• 1
  • 2
2013-02-09, 11:33
Medlem
Detta kanske inte är så konstigt med tanke på att majoriteten av journalistkåren sympatiserar med V och MP.

Frågan är bara hur dom kan bete sig på detta sättet när dom själva skriver om hat och näthat. Vem är det som hatar egentligen?

Snacka om dubbelmoral. Usch vad jag ogillar journalister (hatar dom dock INTE). Janne Josefsson verkar vara en av dom enda vettiga etablerade journalisterna.

http://avpixlat.info/2013/02/09/sver...ina-anstallda/

Undra om det finns hopp om att journalistkåren kan ändras med tiden eller om dom sitter fast i vänsterträsket för gott.
Citera
2013-02-09, 11:49
Medlem
Idioten456s avatar
Dom är väl trötta på att bli stämda med jämna mellanrum.
Citera
2013-02-09, 11:52
Medlem
02-02-2012s avatar
Jag tror inte att journalister brytt sig vidare mycket om SD, de har mer tagit till sig den kultur som funnits för att det blir lättare på arbetet. Vi har under hösten sett att de kufiska typerna som fått fara runt på P1 sparkats iväg till P3 och en rejeäl uppryckning hos de som blivit kvar. Inte endast i invandrings och SD frågan utan över lag. T ex har Nordegren och Epstein blivit värt att lyssna på och de har övergett det tramsande man hörde under hösten. Ser samma tendenser i andra program där frågor blir belysta och analyserade betydligt mer seriöst från hur det var tidigare. Fortfarande inte bra men en uppryckning som jag inte hade förväntat mig att SR skulle klara av och det pekar onekligen åt rätt håll.

Tycker dock inte att man skall sluta näthata

EDIT:
Jag tror inte att man vill stå på fel sida med tanke på att samhället går genom stora förändringar nu så då tar man rygg inför framtiden och ett par steg bort från de mest rabiata PK mupparna. Ni ser redan hur annan media börjar ta avstånd från tidigare sanningar i små steg för att de inte vill lämnas kvar i 2005 utan vara med 2015.
Senast redigerad av 02-02-2012 2013-02-09 kl. 12:00.
Citera
2013-02-09, 11:53
Medlem
envackerblommas avatar
om de anställda inte själva får beljuga o hata SD - så kanske de kan bjuda in gäster som står för SD-hatet.
Tänker på Studio ett igår fredag, då Martin Aagård från AB fick spy ur sig lite hat o lögner om SD -
Citera
2013-02-09, 11:55
Medlem
Bullens avatar
Jag tror inte SD drabbas mer än andra. Men det verkar vara i system att ifrågasätta och klaga på allt och alla inslag som handlar om SD. Om det vore lika ömma tår på alla håll så skulle redaktionerna få ändra om på flera håll, då tex satir eller humor är en balansgång i en viss typ av program.
Citera
2013-02-09, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
om de anställda inte själva får beljuga o hata SD - så kanske de kan bjuda in gäster som står för SD-hatet.
Tänker på Studio ett igår fredag, då Martin Aagård från AB fick spy ur sig lite hat o lögner om SD -

Härligt. Hoppas han kände sig bättre till mods då. Hoppas han blir arbetslös snart och att AB går i konken.
Citera
2013-02-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten456
Dom är väl trötta på att bli stämda med jämna mellanrum.

Jo precis den anledningen är det uppenbarligen...
Citera
2013-02-09, 12:30
Medlem
burberrys avatar
Det gamla ordspråket "den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket" stämmer rätt bra in på twittereliten på Södermalm.
Citera
2013-02-09, 14:59
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Jag tror inte SD drabbas mer än andra.

Öh? Det är väl ganska uppenbart att de gör. De enda som kommer i närheten är möjligen KD.

Positivt dock att SR verkar ta opartiskhetsbestämmelser och fällningar på allvar. Om det beror på idealism eller rädsla om det egna skinnet kvittar.
Citera
2013-02-09, 16:02
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Jag tror inte SD drabbas mer än andra. Men det verkar vara i system att ifrågasätta och klaga på allt och alla inslag som handlar om SD. Om det vore lika ömma tår på alla håll så skulle redaktionerna få ändra om på flera håll, då tex satir eller humor är en balansgång i en viss typ av program.
Har du verkligen huvudet så långt upp i dina kollegers tarmsystem att du inte "tror det"? Det är sällan man på P1 nämner SD utan att lägga till "invandrarfientliga". Man tuggar på det redan gamla och smaklösa tuggummit om "järnrörspartiet" o.s.v. o.s.v. Man pratar om SDs lågutbildade "fotsoldater", deras "nazistiska förflutna" och att så många blir uteslutna eller slutar men utan att diskutera eller fråga varför. Man missar aldrig ett tillfälle att pissa på SD och skulle man tröttna lite så ringer man till Expo för ny uppfriskande inspiration. Och det vet du. Du spelar bara ännu lite dummare och bedrägligare än vad du vanligtvis är.
Senast redigerad av Joe Blow 2013-02-09 kl. 16:20.
Citera
2013-02-09, 16:17
Medlem
Bengrots avatar
Är det inte meningen att Publik Service tjänsterna och journalisterna ska vara neutrala när det kommer till politik? Ska de inte inta en opolitisk ställning när de rapporterar? Eller gäller inte det SR?
Citera
2013-02-09, 16:43
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Typiskt staten att censurera yttrandefriheten. Nu får inte ens journalister säga vad dom egentligen tycker om vissa politiska partier. Jag tycker det är dags att vi lägger ner staten så vi får lite redig frihet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in