Jag tror inte att journalister brytt sig vidare mycket om SD, de har mer tagit till sig den kultur som funnits för att det blir lättare på arbetet. Vi har under hösten sett att de kufiska typerna som fått fara runt på P1 sparkats iväg till P3 och en rejeäl uppryckning hos de som blivit kvar. Inte endast i invandrings och SD frågan utan över lag. T ex har Nordegren och Epstein blivit värt att lyssna på och de har övergett det tramsande man hörde under hösten. Ser samma tendenser i andra program där frågor blir belysta och analyserade betydligt mer seriöst från hur det var tidigare. Fortfarande inte bra men en uppryckning som jag inte hade förväntat mig att SR skulle klara av och det pekar onekligen åt rätt håll.
Tycker dock inte att man skall sluta
näthata
EDIT:
Jag tror inte att man vill stå på fel sida med tanke på att samhället går genom stora förändringar nu så då tar man rygg inför framtiden och ett par steg bort från de mest rabiata PK mupparna. Ni ser redan hur annan media börjar ta avstånd från tidigare sanningar i små steg för att de inte vill lämnas kvar i 2005 utan vara med 2015.