2005-08-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koffeinist
Apropå, Emilio samt den andra, de varierar ganska mycket i utseende i släkten? Nicola eller vad han nu heter, tycker inte alls att han är lik Emilio, "månggifte"?

Syskon kan se olika ut beroende på om de är lik mamman eller pappan, så olika utseende behöver inte betyda nåt fuffens.
Jag o min sambo har tillsammans två söner som var jättelika när de var bebisar. I dag har den äldre cendréfärgat hår och knallbruna ögon medan den yngre är en lintott med blågröna ögon.
Och jag har inte låtit nån annan än min sambo doppa

Fö spelar väl inte bakgrunden nån roll, det är ju individen som är vriden, i det här fallet EI.
Citera
2005-08-30, 12:41
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Men det ska väll familjen skita i, det är väll mellan henne och Nicola.
Hur kunde Nicola bli så vettig att han faktiskt kan tänka och agera utanför familjens ramar?

Både och! Jag tycker att det är upp till Nicola och Charlotte, men vad tror du att föräldrarna tycker? Vi pratat italienska katoliker här!

Och JA! Jag befann mig på samma hotell på Sandhamn när det inträffade, det gick nog ingen förbi vad som pågick då Charlotte var rätt Högljudd!
Citera
2005-08-30, 13:32
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Både och! Jag tycker att det är upp till Nicola och Charlotte, men vad tror du att föräldrarna tycker? Vi pratat italienska katoliker här!

Att föräldrarna inte tycker om Charlotte pga en sådan sak är väl en grej. Men känslan man får är dock att Charlotte inte är den enda familjen förtrycker (Pernilla? Nicola?). Hade bara Charlotte varit problemet så hade de ju kunnat uttala sig angående att det är tråkigt att deras apson Emilio betett sig riktigt svinigt illa mot sin exfru. Det har de inte vad jag har sett. Snarare känns det som om klanen håller en enad front mot Pernilla, hennes familj, Charlotte och Nicola.

Känns som om Ingrossos problem inte har med Charlottes eventuella otrohet att göra. Snarare att de är störda och förtrycker de som inte rättar sig i den könsmaktsordning de anser vara den rätta.

OT, Undrar om männen i familjen har varit otrogna någon gång eller om det kan vara så att klanen bara intresserar sig för kvinnornas eventuella snedsteg (behöver knappt gissa)?
Citera
2005-08-30, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo

Och JA! Jag befann mig på samma hotell på Sandhamn när det inträffade, det gick nog ingen förbi vad som pågick då Charlotte var rätt Högljudd!

pratar vi om ett snedsprång eller var detta innan hon träffade nicola?
Citera
2005-08-30, 17:31
Medlem
Barabbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
pratar vi om ett snedsprång eller var detta innan hon träffade nicola?

Snedsprång
Citera
2005-08-30, 18:26
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Vänligen lämna rasistdiskussionerna och återgå till topic, tack.

/moderator.
Citera
2005-08-30, 20:11
Medlem
Hanzels avatar
Vad tror ni han får för straff då, den lille spaghettimannen?

Eller komemr han att få straff över huvud taget? Han säger ju att han blev provocerad, kommer rätten köpa det?
Citera
2005-08-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzel

Eller komemr han att få straff över huvud taget? Han säger ju att han blev provocerad, kommer rätten köpa det?

PW har bandade hot från gipskatten, vad har han? Hoten är uppsåtliga och planerade enligt mig, inte bara i affekt i telefon.

Underhållning inför höstsäsongen!
Citera
2005-08-30, 23:11
Medlem
Har kollat upp det nu, Pernillas sambo går tredje (tror jag) terminen på polishögskolan. Känns som att hon fick lite hjälp i hur hon skulle hantera detta
Citera
2005-09-01, 18:53
Medlem
Franz Bolzanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der Bauer
Det är Ingrossobrödernas urprung som kritiseras här i tråden, och då får man inte blanda ihop Sicilienare (svartskallar) med Italienare (vitskallar).

Den sammanblandningen är alltför vanlig i sgs hela världen, utom i USA där dom vet att Sicilians är ett släkte för sig.
Efter att ha googlat på namnet Ingrosso fann jag inga adliga bördstecken, eller övriga historiska gestalter av det efternamnet. Inga nuvarande heller, förutom en rappare (släkt !) Sebastian, och en fysiker (släkt ?) Gabriele Ingrosso.

Emilio Ingrosso ägde en krog på Grevgatan 9 i Stockholm, därav det Italienska namnet för greve = conte; Il Conte, således. Skatteaffärer och annan ekonomisk vandel enl DN.

/ F.B
Citera
2005-09-01, 19:35
Medlem
Musse669s avatar
Vito Ingrosso är också känd för att puckla på sina tjejer. Hörde talas om det för flera år sedan av en person som jobbade på Kvinnojouren.
Citera
2005-09-02, 09:06
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzel

Polisen är inte särskilt förtjust i såna här ärenden men han kommer att
åka dit.

Enligt uppgifterna har han kommit med hot under lång tid och han kommer
att åka dit, och det lär bli fängelse för idioten.

Rätt åt han...man hotar inte att döda sina barns mor....jävla nolla.

Rätten kommer inte att köpa att han blev provocerad....det krävs
en jäkla massa provokation för man skall kunna undan straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in