Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-05, 17:46
  #1
Medlem
Hej kära vänner, igår kväll så satt jag funderade lite, och ville kolla på min och min flickväns första sms!
Vi har i nuläget vart tillsammans i 3ish månader och smsat varje dag, allt från 20 till 100 sms (dagligen).
Och efter en timma och en jävla verk i tummen efter att ha klickat "Läs in tidigare meddelanden" så hade jag bara kommit tillbaka några dagar i tiden, och mobilen var groteskt seg.

Så det jag undrar är om det finns någon app eller något sätt för att kunna se alla sms, från början dvs.

Tack på förhand!
Citera
2013-02-05, 17:53
  #2
Medlem
Mallemedes avatar
När det finns det inte men ladda ner ett program till datorn där du kan läsa dina sms. Mycket enklare
Citera
2013-02-05, 17:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mallemede
När det finns det inte men ladda ner ett program till datorn där du kan läsa dina sms. Mycket enklare
Namn på detta program vore superbt!
Citera
2013-02-05, 18:10
  #4
Medlem
Mallemedes avatar
Jag minns tyvärr inte vad det hette, jag tog bort det när jag bytte lur. Googla runt lite och se vad du kan hitta. Jag hade samma problem, ville också läsa våra sms men tummen hann ju gå av innan
Citera
2013-02-05, 18:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mallemede
Jag minns tyvärr inte vad det hette, jag tog bort det när jag bytte lur. Googla runt lite och se vad du kan hitta. Jag hade samma problem, ville också läsa våra sms men tummen hann ju gå av innan
Har/hade du en Mac, vet att det finns ett iMessage program, vet dock inte hur det fungerade. Äger då tyvärr (i detta sammanhanget) en PC.
Citera
2013-02-05, 18:27
  #6
Medlem
Mallemedes avatar
Jo men jag tror jag hade ett till min pc också under den tiden jag hade en sådan. Kan ju googla runt lite om du själv inte kan. Är tyvärr inte hemma just nu.
Citera
2013-02-06, 14:43
  #7
Medlem
Jag är intresserad av det där iMessage programet till Mac
Citera
2013-02-06, 16:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liteon1
Jag är intresserad av det där iMessage programet till Mac

Tror man fick det med nyaste OS X, 10.8. Då får du ett program som heter messages/meddelanden som du kan skicka imessage med, jag äger ingen iPhone så vet ej om det synkar med telefonen, men det vore konstigt om det inte gör det.
Citera
2013-02-06, 22:10
  #9
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liteon1
Jag är intresserad av det där iMessage programet till Mac

Citat:
Ursprungligen postat av Satyric
Tror man fick det med nyaste OS X, 10.8. Då får du ett program som heter messages/meddelanden som du kan skicka imessage med, jag äger ingen iPhone så vet ej om det synkar med telefonen, men det vore konstigt om det inte gör det.

iMessage för Mac kom med Mountain Lion (OS X 10.8). Givetvis synkar det med iPhone, iPad och iPod Touch. Gå in på Inställningar/Meddelanden på varje enhet och aktivera iMessage. Klart!

Mina skickade och mottagna meddelanden (sms, mms, iMessage) dyker då upp på alla mina tre enheter (iPhone, iPad och iMac). Även om jag ex. är på arbetet och iMacen hemma är avstängd... När jag kommer hem och startar iMacen så får jag en notis om ett nytt meddelande, och öppnar jag datorns iMessageprogram så finns hela sms-konversationen där, alltså den konversation jag tidigare hade under dagen på jobbet. Givetvis så kan jag fortsätta sms-konversationen på iMacen. Enda nackdelen är att då tenderar vissa enskilda sms bli riktigt långa i och med att man sitter vid datorns tangentbord och börjar författa riktigt långrandiga sms...

Om dina skickade meddelanden blir blå pratbubblor istället för gröna så har meddelandet skickats som ett iMessage. Och detta fungerar bara mellan iOS-enheter med iOS5 eller nyare samt Mac-datorer med Moutain Lion. Dessutom måste avsändaren och mottagaren befinna sig inom ett wifi. Dock behöver det inte vara inom ens eget "hemma-wifi" eller ens ett "öppet/oskyddat" wifi. Det räcker med att det bara finns ett wifi inom "räckhåll". Jag behöver inte logga in på något wifi. Fråga mig inte hur detta fungerar, men det fungerar till 100 %.
Citera
2017-12-06, 04:36
  #10
Medlem
Istället för att starta en ny tråd tänkte jag låna den här. För några år sedan gick min mobil sönder och då använde jag en annan mobil men fortfarande det gamla numret och senare ännu en mobil men fortfarande samma nummer. Hur ser möjligheterna ut vid önskemål om att få en kopia av ens konversationer med 2 personer flera år tillbaka?

Hoppas på säkra svar, om någon är osäker på sitt svar så vänligen avstå från att svara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback