Jag har laddat ner Ubuntu och har det problemet att den nedladdade filen inte går att läsa. Den är delad i en "PART-fil" och en "ISO-fil", som det normalt ser ut medan nedladdningen pågår. Vad jag kan se så är nedladdningen komplett, eftersom storleken på "PART-filen" motsvarar storleken på Ubuntu-filen, d v s 750.171 KB, alltså 750 MB vilket är storleken på Ubuntu-filen. När en nedladdning är färdig försvinner ju "PART-filen" och man har endast en fil kvar som då representerar det man ville ha nedladdat. Ubuntu "ISO-filen" är 0 KB stor.
Jag antar att någonting gått snett eftersom ett felmeddelande med lydelsen "källfilen kunde inte läsas" eller någonting liknande visades, vilket jag tyvärr klickade bort så jag har inte den exakta lydelsen av felmeddelandet.
I och med att jag antar att hela Ubuntu-filen laddats ner, kan man på något sätt reparera det som laddats ner? Jag vill helst inte ladda ner på nytt eftersom jag sitter på en seg lina för tillfället, och vill inte vänta 2 - 3 timmar igen på en ny nedladdning.
Nedladdningen har skett i Windows Vista, så en eventuell reparation ska ske i den miljön.
Senast redigerad av KansasCityFagot 2013-02-07 kl. 23:45.