• 1
  • 2
2013-02-07, 13:02
Medlem
Tjena.

Jag sökte en tjänst inom ett lager här i min stad igår och idag fick jag ett mail att jag skulle träffa "dom" måndag eller tisdag, blev väldigt förvånad att jag gick vidare faktiskt.

Nu är det såhär va, jag är väldigt blyg i början när jag träffar nya människor. Eftersom jag är så blyg så kanske dom som jobbar där kommer tycka jag är en "dålig" arbetskamrat. Jag har heller aldrig jobbat på ett lager förut men ser inte vad som ska vara svårt egentligen.

Har ni några tips så det känns lite lugnare när jag väl ska dit? Vill verkligen ha detta jobbet.
Citera
2013-02-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janitori
Tjena.

Jag sökte en tjänst inom ett lager här i min stad igår och idag fick jag ett mail att jag skulle träffa "dom" måndag eller tisdag, blev väldigt förvånad att jag gick vidare faktiskt.

Nu är det såhär va, jag är väldigt blyg i början när jag träffar nya människor. Eftersom jag är så blyg så kanske dom som jobbar där kommer tycka jag är en "dålig" arbetskamrat. Jag har heller aldrig jobbat på ett lager förut men ser inte vad som ska vara svårt egentligen.

Har ni några tips så det känns lite lugnare när jag väl ska dit? Vill verkligen ha detta jobbet.

Jag skulle rekommendera två sätt. Antingen tar du ca 1,5 dl starksprit och sväljer det rent ca 40 minuter innan intervjun, på tom mage. Minttuu är att föredra då det luktar gott.

Eller så tar du 20-30 mg stilnoct ca 40 före. Då kommer du också bli väldigt avslappnad
Citera
2013-02-07, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Jag skulle rekommendera två sätt. Antingen tar du ca 1,5 dl starksprit och sväljer det rent ca 40 minuter innan intervjun, på tom mage. Minttuu är att föredra då det luktar gott.

Eller så tar du 20-30 mg stilnoct ca 40 före. Då kommer du också bli väldigt avslappnad
Det är ingen bra idé att komma dit påverkad första gången. Andra tips tack.
Citera
2013-02-07, 13:08
Medlem
SoulStoneRiders avatar
Du behöver inte prata alltför mycket men ha ögonkontakt med folk!
Citera
2013-02-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulStoneRider
Du behöver inte prata alltför mycket men ha ögonkontakt med folk!
Okej, tack för tipset!
Citera
2013-02-07, 13:14
Medlem
Se till att ha ätit ordentligt och var utvilad. Det ger alltid ett bättre humör. Klä dig snyggt och med något så inte dina cd-skivor syns i armhålorna.
Slutligen klistrar du på ditt dansbandsleende, så är jobbet ditt!
Citera
2013-02-07, 13:14
Medlem
Karmans avatar
Spela upp en scen för ditt inre där du kommer till intervjun där du ser dig själv som säker, lugn och verbal. Kort och gott där du ser dig som en vinnare. Spela upp samma scen flera gånger.

Jag tror det kallas visualisering och används ofta av folk som har nervpåfrestande jobb där de talar inför stora grupper, säljare som besöker kunder etc. Jag har egen erfarenhet av denna teknik och jag har haft stor nytta av den.
Citera
2013-02-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Se till att ha ätit ordentligt och var utvilad. Det ger alltid ett bättre humör. Klä dig snyggt och med något så inte dina cd-skivor syns i armhålorna.
Slutligen klistrar du på ditt dansbandsleende, så är jobbet ditt!
Japp, det ska jag tänka på Lagret är inom en "streetaffär" med många unga som jobbar där, så kanske kan klä sig ganska normalt ändå? Tack för tipset!
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Spela upp en scen för ditt inre där du kommer till intervjun där du ser dig själv som säker, lugn och verbal. Kort och gott där du ser dig som en vinnare. Spela upp samma scen flera gånger.

Jag tror det kallas visualisering och används ofta av folk som har nervpåfrestande jobb där de talar inför stora grupper, säljare som besöker kunder etc. Jag har egen erfarenhet av denna teknik och jag har haft stor nytta av den.
Detta ska jag verkligen försöka med, låter ju vettigt Tack för svar du också.
Citera
2013-02-07, 13:20
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil

Hehe så gör jag med, effektivt! Fast inte på tom mage, då mår jag illa.
Citera
2013-02-07, 13:23
Medlem
Har i mina yngre dar jobbat på ett lager där vi var ca 15 personer. Det var väldigt blandade typer, allt från utåtriktad casanova till en av de mest tillbakadragna personer jag träffat. Det jag saknar mest från denna tiden var just den dynamik som detta skapade. Fan vad kul vi hade ihop. Med andra ord, var dig själv. Är du en lugn person så är det det som du ska visa upp. Dock är som tidigare nämnts ögonkontakt alltid bra att tänka på, och att inte vara rädd för att sträcka fram handen när du hälsar på någon den första gången. Och då ska det inte vara med en slapp hand.
Citera
2013-02-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Hehe så gör jag med, effektivt! Fast inte på tom mage, då mår jag illa.

Ja men visst är det! Förstår inte varför svenskar är så rädda för att ta sig en djävul när man vill bli modig.
Citera
2013-02-07, 13:31
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gillarpengar1
Har i mina yngre dar jobbat på ett lager där vi var ca 15 personer. Det var väldigt blandade typer, allt från utåtriktad casanova till en av de mest tillbakadragna personer jag träffat. Det jag saknar mest från denna tiden var just den dynamik som detta skapade. Fan vad kul vi hade ihop. Med andra ord, var dig själv. Är du en lugn person så är det det som du ska visa upp. Dock är som tidigare nämnts ögonkontakt alltid bra att tänka på, och att inte vara rädd för att sträcka fram handen när du hälsar på någon den första gången. Och då ska det inte vara med en slapp hand.
Instämmer. Finns det en typ av arbetsplats där det inte spelar någon roll om du är blyg eller socialt awkward så är det på ett lager.
Jag jobbade på ett lager med 60 anställda. Precis som i gillarpengar1:s exempel fanns det en del som var utåtriktade. Det var ungefär 10 av de anställda som var så knepiga socialt att jag har mycket svårt att se att de skulle fungera på någon annan typ arbetsplats överhuvudtaget. Det var i många fall svårt att hålla enklare konversation såsom hej, hur mår du och liknande utan att det blev pannkaka av alltihop.
Så länge du plockar dina ordrar på utsatt tid och inte muckar gräl med folk så spelar det ingen roll vad du har för personlighet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in