Nu har jag äntligen fått för mig att lösa detta äckliga problem. Ända sen jag var liten så har jag haft väldigt lätt för att bli tårögd pga sveda i ögonen, framförallt när jag pratar med folk och står och ska prata inför grupp. Jag har nu börjat plugga och det kommer att bli redovisningar snart som jag gruvar mig väldigt mycket för.
Situationer problemet uppstår:
* Direkt jag börjar prata inför grupp när jag vet att många kollar på mig
* Om någon ska ta en porträttbild på mig och väntar ca 5 sek innan dom fått in fokus osv, då blir jag alltid tårögd
* Vid direkt ögonkontakt, inte alltid men ofta
Jag är så äckligt trött på det här. Någon som vet vad jag kan göra åt det?
Vill tillägga att jag har känsliga ögon, om det är molnigt ute så kan jag ändå behöva kisa som en gris. Några tips?
Vad är det för ögondroppar? Finns det att köpa på internet?
Hittar bara droppar mot allergi och jag är inte allergisk mot något.
Jag kör med Systane Ultra, dom är svindyra men dom enda som funkar bra för mig när jag använder linser, det är väldigt individuelt vad som funkar/känns bra (många av dom billigare innehåller konserveringsmedel och då funkar det inte med linser)
Jag kör med Systane Ultra, dom är svindyra men dom enda som funkar bra för mig när jag använder linser, det är väldigt individuelt vad som funkar/känns bra (många av dom billigare innehåller konserveringsmedel och då funkar det inte med linser)
Du kanske blir nervös och slutar blinka medan du samtidigt anstränger ögongen. Det leder till att tårvätskan avdunstar och du får torra ögon. Det leder vidare till att du blir tårögd då ögat attackproducerar mer tårvätska för att kompensera.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!