2015-09-04, 12:09
Medlem
Efter att ha spammat kundtjänsten fick jag detta svar :

"Hej xxx!

Anledningen till att vi gått ut med systemet innan vi nådde 100% lyckade utbetalningar beror på att vi anser att 90% automatiska och 10% som behöver manuell handpåläggning är bättre än det var tidigare då 100% behövde hanteras manuellt. Dessa 10% som inte betalas ut automatiskt ger oss dessutom möjlighet att förbättra vårt system.

De fyra vanligaste felen när en order inte betalas ut automatiskt är:

1. Att kunden istället för att ange det korrekta meddelandet: "köpabitcoin1234567" anger något av följande:
”1234567köpabitcoin”
”1234567” (enbart)
”köpa bitcoin 1234567” eller
”köpabitcoins1234567”

Alltså bakvänt, helt utan frasen "köpabitcoin", med ett mellanslag eller med "s".

2. Sedan har vi även några fall där mobilnumret i ordern inte stämmer med det nummer som swishat oss. När man byter mobilnummer måste man logga in på sin internetbank och uppdatera detta manuellt. Gör man inte det kan det gå så illa att personen som hade numret innan dig får dina pengar om någon swishar till ditt nya nummer. Det har hänt och det gick inte att få tillbaka pengarna - http://www.expressen.se/nyheter/2-000-sparlost-borta--efter-swishoverforing/

3. Sedan har vi haft problem med att banken inte skickar rätt namn med betalningen. Det kan vara allt från att banken istället för tilltalsnamnet skickar ett mellannamn, felstavningar. I något enstaka fall har även vi haft fel namn sparat. Numera är det ovanligt att någon annan än den registrerade kunden betalar för en order, men det händer fortfarande ibland.

4. Sist men absolut minst kommer vi själva. Ibland är det ju så att vårt system inte fungerar helt enkelt. Det sker i undantagsfall och alla sådana fel fixas löpande.

Vänligen
btcx"
Citera
2015-09-20, 03:41
Medlem
O.rly?s avatar
Någon som har problem med att föra över via swish just nu?
Citera
2015-09-28, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.rly?
Någon som har problem med att föra över via swish just nu?
jag har just nu. Sist fick jag mina BTC på typ 20min. Har inte ens fått bekräftelse nu att ordern är igenom så nåt problme med "automatiska" skiten är det då iaf.

Tror inte på scam iaf men blir fan nojjig med hela den här branshen. Återkommer om hur det går...
Citera
2015-10-06, 23:37
Medlem
smellyproofs avatar
Rekommenderar starkt btcx.se i nuläget. Mycket bättre än Safello. Saffelo är iika bra längre då det tar ca en bankdag för bitcoinsen att komma.

Btcx.se tog nu på kvällen endast 10 minuter med swish. Så big up för btcx.se
Citera
2015-10-20, 16:45
Medlem
Ngn annan som har prob med Btcx?

La en beställning igår å bet med Swish, vart ju "fel" ordernummer naturligtvis. Är det strategi från deras sida att hålla på stålarna så länge som möjligt för att få ränta på skiten...

Har kontaktat dom, talat om referensnummerna från Swish. Händer inte ett skit, svarar inte ens på mina frågor vad som händer. Vad mer kan jag göra?

Har dom börjat blåsa folk nu eller?

//Anders...
Citera
2015-10-20, 17:28
Medlem
Ingen fara. Nu har BTC kommit in i plånboken...

//Anders...
Citera
2015-10-22, 19:06
Medlem
lade en order vid 15-tiden idag. Fick smset med instruktioner och en köpbekräftelse på mail inom några minuter. Jag betalade via swish då och nu har det gått ungefär 4 timmar och fortfarande ingenting.

har dubbelkollat instruktionerna typ hundra gånger, börjar bli lite nervös nu

edit:

fick nu ett sms (kl 20:00) där det stod att "en utav våra säkerhetsåtgärder har tillfälligt stoppat din order" och att jag skulle svara på detta sms med mitt order-id så skulle dom skicka ut den

nu kanske det funkar
Senast redigerad av gulnisse 2015-10-22 kl. 20:03.
Citera
2015-10-22, 20:07
Medlem
ja, nu efter bara nån minut så var bitcoinsen inne på mitt konto. Fick även ett mail.

tog lite tid men nu funkar det iaf
Citera
2015-10-24, 11:08
Medlem
Chaplains avatar
.
Senast redigerad av Chaplain 2015-10-24 kl. 11:11.
Citera
2015-11-03, 16:30
Medlem
Asså vafan är det här..

Jag la en beställning imorse vid 8-tiden.

Ingenting kommer, deras app som dom rekommenderar byter ju bitcoinadress HELA jävla tiden, så hur fan ska något kunnat skickas dit om det är fel adress?

Skickat mail till kundtjänst, fick svar efter 2 timmar att dom ville ha skärmdump från mitt konto, "ny wallet i mail", vilket jag antar är en ny bitcoinadress (?) samt att jag bekräftar med ordernummer i ett SMS.

Gjorde allt detta omkring 13-14 tiden idag och har inte hört ett smack sedan dess, ingenting har inkommit och deras jävla app har bytt bitcoinadress igen.

så, vad fan ska man göra nu då? Har dom inte kundtjänst efter 12 på förmiddagen eller?
Senast redigerad av Bckash 2015-11-03 kl. 16:56.
Citera
2015-11-04, 02:04
Medlem
Det har löst sig nu för mig, skickade nytt mail och då svarade dom och hjälpte väldigt fort, måste blivit något missförstånd tidigare.
Citera
2015-11-05, 06:29
Medlem
anre24s avatar
Förstår inte varför det här företag inte åtalas för penninghäleri/penningtvätt. De har tvättats enorma summor inom detta företag. Tömda bankkonton, stulna bank id, falska blocketannonser, falska tradera annonser. En privatperson hade åtalats direkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in