2013-02-06, 20:59
Medlem
hej, jag är en kille som har mörkrödbrunt hår (haha fin kombination) och som vill bleka det platinablont. Jag har hört att håret kan gå av osv och jag vill verkligen inte att mina väl utsparade lockar ska gå av! Jag blekte håret en gång för länge sedan och då blev det typ apelsingult :/
Men iallafall, vad kan liksom hända om jag bleker mitt mörka hår?
Citera
2013-02-06, 21:01
Medlem
Skitonds avatar
Om du är rödlätt så skulle jag råda dig att avstå från att bleka det, det kommer att bli gult om du inte gör det hos en frisör som kan det.

Men farligt är det ju inte, det växer ju ut igen.
Citera
2013-02-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitond
Men farligt är det ju inte, det växer ju ut igen.

Bleka mörkt hår till ljust är det som sliter hårdast på håret. Men en gång är inte förenat med någon större fara om håret är i bra skick.
Citera
2013-02-06, 21:05
Medlem
MaryBoleyns avatar
Precis, håret kommer bli gult och kommer krävas många blekningar innan det blir platina, och många blekningar kommer slita jättemycket, speciellt om det är lockigt så slits det ännu lättare.
Citera
2013-02-06, 21:05
Medlem
Tror faktiskt det inte är farligt! Rent ut sagt ofarligt! Men för att vara på den säkra sidan fråga en doktor eller frisör!
Citera
2013-02-06, 21:06
Medlem
MaryBoleyns avatar
Du kan ju såklart vänta ett tag efter första blekningen tills du gör nästa så att håret får återhämta sig men vem vill gå runt och vara gul i håret..
Citera
2013-02-06, 21:12
Medlem
Malenkas avatar
Ifall du inte vill göra det hos frisören så kan man bleka det hemma men det är lite av en egen risk. Ifall du vill ha platinablont så måste du bleka det ett par gånger och använda silverschampoo. Det kommer bli orange och gult efter första blekningen, troligen efter andra blekningen också, men du bleker det tills det blir liksom ljust. Sen använder du silverschampoo som tar bort det gula och orange. Som sagt det som kan hända efter första blekningen är väl att det blir kycklingult/orange och håret blir ganska torrt, använd bra med inpackningar. Ifall ditt hår är friskt så borde det inte gå av. Följ instruktionerna så borde det gå bra. Ha några dagars paus mellan blekningarna.
Citera
2013-02-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBoleyn
Du kan ju såklart vänta ett tag efter första blekningen tills du gör nästa så att håret får återhämta sig men vem vill gå runt och vara gul i håret..

Det är nog bättre än alternativet, slitaget på håret som uppstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in