie dagen efter. Inga positiva effekter alls utav medicinen, fick som behovsmedicin mot ångest.
Citera
2013-02-24, 23:10
Bannlyst
Har dåliga erfarenheter. Man somnar...och vaknar inte på väldigt länge. Och när man vaknar så känns det omöjligt att gå upp. Jag tror att det var den som orsakade väldigt lågt blodtryck för mig så det ledde till att jag svimmade vid två tillfällen när jag gick upp.
Citera
2013-02-25, 05:10
Medlem
Isets avatar
Använder theralen till o från, mest som komplement till benzo. Funkar bra, blir lite tröttare o ibland lugnare. Nackdelen är att eländet smakar förjävla illa.
Citera
2014-08-11, 00:38
Medlem
lehirals avatar
ibland brukar jag gå å sova efter jobbet, brukar sova tills jag vaknar och brukar vakna efter 2-3 timmar, om jag tar theralen, kan jag då sova hela natten istället?
Citera
2014-08-11, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
ibland brukar jag gå å sova efter jobbet, brukar sova tills jag vaknar och brukar vakna efter 2-3 timmar, om jag tar theralen, kan jag då sova hela natten istället?
Antagligen.
Citera
2014-08-12, 18:47
Medlem
lehirals avatar
Har 5mg piller, hur många borde jag ta om jag vill sova typ 10timmar?
Citera
2014-08-13, 12:11
Medlem
konstitutionens avatar
Citat:
Har 5mg piller, hur många borde jag ta om jag vill sova typ 10timmar?
40-60mg brukar man räkna för folk som kommer från starkare mediciner. 8st brukar man börja med.

Citat:
Alkoholism och eufomani: Lätta och medelsvåra orostillstånd: Initialt 40–60 mg 2–3 gånger dagligen. Därefter 5–10 mg 2–3 gånger dagligen.
http://www.fass.se/LIF/product?2&use...0030&docType=6
Citat:
Kolla in propavan om du är ute efter att sova en hel natt utan att vakna, de är inte insomningstabletter likt imovane och stilnoct, utan ska hindra dig från att vakna. Kombinationsformer som propavan+theralen+5-10mg diazepam kan också fungera.
Senast redigerad av konstitutionen 2014-08-13 kl. 12:16.
Citera
2014-08-13, 23:00
Medlem
+ : Utmärkt på långflygningar om du är flygrädd.

- : Har du en tid att passa dagen efter kan du glömma det. Du kommer för det första att sova i 10-15h, och du kommer inte att vakna ens av att tredje världskriget bryter ut i köket.
För det andra får du vara glad om du är tillräckligt klar i skallen för att ens få på dig byxorna.
Theralen är nog det värsta jag tagit, blir ju handikappad både fysiskt och mentalt.
Citera
2014-08-13, 23:08
Medlem
lehirals avatar
Tog 10 tabletter (hälften var delade, snabbare påslag?) vid 13.00, gick å la mig vid 13.30. sov först typ 4timmar, klev up pissade och tog lite vatten sen sov jag vidare typ till 21.30.. var lite seg i början men "bakis" är jag knappast något mer. Vettefan om dom gav så mycket effekt dock.
Citera
2014-08-13, 23:18
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Man blir otroligt slö av den, om man inte tar mycket små doser.
Citera
2014-08-14, 00:16
Medlem
heinos avatar
Som medicin vid behov (låga doser) någon gång ibland är den väl inte helt värdelös om man verkligen inte har sovit ut på flera nätter. Men det är en gammal neuroleptika eg galenmedicin som kan ge biverkningar vid långvarigt bruk.
Små barn samt alkoholister verkar målgruppen vara, (vet inte hur dom får till det).
Mindre roligt att läsa fass.
Senast redigerad av heino 2014-08-14 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in