• 1
  • 2
2013-02-05, 21:03
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Tjena!

Har alltid undrat vad folk menar när dom säger att Grov smakar mycket ren tobak? Smakar man snus utan arom så smakar det inte som Grov alls.

Vad menar ni och vad menar Swedish Match med det?
Citera
2013-02-05, 21:04
Medlem
Drfedeis avatar
knox smakar ren tobak. muuums
Citera
2013-02-05, 21:10
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drfedei
Smakar i alla fall mer tobak är Grov. Bra budgetsnus faktiskt. När jag var liten så tyckte jag att Grov smakade som ett shampoo jag fick i munnen.
Citera
2013-02-05, 21:49
Medlem
MTDs avatar
Grov portion, världens godaste snus, i mitt tycke.
Tyvärr kan jag inte snusa det. Får hjärtklappning och blir "tung" i bröstet.
General lös snusar jag istället, och det går bra.
Väldigt märkligt faktiskt.

Kan det vara för det är portion? Jag får inte samma effekt av Grov Lös...
Citera
2013-02-05, 22:34
Medlem
Nu har jag ju inte snusat på tre år, men under tiden jag snusade så kunde jag ibland uppleva att åtminstonde doften av "grov portionssnus" ibland luktade lite som kaviar? Vet att jag tänkte på det ofta när jag tog en prilla på bussen, då man helst ville vara så anonym som möjligt var en plötsligt fiskdoft inte det allra roligaste..
Citera
2013-02-05, 22:40
Medlem
TheMajoritySayss avatar
Förmodligen ett slags"ball" beskrivning som hängts på "GROV". Grovt manligt inget tjafs ren tobakssmak. Grov lössnus är ju grovkornigt, mer än vad man kan säga om grov port...
Citera
2013-02-06, 07:17
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Tjena!

Har alltid undrat vad folk menar när dom säger att Grov smakar mycket ren tobak? Smakar man snus utan arom så smakar det inte som Grov alls.

Vad menar ni och vad menar Swedish Match med det?

ok dem menar nog att grov smakar mer ren tobak än övriga märken alla snus ja nästan alla smakar mer eller mindre tobak då snus är gjort på tobak

tex catch smakar mycket lite tobak och mer av tex lakrits men fortfarande går det oftast att känna lite smak av tobak

i general så smakar det bergamotte te alltså som jag uppfattar det

grov ska smaka rök och kraftig tobakssmak själv så tycker jag att grov smakar gott och som snus ska smaka luktar lite rökigt och rätt så lagom med smak av tobak tänker inte så mycket på det

men anledningen kanske är olika tobakssorter hur det är malt och rökarom

hoppas du fått lite svar
Citera
2013-02-06, 08:08
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drfedei
Nix finns arom i det me.. För övrigt hänger den "riktiga tobakssmaken" på tobaken. Vissa sorter smakar mer sött, andra mer beskt och ..... Listan kan bli väldigt lång.. Knox är ett skapligt reserv snus när man missat i planeringen.. Annars duger snussats bra men bäst är egenodlad
Citera
2013-02-06, 19:13
Medlem
Krexuss avatar
Grov Snus tycker jag smakar.... FRISKT, nästan syrligt och frätande. Nä, ''kraftig'' tobakssmak har den inte.
Citera
2013-02-06, 19:57
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Det enda riktiga snuset med tobakssmak är ju Ettan och Grov. Men inget snus röks ju idag så det tillsätts aromer.

Kan TS kanske beskriva hur ren tobakssmak smakar utan aromer? Vatten, tobak och salt.
Citera
2013-02-06, 21:11
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Det enda riktiga snuset med tobakssmak är ju Ettan och Grov. Men inget snus röks ju idag så det tillsätts aromer.

Kan TS kanske beskriva hur ren tobakssmak smakar utan aromer? Vatten, tobak och salt.
Tobak smakar tobak. Maler man tobak och bara tillsätter salt, vatten och natriumkarbonat så får man ett snus som smakar tobak.
Citera
2013-02-06, 21:50
Medlem
bunjackens avatar
sitter här med ett gäng tomma dosor jag sparar dem har en grov här original då och några andra märken

grov original ingredienser: vatten, tobak fuktighetsbevarande medel (E1520) smakförstärkare(koksalt) surhetsreglerande medel (E500) aromer inklusive rökarom, nikotin 0,85%

LD original: vatten, tobak smakförstärkare(koksalt) surhetsreglerande medel (E501) fuktbevarande medel (E1520) aromer

Kaliber original: vatten, tobak fuktighetsbevarande medel (E1520) smakförstärkare(koksalt) surhetsreglerande medel (E500) aromer , nikotin 0,85%

kan säga att jag känner rätt stor smakskillnad på grov och kaliber även om båda smakar gott allt som skiljer dem åt är rökaromen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in