2007-11-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kex
Vad skriver han?

Han nämner kortfattat händelseförloppet, dock utan att nämna några namn.
Tjejen som omkom var tydligen nära vän med Poseners flickvän.
Citera
2007-11-26, 14:26
Bannlyst
Rättegång stundar för Emilio igen.

http://realtid.se/ArticlePages/200711/26/20071126113915_Realtid899/20071126113915_Realtid899.dbp.asp

2007-11-26 | 13:46
Emilio Ingrosso ska upp i rätten igen
Efter nyår börjar det rättsliga efterspelet efter Emilio Ingrossos krogkonkurs. Han riskerar fängelse och näringsförbud.

Emilio Ingrosso kan riskera fängelsestraff och fem års fängelse.
Tillsammans med kompanjonen Paul Mardirossian drev Emilio Ingrosso restaurangen Il Conte på Grevgatan i Stockholm i början av 2000-talet.

2006 åtalades de båda för grovt bokföringsbrott och grovt försvårande av skattekontroll. Nu planerar Stockholms Tingsrätt en rättegång i början av år 2008.

Åklagare Stig Åström menar bland annat att Emilio Ingrosso uppsåtligen har åsidosatt bolagets bokföringsskyldighet genom att inte bokföra moms på hundratusentals kronor. Han ska även ha bokfört falska fakturor till ett värde på nära en halv miljon kronor.

2002 förde Emilio Ingrosso och Paul Mardirossian över 1,5 miljoner kronor från restaurangen Il Conte till det nystartade bolaget Re Conte AB.

På Reconte har de även bokfört nära en miljon kronor på ett avräkningskonto utan att specificera vad beloppet stod för.

Restaurangens bokföring var under åren 2001 och 2002 mycket bristfälliga. Bland annat höll inte ägarna inte kassan avstämd, bokförde inte affärshändelser förrän i efterhand och kom in med årsredovisningar för sent.

Åklagare Stig Åström menar att Emilio och hans kollegas agerande har försvårat skattemyndigheternas kontrollverksamhet och på grund av de höga beloppen och de falska fakturorna anses brotten vara grova.

Emilio Ingrosso och hans kollega Paul Mardirossian kan nu riskera fängelse om de fälls.

– Emilio nekar till att han är ansvarig eller gjort sig skyldig till någon brottslighet. Om det faktiskt har förekommit något fel i bokföringen kan jag inte kommentera. Men under alla förhållanden är Emilios inställning att han inte har medverkat i något felaktigt, säger hans advokat Hans Strandberg.

När Realtid.se når Emilio Ingrosso vill han inte kommentera åtalet eller huvudförhandlingen som stundar.
– Jag har precis kommit hem från utlandet så jag har inte hört talas om en huvudförhandling än. Jag kommenterar inget innan jag talat med min advokat, säger Emilio Ingrosso.

I en bakgrundsbeskrivning skriven av Emilio Ingrosso själv berättar han att han inte visste om att verksamheten var misskött förrän efter en brand som drabbade restaurangen.

Ingrosso berättar hur han hotats av sin kollega när han visat sitt missnöje efter upptäckten. Han bad i februari 2002 att bli utköpt av Mardirossian, men satt kvar i styrelsen tills bolaget Re Conte fått sitt tillstånd.

”Dock lät jag med skärpa förstå att det var under förutsättning att allt sköttes exemplariskt under denna period. Min förhoppning var att samtliga leverantörer och skatter skulle betalas, Mardirossian skulle försvinna ur mitt liv och allt skulle vara frid och fröjd.”

Men så blev alltså inte framtiden för Emilio Ingrosso. Bolaget Re Conte AB fick aldrig något utskänkningstillstånd och restaurangen Il Conte AB länsades på innehåll.

Paul Mardirossian har tidigare uppvisat klara kopplingar till Stockholms kriminella värld och har figurerat i utredningar kring det så kallade gangsterkriget i Stockholm. Han har dömts för narkotikabrott och brott mot vapenlagen.

När huvudförhandlingen äger rum i början av 2008 kommer åklagare Stig Åström bland annat yrka på näringsförbud i fem år.

Förhandlingarna är planerade att pågå under tre dagar.
Citera
2007-11-26, 16:54
Medlem
Någon som vet mer om Hr. Paul Mardirossian?
Citera
2007-11-26, 18:34
Medlem
Byfånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas

Låter Armeniskt.
Citera
2007-11-26, 18:54
Avstängd
fluke12s avatar
Citat:
Född 68 skriven på Tegnérlunden 7 6tr
Citera
2007-11-26, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Byfånen
Citat:
Petter Utas
Låter Armeniskt.
Vanliga armeniska namn slutar på -yan. Men han kommer via Libanon. Måste ha blivit felstavat vid någon översättning.
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/guillou/guillou10.html

EDIT: Sökte litet och fann att immigranter oftast stavar med "-ian" medans armenier i Armenien stavar med "-yan", antagligen för att det skall vara lättare för andra att veta hur det skall uttalas. Jag har träffat några armenier och alla stavade "-yan". Men det var i Ryssland och Serbien, slaviska länder.
Citera
2007-11-26, 21:57
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Vanliga armeniska namn slutar på -yan. Men han kommer via Libanon. Måste ha blivit felstavat vid någon översättning.
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/guillou/guillou10.html

EDIT: Sökte litet och fann att immigranter oftast stavar med "-ian" medans armenier i Armenien stavar med "-yan", antagligen för att det skall vara lättare för andra att veta hur det skall uttalas. Jag har träffat några armenier och alla stavade "-yan". Men det var i Ryssland och Serbien, slaviska länder.

Praktiskt taget alla armenier i Sverige stavar "-ian". Det samma gäller i USA. I Glendale Kalifornien borde väldigt många Armenier och där är det också "-ian" som gäller.
Citera
2007-11-27, 13:12
Medlem
Sufferstreams avatar
Som någon redan har påpekat så får dom skylla sig själva om dom umgås med sånt slödder. Den där repliken om att "jag är italienare mig bråkar du inte med" är ju bara komisk, som sagt han har nog sett Gudfadern lite för mycket.
Förövrigt så är den italienska maffian "mild" i jämförelse med den judiska maffian (falskt kallad ryska maffian). Vill också tillägga att jag absolut inte tycker att alla italienare är slödder, finns otroligt mycket fina människor i Italien, men när dom åker utomlands så verkar dom få en helt annan attityd.
Citera
2007-11-27, 13:27
Medlem
Watchmens avatar
Citat:

Den här gamla artikeln berättar rätt mycket bakgrund...

http://www.realtid.se/ArticlePages/200603/30/20060330084759_Realtid310/20060330084759_Realtid310.dbp.asp
Citera
2007-11-27, 23:21
Medlem
lucky heter pojken

Citat:
Ursprungligen postat av bhagangstaz
Hmm menar du Vito kanske?

Det finns ju en annan yngre Ingrosso, Sebbe. Vem är han son till? Han livnär sig som houseproducent och är tydligen rätt stor på klubbscenen både i Sverige och Europa?
Citera
2007-11-27, 23:32
Medlem
stjärnan

Jo den absoluta höjdpunkten i Ingrossofamiljen är ju den fetta paddan lucky.
tvångspulla en brud i 7an på muggen, äter snor etc.
Han är kungen, såg han få stryk en gång, då pep han . mycket snack på snorätarna

Citat:
Ursprungligen postat av sagge
lucky heter pojken
Citera
2008-04-11, 11:34
Bannlyst
Barnen /Sv Dam

Satt hos tandis idag på morgonen.
Bläddrar i senaste Svensk Dam (x-10 april)
Dubbelsidig artikel om Pernilla Wahlgren och hennes barn.
Rubrik "Jag är orolig när mina barn är ute på nätterna"

Det är stora bilder på Pernilla såklart, men även barnen är med på bild.
Barnen som Pernilla har med Emilio är Bianca, 16 och Benjamin, 11.
Bianca är jättesöt, hon är en kopia av Pernilla, men med mörkbruna ögon och mörkt brunt hår.
Benjamin har också bruna ögon och brunt hår, kanske i en ljusare nyans.
(Svårt att se på bilden) Han är utan tvekan väldigt lik Emilio.

Tidningen skriver: "Visst är de otroligt lika både mamma Pernilla och mormor Chistina (Schollin)?"

Que?
Har Svensk Damtidning nån sorts överenskommelse med Pernilla om att icke nämna att Emilio är pappan? Varför då? Oavsett vad han gjort mot P. är han ju barnens far och det är inget man ska "stryka ur registret".
Kan det vara så att Pernilla enbart ställer upp med både bilder och intervjuer så länge de inte nämner hans namn?

Jag blev sur över den textraden + att pappan till barnen ej nämndes, tycker det är SJUKT när det handlar om hans barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in