2013-12-10, 16:28
Medlem
Deras senaste nyhet är så otroligt flummig. Det står att igår och idag säljer de Litecoin, för att sedan ta uppehåll och öppna igen i början av januari. Innebär det att de inte säljer btc heller?
Citera
2013-12-10, 22:32
Medlem
Citat:
Vilken kurs får jag?
Det är en vanlig fråga. Man får den kurs som gäller när vi hanterar ordern. Det kan inte göras på något annat sätt. Annars kunde en köpare lägga en order, vänta och se vart kursen går och om den går åt fel håll… Makulera ordern och försöka igen. Så det måste vara när vi hanterar ordern som styr. Du får den kursen när vi skickat ur din kryptovaluta, dvs. när vi fått in dina pengar och din betalning är processad.

Men hur kan någon alls använda den här sidan? På något så rörligt som bitcoins, som det live-tradas med 24/7 och som kan tappa 30% värde på en timme.

Använd en riktig trading-sida istället folk, där marknaden gäller och du betalar courtage istället.
Citera
2013-12-12, 11:38
Medlem
BTCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Numm3r3
Deras senaste nyhet är så otroligt flummig. Det står att igår och idag säljer de Litecoin, för att sedan ta uppehåll och öppna igen i början av januari. Innebär det att de inte säljer btc heller?
BTCX köper och säljer alltid Bitcoins
Litecoins säljer vi ett tag till. Åtminstone till nyår.
Citera
2013-12-15, 09:10
Medlem
Obscurites avatar
Bör man inte få en bekräftelse i mailen när man lägger en order hos btcx eller?

Känns ju verkligen sådär att gå in och betala via bankgiro och inte ens sen ha ett kvitto i sin mail på att man faktiskt lagt en order om nu något strul skulle ske.
Citera
2013-12-16, 12:12
Medlem
BTCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite

Känns ju verkligen sådär att gå in och betala via bankgiro och inte ens sen ha ett kvitto i sin mail på att man faktiskt lagt en order om nu något strul skulle ske.
Kolla skräpkorgen.
Det går ut en automatisk bekräftelse vid varje order.
Citera
2013-12-16, 15:01
Medlem
Baskis avatar
Hur stenhårda är ni vid byte av btc adress vid erlagd order? Tänkte nu då Blockchain åter är uppe skulle jag mer än gärna ändra min order som är lagd med Swish. La en support ticket så bara kolla den för info.
Citera
2013-12-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite

Varför denna tvekan om LTC? Ni verkar vara osäkra på om ni vill sälja LTC och ni verkar inte vara intresserade av att köpa LTC. Varför?
Citera
2013-12-18, 11:23
Medlem
BTCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manihelios
Varför denna tvekan om LTC? Ni verkar vara osäkra på om ni vill sälja LTC och ni verkar inte vara intresserade av att köpa LTC. Varför?
Det är för att det är tekniskt svårt att handla med, inte för att vi ogillar det.

Det som gäller nu är:
Vi säljer LTC till åtminstone slutet av januari.
Senare nästa år kommer vi även att köpa LTC. Detta för att vårt nya datasystem beräknas vara klart då.
Citera
2013-12-18, 11:24
Medlem
BTCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Hur stenhårda är ni vid byte av btc adress vid erlagd order? Tänkte nu då Blockchain åter är uppe skulle jag mer än gärna ändra min order som är lagd med Swish. La en support ticket så bara kolla den för info.
Det går bra att byta btc-adress om inte ordern är gjord än. Maila support@btcx.se
Citera
2013-12-18, 12:13
Medlem
The-Riddlers avatar
Jag måste bara bekräfta. Ni tar alltså inga extra procent eller någon avgift när man köper Bitcoin av er? Om jag t.ex. köper en Bitcoins när dom ligger på 3000:-, då kostar ordern alltså 3000:-?
Senast redigerad av The-Riddler 2013-12-18 kl. 12:33.
Citera
2013-12-18, 12:40
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Riddler
Jag måste bara bekräfta. Ni tar alltså inga extra procent eller någon avgift när man köper Bitcoin av er? Om jag t.ex. köper en Bitcoins när dom ligger på 3000:-, då kostar ordern alltså 3000:-?
Du ser priset på deras sida, de är ingen % avgift utöver de priset. De priset de har är alltid dyrare än Bitstamp som de går efter etc.. Så de har en "dold" avgift som ligger i deras egna pris för BTCn.
Citera
2013-12-18, 12:42
Medlem
The-Riddlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Du ser priset på deras sida, de är ingen % avgift utöver de priset. De priset de har är alltid dyrare än Bitstamp som de går efter etc.. Så de har en "dold" avgift som ligger i deras egna pris för BTCn.
Konstigt. Har suttit och försökt jämnföra kursen på bitstamp och BTCX (som har längre uppdateringsintervall) och får fram till att dom är ganska lika.

Hur räknar ni ut kursen på er sida BTCX?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in