• 1
  • 2
2005-05-09, 09:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Jag tänkte att tråden kunde begränsas till svenska eller skandinaviska förhållanden, däremot är alla välkomna att skriva i den, till skillnad från vissa snackares andefattiga monologtrådar där några av Nizkors billigaste poänger och mest lättvederlagda lögner rapas upp som om det vore historisk sanning.

Frågeställningen är alltså varför vissa kretsar i Sverige upplever det som så fasansfullt hotfullt och "ondskefullt" att landsmän kritiskt ifrågasätter Holocaustindustrins massiva indoktrineringskampanjer och den milt sagt bräckliga grundval Shoahpropagandan vilar på? Varför kan de inte tillåta jämförelser mellan de judiska lidandena under andra världskriget och mängder av andra folkmordsliknande processer eller etniska rensningar? Och hur kommer det sig att de inte vill tillåta någon diskussion om ämnet överhuvudtaget, och med hot om svåra följdverkningar för enskilda och tidningar har lyckats tysta den i den etablerade offentligheten? På Flashback kan de inte tysta det fria ordet, men här ägnar representanter från dessa kretsar sig konsekvent åt debattsabotage, slingrande undan obekväma men för ämnet ytterst relevanta frågor och oupphörliga misstänkliggöranden av skeptikers inbillade motiv...de kan tydligen inte föreställa sig att någon kan vara politiskt oavhängig eller ointresserad och ägna tid och energi åt att genom diskussion och studier bilda sig en uppfattning om historiska frågor utan något bakomliggande avgrundsmörkt syftemål.
Citera
2005-05-09, 10:27
Medlem
Ezzelinos avatar
Förintelsefanatikerna tycks hata så besynnerligt intensivt, till synes drivna av rent tribalistiska, Jahvezelotiska, primitiva lidelser som vanmäktigt vill bryta fram och ofta som bekant har lett till fysiska angrepp på revisionister (när de inte lyckas tysta dem med juridiska spetsfundigheter och byråkratiska eller finansiella strypgrepp):

http://revforum.yourforum.org/viewtopic.php?topic=2091

Citat:
"Certainly worthy of a separate thread; from registrant AshesAreBurning:
Quote:

http://revforum.yourforum.org/viewtopic.php?t=2090

You're a bunch of scummy sick little bastards. You seek to reincarnate hatred by creating a hoax. I know this will get me banned so I finish by saying FUCK YOU!. Just know one thing, if one Jew is harmed as a result of this website, I will gladly act as witness to what has been posted here.

No witness needed Ashes, the posts will remain for all to see, we're not going anywhere, get used to it.

So why ban the poor lad? He's a perfect example of what Revisionists refer to. Our readers are seeing True Believer absurdity in action, i.e.:

- he has no evidence to support his superstition, just look at his posts

- is curiously not pleased to hear that '6,000,000' of his brethren did not die

- he resorts to threats because he can't refute Revisionists

- wants free speech stopped in favor of judeo-supremacist / Zionist Thought Police approved language

IOW, he's a typical, but useful example of the hateful, fanatical, illogical zealots that demand obediance to the 'holocau$t' religion, so very pathetic and desperate. The poor lad is a walking cliche'.

The 'holocau$t' community has met their enemy, it is themselves.

Hannover---"

Nu bröt jag mot min egen rekommendation, att hålla oss till svenska förhållanden i tråden ...Nåväl, jag vill i alla fall att diskussionen ska gälla "fredliga, pluralistiska, demokratiska" samhällen, och varför tvivel på Förintelsemytens uppenbara absurditeter av vissa upplevs som ett dödligt hot? Är det fråga om rent paranoida konspirationsteoretiker som inbillar sig att
"Sveriges judar är i fara" om "gaskammarna" och "utrotningsplanen" äntligen allmänt erkänns som den propagandabluff de är?
Citera
2005-05-09, 10:40
Medlem
Ja, säg det. Ruvar dessa förintelsetroende på rena lögner månne? Eftersom de så envetet vill att andra åskådningar av Förintelsen ska tystas ner och helst förbjudas. Nog för att det förs en debatt inom ämnet här på FB, men inom det offentliga är att tvivla på förintelsen det värsta som man kan göra - Kätteri! Sedan så är det ju det utvalda folket och sionister som styr mycket av median och politiken i Sverige, viket förklarar en del av det paranoida hatet som finns mot tvivlare av förintelsekulturen.
Citera
2005-05-09, 10:45
Medlem
i och med att debatten förts över till "gott eller ont" så har de vanliga utvärderingar du frågar efter satts helt ur spel

de flesta av oss riskerar inte att bli betraktade som onda, helt enkelt
Citera
2005-05-09, 11:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
i och med att debatten förts över till "gott eller ont" så har de vanliga utvärderingar du frågar efter satts helt ur spel

de flesta av oss riskerar inte att bli betraktade som onda, helt enkelt

Ja, det är nog en viktig aspekt på denna krampartat intoleranta mentalitet jag finner så främmande för mitt eget sätt att tänka och känna (även om jag skäller på "judebolsjeviker" så har jag de samlade verken av Adorno och Benjamin och andra marxist-leninister, och läser dem ibland med viss behållning, liksom företrädare från alla möjliga tankeriktningar).

Man ska nog helst försätta sig "bortom gott och ont", som naturen i sig själv tycks vara beskaffad, om man vill betrakta historiska skeenden från ett lite mer inträngande, klargörande, om den mänskliga naturen lärorikt och avgjort mindre moraliserande perspektiv...Nietzsche visar vägen till ett sunt förhållningssätt till dessa nattståndna för att inte säga mögliga judisk-kristna illusionsbegrepp "gott och ont":

http://www.arbetaren.se/2003/19/radar.html

Om någon kallar en ond är det bara att le muntert och medlidsamt: den som säger det vet helt enkelt inte bättre och drivs mest av sin stora rädsla och inskränkthet. Det har funnits många djupt skiljaktiga värderingar av "gott och ont" i olika kulturkretsar, vad är det som säger att den just nu i västerlandet förhärskande är den giltiga "moralen" för en individ?
Citera
2005-05-09, 11:18
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den svenske
Ja, säg det. Ruvar dessa förintelsetroende på rena lögner månne? Eftersom de så envetet vill att andra åskådningar av Förintelsen ska tystas ner och helst förbjudas. Nog för att det förs en debatt inom ämnet här på FB, men inom det offentliga är att tvivla på förintelsen det värsta som man kan göra - Kätteri! Sedan så är det ju det utvalda folket och sionister som styr mycket av median och politiken i Sverige, viket förklarar en del av det paranoida hatet som finns mot tvivlare av förintelsekulturen.

Bonniers är förvisso dominanta i den svenska mediasfären, men även om man skulle tänka bort dem och ersätta deras ägande och inflytande med icke-judiska krafter skulle mentaliteten tämligen säkert vara den samma. Det finns ett samförstånd i hela västvärlden i makthavande skikt om att svärma för denna perversa pseudo-religion om Shoah, som på sätt och vis i sekulariserade samhällen förstås fullföljer den "bibliska fostran" som under den totalitära kristendomens mångsekellånga herravälde satte de gamla hebréernas historisk-ideologiska myter i centrum för universum...Det är inte sunt, judarna ska betraktas som ett folk bland andra och den mest världsligt framgångsrika etniska gruppen i USA och i flera andra länder: de här djupt rörda och allvarsdigra minerna folk i offentligheten tar på sig så snart det är tal om deras "ojämförliga" historiska lidande bör bemötas med skratt och skämt, eftersom det är ett billigt skådespel de äganr sig åt. Judarnas historia är förvisso unik, och har lett till många konflikter med folken i vars nationer de levt åtskilda under diasporan, men man måste kunna lämna det förgångnas anklagelser och grämelse och agera utifrån den nutida situationen. Majoriteten av judar som nu lever på jorden skulle (kollektivt psykologiskt och emotionellt) förmodligen tjäna på att myten om "Förintelsen" begravdes och de faktiska historiska skeendena under andra världskriget även i fråga om judedeportationen blev till "den officiella historien".
Citera
2005-05-09, 11:36
Medlem
BlizzardKings avatar
Mycket intressant ämne i denna tråd som jag hoppas så småningom kommer att innehålla en rejäl dissekering av vissa organisationer och deras i mina ögon mörka förehavanden. Speciellt när man utan att på minsta sätt kunna bevisa det kallar ifrågasättande av Förintelsen för ett försök att göra "nazismen för rumsren igen". Vilket kvalificerat skitsnack! Precis som om man inte skulle kunna kritisera Shoah-kulten utan att vara politiskt obunden!!?!!

Sedan november månad har jag debatterat WWII här på forat och alla som följt med under denna tid inser det faktum att vi nu kommit till en punkt när gaskramarfalangen inte längre har speciellt mycket argument kvar utan i stället upprepar och kopierar gamla inlägg och titulerar skeptiker med epiteten nazister och anti-semiter. Jag är inte nazist och "faller inte" för någon annan -ism heller och tillhör inte något politiskt block. Anti-semit kan jag orimligen vara då jag gillar ärliga och hederliga människor vare sig de är araber eller judar. Jag är blott en obotlig sanningssökare.

Och denne obotlige sanningssökare tror att anledningen till att tvivel är så farligt är helt enkelt därför att vid en fullständig analys av Holocaust-myten, med utgrävningar och allt annat som hör en grundlig analys till, skulle man komma fram till att denna psudoreligiösa händelse är enormt överdriven. Vilken skandal det skulle resultera i! Därför måste dessa mörkermänniskor hota och trakassera de som till äventyrs vågar tvivla på en sådan "unik" händelse.
Citera
2005-05-09, 12:23
Medlem
RodOfCorrections avatar
Tvivel är farligt eftersom tvivlaren avskiljer sig och blir ensam. I vår oändliga förhistoria som bestämt oss var ensamheten alltid det största onda. Hellre vara den kuvade, slagne i gruppen än ensam och bortjagad. Kanske fanns vi inte ens som ensamma, det av mänsklighet vi hade gick förlorad i ensamheten. Det är inte så helt och hållet annorlunda nuförtiden, även om "tvivel" i regel fattas som någonting gott. Nuförtiden kan ju "tvivlet" tom vara en väsentlig del av en gudstro, ja det kan ta en mängd former men ändå riskerar det närsomhelst att bli dåligt igen. Det skulle kanske vara intressant att lista de "dogmer" vilka fortfarande inte tillåter tvivel, och även se hur tvivlarna eller förnekarna representeras: som galna, dumma eller ondskefulla. Detta kunde säga någonting om dogmen ifråga.
Vad gäller massmorden under under andra världskriget tror jag att just den föregivna ondskefullheten i förnekandet av den officiella, härskande (och när allt kommer omkring kanske även riktiga) historieskrivningen kan säga en hel del, och då inte bara om dogmens mer eller mindre patetiska försvarare utan även om dess "tvivlare":
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzsche
Att tänka annorlunda än vad som är brukligt - det är inte på långt när så mycket en effekt av ett bättre intellekt som effekten av starka, onda böjelser, lösslitande, trotsiga, skadeglada, hätska böjelser. Kätteriet är ett sidostycke till häxeriet och förvisso lika lite som detta någonting harmlöst eller rentav i sig självt respektingivande. Kättarna och häxorna är två arter av onda människor: gemensamt för dem är att de också känner sig onda, men att de har en obetvinglig lust att destruktivt avreagera sig på det som härskar (människor eller meningar).
Och så finns det ju även hatet mot dessa onda, dessa trotsiga. Ett hat mot det lösslitande?
Citera
2005-05-09, 12:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RodOfCorrection
Tvivel är farligt eftersom tvivlaren avskiljer sig och blir ensam. I vår oändliga förhistoria som bestämt oss var ensamheten alltid det största onda. Hellre vara den kuvade, slagne i gruppen än ensam och bortjagad. Kanske fanns vi inte ens som ensamma, det av mänsklighet vi hade gick förlorad i ensamheten.---Och så finns det ju även hatet mot dessa onda, dessa trotsiga. Ett hat mot det lösslitande?

Ett bra inlägg, och jag tror definitivt att hemligheten bakom det besinningslösa hatet mot "kättare" genom den kända mänskliga (och i ett par millennier fanatiskt intolerant och monoteistiskt judaiserande) historien ligger förborgad i förhistoriska tiders alltbetvingande flockmentalitet, som Nietzsche förmodligen är den som skrivit mest drabbande om och i tanken revolterat mest oförsonligt mot. Som det sägs i Så talade Zarathustra:

Citat:
"---Åh mina bröder! Hos vem ligger dock all människoframtids största fara?
Är det inte hos de goda och rättrådiga? -
- bland dem som talar och i hjärtat känner: ”vi vet redan vad som är gott och rättrådigt,
vi har det även; ve den som här ännu söker!”
Och vilken skada de onda än må göra: de godas skada är den
skadligaste skadan!
Och vilken skada världsförtalarna än må göra: de godas skada är den
skadligaste skadan!
Åh mina bröder, en man såg en gång in i de godas och rättrådigas hjärtan
och talade så: ”det är fariseerna”. Men man förstod honom inte.
De goda och rättrådiga själva kunde inte förstå honom: deras ande är instängd
i deras goda samvete. De godas dumhet är outgrundligt klok.
Men detta är sanningen: de goda måste vara fariseer, -
de har inget val!
De goda måste korsfästa den som uppfinner sin egen dygd!
Det är sanningen!
Men den andre, som upptäckte deras land, de godas och rättrådigas land,
hjärta och jorderike: det var den som frågade: ”vem hatar de mest?”
Den skapande hatar de mest: den som bryter sönder tavlor och gamla värden,
brytaren – honom kallar de förbrytare.
De goda nämligen – de kan inte skapa: de är alltid början till slutet: -
- de korsfäster den som skriver nya värden på nya tavlor, de offrar framtiden, -
de korsfäster all människoframtid!
De goda – de var alltid början till slutet.

27.

Åh mina bröder, förstod ni även detta ord? Och vad jag en gång sade om
den ”sista människan”? - -
Hos vem ligegr den största faran för all människoframtid?
Är det inte hos de goda och rättrådiga?
Bryt sönder, bryt sönder de goda och rättrådiga! – Åh mina bröder,
förstod ni även detta ord

28.
Ni flyr från mig? Ni är förskräckta? Ni darrar inför
dessa ord?
Åh mina bröder, när jag uppmanade er att bryta sönder de goda och de godas tavlor:
då först sände jag ut människan på hennes öppna hav.
Och nu först kommer för henne den stora skräcken, det stora kringblickandet,
den stora sjukdomen, det stora äcklet, den stora sjösjukan.
Falska kuster och falska säkerheter lärde er de goda; i de godas lögner blev ni födda
och invaggade. Allt är in i grunden förljuget och snedvridet av de goda.
Men den som upptäckte landet ”människa” upptäckte även landet ”människoframtid”.
Nu ska ni vara sjöfarare, tappra, tålmodiga!
Lär er gå upprätt i tid, åh mina bröder, lär er gå upprätt! Havet stormar: många vill i er
åter nå upprättelse.
Havet stormar: Allt är i havet. Nåväl! Friskt mod!
Ni gamla sjömanshjärtan!
Vad är faderland! Dit vill vårt roder, där vårt barnaland är! Dit bort, mer stormig
än havet, stormar vår stora längtan! -

29.

”Varför så hård? – sade kolet en gång till diamanten; är vi då inte nära
besläktade?” -
Varför så vek? Åh mina bröder, så frågar jag er: är ni då inte -
mina bröder?
Varför så veka, så vikande och eftergivna? Varför är så mycket nekande
och förnekelse i era hjärtan? Så lite öde i era blickar?
Och vill ni inte vara öden och obevekliga: hur skulle ni kunna
segra med mig?
Och om er hårdhet inte vill blixtra och skilja åt och skära sönder:
hur skulle ni en gång kunna skapa med mig?
De skapande är nämligen hårda. Och salighet måste det tyckas er
att trycka er hand på årtusenden som på vax, -
- salighet, att skriva på årtusendens vilja som på koppar, hårdare än koppar,
ädlare än koppar. Helt hårt är endast det ädlaste.
Denna nya tavla, åh mina bröder, ställer jag över er:
bli hårda!
Åh du min vilja! Du vändare av all nöd, du min nödvändighet!
Bevara mig från alla små segrar!
Du min själs skickelse, som jag kallar öde! Du i mig! Över mig!
Bevara och spara mig till ett stort öde!
Och din sista storhet, min vilja, spara dig för ditt sista, -
så att du är obeveklig i din seger! Ack, vem besegrades inte av sin seger!
Ack, vems öga mörknade inte i denna druckna skymning!
Ack, vems fot snubblade inte och glömde i segern att – stå! -
- För att jag en gång ska vara beredd och mogen i den stora middagen:
beredd och mogen som glödande koppar, blixtdräktiga moln och svällande
mjölkjuver: -
- beredd till mig och till min mest förborgade vilja; en båge trängtande efter
sin pil, en pil trängtande efter sin stjärna: -
- en stjärna beredd och mogen i sin middag, glödande, genomborrad,
salig av förintande solpilar: -
- en sol själv och en obeveklig solvilja, segrande beredd till
förintande!
Åh vilja, vändare av all nöd, du min nödvändighet! Spara mig till
en stor seger! - -

Så talade Zarathustra.---"
Citera
2005-05-09, 14:05
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Frågeställningen är alltså varför vissa kretsar i Sverige upplever det som så fasansfullt hotfullt och "ondskefullt" att landsmän kritiskt ifrågasätter Holocaustindustrins massiva indoktrineringskampanjer och den milt sagt bräckliga grundval Shoahpropagandan vilar på?

Man kan väl se åtminstone fyra svar på din fråga:
1) Låt oss för ett ögonblick anta att du har fel och att miljontals judar systematiskt mördades av nazi-tyskland och att en eller flera miljoner dog i gaskammrarna. I detta fall så står det väl klart att eventuella överlevande till detta skeende och deras anhöriga ser det som en direkt skymf att ifrågasätta vittnesmål och reducera mördandet till döda av tyfus, svält, .m.m.?

2) Den i och för sig intressanta frågan om vad som hände i nazisternas läger spårar omgående ur till en svart-eller-vitt-fråga, och polariseringen som följer leder till att revisionisterna, däribland såvitt jag förstår du själv, tar ståndpunkten att inget systematiskt mördande förekom överhuvudtaget. Diskussioner om huruvida nazisterna rent tekniskt kunde mörda fängslade judar blir också märklig. I Rwanda lyckades man mörda uppemot en miljon på ett par veckor med bl.a. machetes. Givetvis kunde Nazi-Tyskland mörda både 1 och 6 miljoner judar under ett par år om de så önskade.

3) Det som slutligen sticker i ögonen på många är det faktumet att diskussionen och ifrågasättandet aldrig tycks vara begränsat till själva förintelsen som sådan och vad som förekom i skogarna i Ryssland och i skyddsrummen/krematorierna/avlusningsrummen/gaskammarna i Polen. I praktiskt taget varje tråd dyker referenser upp till en judisk sammansvärjning som för penningen och Israels skull vill få oss att tro på förintelsen. I denna tråd talar t.ex BlizzardKing om "vissa organisationer och deras i mina ögon mörka förehavanden" samt "mörkermänniskor" som "hotar och trakasserar". Det är lätt att känna igen nidbilden av "den girige juden" från klassisk anti-semitisk propaganda, och det värjer sig många för.

4) Slutligen, man är givetvis inte nazist för att man ifrågasätter beskrivningen av förintelsen och antalet mördade av nazisterna. Däremot så håller du säkert med om att om man vore nazist så skulle man ha synnerligen goda motiv att ifrågasätta de brott som nazisterna anses skyldiga till? Om man vill ifrågasätta förintelsen och vill bli tagen på allvar i bredare kretsar gör man därför klokt i att se över sitt språkbruk liksom sitt umgänge.
Citera
2005-05-09, 16:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Man kan väl se åtminstone fyra svar på din fråga:
1) Låt oss för ett ögonblick anta att du har fel och att miljontals judar systematiskt mördades av nazi-tyskland och att en eller flera miljoner dog i gaskammrarna. I detta fall så står det väl klart att eventuella överlevande till detta skeende och deras anhöriga ser det som en direkt skymf att ifrågasätta vittnesmål och reducera mördandet till döda av tyfus, svält, .m.m.?

Ja, förvisso, om det skulle förhålla sig så. Men frågan är hur många "överlevande och anhöriga" det finns i Sverige, som har en mycket begränsad judisk population (20.000 personer?), och vad "överlevande och anhöriga" till de två tre miljoner tyskar som dog under Fördrivningen tycker om att minnet av deras döda inte i något sammanhang uppmärksammas och absolut inte tillåts nämnas i samma andetag som de (enligt min mening färre) judiska döda under naziherraväldet?
Jag har för mig att författaren Ernst Brunner, som rimligen är tyskättling, för ett antal år sedan överraskade genom att i ett TV-program nämna att minst nio och kanske tretton miljoner tyska civila dog under och efter kriget p.g.a. de allierades politik...Undrar om det fick några "konsekvenser" för Brunner, jag tycker det varit jävligt tyst om den gubben sedan dess?

Citat:
2) Den i och för sig intressanta frågan om vad som hände i nazisternas läger spårar omgående ur till en svart-eller-vitt-fråga, och polariseringen som följer leder till att revisionisterna, däribland såvitt jag förstår du själv, tar ståndpunkten att inget systematiskt mördande förekom överhuvudtaget. Diskussioner om huruvida nazisterna rent tekniskt kunde mörda fängslade judar blir också märklig. I Rwanda lyckades man mörda uppemot en miljon på ett par veckor med bl.a. machetes. Givetvis kunde Nazi-Tyskland mörda både 1 och 6 miljoner judar under ett par år om de så önskade.

Ja, det går ju bevisligen att svälta ihjäl miljoner människor och låta dem dö av umbäranden, sjukdomar och köld, det hände med både ryska och tyska krigsfångar. Men de tekniska och vetenskapliga invändningarna från revisionistiskt håll gäller "vittnesuppgifterna", på vilka egentligen hela denna gasningsberättelse vilar. Det kan bevisligen inte ha gått till på det sätt (ibland motstridiga och rent absurda) "vittnen" hävdar, det strider mot naturlagarna.

Citat:
3) Det som slutligen sticker i ögonen på många är det faktumet att diskussionen och ifrågasättandet aldrig tycks vara begränsat till själva förintelsen som sådan och vad som förekom i skogarna i Ryssland och i skyddsrummen/krematorierna/avlusningsrummen/gaskammarna i Polen. I praktiskt taget varje tråd dyker referenser upp till en judisk sammansvärjning som för penningen och Israels skull vill få oss att tro på förintelsen. I denna tråd talar t.ex BlizzardKing om "vissa organisationer och deras i mina ögon mörka förehavanden" samt "mörkermänniskor" som "hotar och trakasserar". Det är lätt att känna igen nidbilden av "den girige juden" från klassisk anti-semitisk propaganda, och det värjer sig många för.

Holocaustindustrin är nära knuten till staten Israel och den chauvinistiska delen av judendomen som är organiserad i form av WJC, ADL, JDL, B'nai Brith osv., det är en självklarhet. Nästan samtliga av de ledande ortodoxa Holocaustkrönikörerna är av judisk börd.
Israel Shamir uttrycker lite av vad som står på spel, liksom Norman Finkelstein och andra judar som inte uppskattar denna falskt moraliserande utpressningshärva:

http://home.mindspring.com/~fontenelles/shamir6.htm

Citat:
"---Finkelstein set out to explore the secret of our discrete Jewish charm, a charm that opens American hearts and the coffers of Swiss bankers. His conclusion is that we do it by appealing to European and American guilt feelings. “The Holocaust cult[1] has proven to be an indispensable ideological weapon. Through its deployment, one of the world’s most formidable military powers, with a horrendous human rights record, has cast itself as a victim state, and the most successful ethnic group in the US has acquired victim status”. Finkelstein carries out a brilliant analysis of the Holocaust cult, and comes to a startling discovery: it is but a shabby construct of a few clichés stitched together by the sorrowful voice of Elie Wiesel in a limo.---"

http://www.israelshamir.net/shamirIm...mir/Berlin.htm

Citat:
"---You cause contempt, and it is dangerous for you. In a mass-circulation Israeli daily Maariv (24.04.04), Dan Margalit, a superstar of Israeli journalism, writes of the man who tried to warn you of the grave danger of Israeli nuclear potential:

“Vanunu posed himself as suffering Mel Gibson, a new Jesus, who suffers in jail for his conversion to Christianity. I must admit he was discriminated on the religious grounds, but positively discriminated. Vanunu remained alive for his treason, spying and baptism notwithstanding, Israel treated him as a Jew. Everyone knows what the Israeli Mossad would do to him if he were a German nuclear technician on a service of an Arab state - The names of those sorts are carved on gravestones in the cemeteries of Europe.” (Do not look for this sentence on the Maariv English-language website: it is sanitised.)

Its message is clear: blood of a goy, especially of a German goy, is of less value than blood of a Jew. And you brought it upon yourselves. TOP

Israel boasted that her assassins murdered German technicians and scientists – but Germany never complained. A brave and noble American Jew, John Sack, published a book on Jewish atrocities committed against innocent ethnic Germans in late 1940s – but Germany did not investigate the grave accusations, did not demand the trial of the criminals; even the book of Sack was not published in Germany. Jews admitted mass poisoning of German POWs and an attempt to murder millions of German civilians – Germany did not investigate it, but transferred more money and military hardware to Israel.

You accepted your second-class status of children of lesser god. Not today – when you elevated Auschwitz and disdained the fiery holocaust of Dresden. When you bewept deportations of Jews and ignored deportations of ethnic Germans by Zionist-ridden governments of Poland and Czechoslovakia.---"

Citat:
4) Slutligen, man är givetvis inte nazist för att man ifrågasätter beskrivningen av förintelsen och antalet mördade av nazisterna. Däremot så håller du säkert med om att om man vore nazist så skulle man ha synnerligen goda motiv att ifrågasätta de brott som nazisterna anses skyldiga till? Om man vill ifrågasätta förintelsen och vill bli tagen på allvar i bredare kretsar gör man därför klokt i att se över sitt språkbruk liksom sitt umgänge.

Språkbruket, ja ...Nu har givetvis varje individ sitt sätt att tala, och språkets värsta fiende är som jag ser det en förnumstig urlakning till någon sorts anemiskt tjänstemannaspråk som inte förmår förmedla något av den levande organism som finns bakom rösten eller tangentbordet, inte satiriska och sarkastiska "excesser", som kan behövas för att injicera vitalitet i frågeställningar.

Umgänget? Ja, det är väl upp till var och en, jag känner ingen som betecknar sig som nazist, eller som jag betraktar som nazist eller "antisemit". Jag känner nog ingen "revisionist" personligen heller, så vitt jag vet, frågan har aldrig särskilt utförligt dryftats i miljöer där jag vistats.

Bredare kretsar struntar jag uppriktigt sagt i, jag vänder mig när jag kommunicerar alltid till individer, oavhängiga och besinningsfulla individer.
Citera
2005-05-09, 16:38
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ja, förvisso, om det skulle förhålla sig så. Men frågan är hur många "överlevande och anhöriga" det finns i Sverige, som har en mycket begränsad judisk population (20.000 personer?), och vad "överlevande och anhöriga" till de två tre miljoner tyskar som dog under Fördrivningen tycker om att minnet av deras döda inte i något sammanhang uppmärksammas och absolut inte tillåts nämnas i samma andetag som de (enligt min mening färre) judiska döda under naziherraväldet?
Jag har för mig att författaren Ernst Brunner, som rimligen är tyskättling, för ett antal år sedan överraskade genom att i ett TV-program nämna att minst nio och kanske tretton miljoner tyska civila dog under och efter kriget p.g.a. de allierades politik...Undrar om det fick några "konsekvenser" för Brunner, jag tycker det varit jävligt tyst om den gubben sedan dess?

Det jag ville påvisa i punkt 1 i mitt inlägg ovan, som svar på din fråga i trådens inledning, var att om man är av uppfattningen att ett systematiskt folkmord på europas judar faktiskt ägde rum, en uppfattning som delas inte bara av överlevande och anhöriga utan också av många andra svenskar, så ser man förmodligen med stor skepsis på den som söker förneka att så skett. Detta av sympati för de som man är övertygad om drabbades, men också för att man fasar för att något liknande skulle kunna hända igen.

Citat:

Umgänget? Ja, det är väl upp till var och en, jag känner ingen som betecknar sig som nazist, eller som jag betraktar som nazist eller "antisemit". Jag känner nog ingen "revisionist" personligen heller, så vitt jag vet, frågan har aldrig särskilt utförligt dryftats i miljöer där jag vistats.

Vad jag ville ha sagt här under den 4:e punkten i mitt inlägg ovan var att eftersom eventuella nazister har ett mycket starkt intresse av att förringa nazi-tysklands brott mot judar och andra (jag tar mig friheten att se ditt inlägg ovan som ett tyst medgivande av detta), så finns det alltid en risk att en revisioninstisk argumentation missförstås för något annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in