• 1
  • 2
2013-02-06, 22:28
Medlem
avskum1982s avatar
Om man kollar på SM's hemsida så har Grov lös 0.57 mg/g smaksättning (flavor), men Röda Lacket och Ettan lös har <0.1 mg/g. Så Röda Lacket och Ettan torde ha en "ren tobakssmak" isf.
Men sen har du flera olika sorter som har <0.1 mg/g smaksättning (Tre Ankare tex) och även så är det olika på lös/portion. Göteborgs Rapé lös tex har 1,9 mg/g men portionen har 4.0 mg/g.

Så egentligen finns det väll inget SM snus med riktigt "ren tobakssmak".
Citera
2013-02-06, 22:42
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Om man kollar på SM's hemsida så har Grov lös 0.57 mg/g smaksättning (flavor), men Röda Lacket och Ettan lös har <0.1 mg/g. Så Röda Lacket och Ettan torde ha en "ren tobakssmak" isf.
Men sen har du flera olika sorter som har <0.1 mg/g smaksättning (Tre Ankare tex) och även så är det olika på lös/portion. Göteborgs Rapé lös tex har 1,9 mg/g men portionen har 4.0 mg/g.

Så egentligen finns det väll inget SM snus med riktigt "ren tobakssmak".
Exakt svårt att få samma smak på tobaken (skulle jag tro).. Läste ågonstanns att ex General innehåller 20-tal tobaks varianter fördelat på två sorter (Tabacum och Burley).. Blir nog lätt så att man inte lyckas få exakt samma smak. + att man slipper rök-processen under torkningen..
Citera
2013-02-06, 23:03
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Exakt svårt att få samma smak på tobaken (skulle jag tro).. Läste ågonstanns att ex General innehåller 20-tal tobaks varianter fördelat på två sorter (Tabacum och Burley).. Blir nog lätt så att man inte lyckas få exakt samma smak. + att man slipper rök-processen under torkningen..

Precis så tänkte jag med. Har för mig jag läst någonstans med att alla deras snussorter innehåller olika slags tobakssorter. Trodde det var på SM's hemsida, men jag kunde inte hitta något där om vilka sorter de använder. Är säkert till viss del en hemlighet, iaf hur mycket av varje de blandar i osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in