Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Man kan väl se åtminstone fyra svar på din fråga:
1) Låt oss för ett ögonblick anta att du har fel och att miljontals judar systematiskt mördades av nazi-tyskland och att en eller flera miljoner dog i gaskammrarna. I detta fall så står det väl klart att eventuella överlevande till detta skeende och deras anhöriga ser det som en direkt skymf att ifrågasätta vittnesmål och reducera mördandet till döda av tyfus, svält, .m.m.?
Ja, förvisso, om det skulle förhålla sig så. Men frågan är hur många "överlevande och anhöriga" det finns i Sverige, som har en mycket begränsad judisk population (20.000 personer?), och vad "överlevande och anhöriga" till de två tre miljoner tyskar som dog under Fördrivningen

tycker om att minnet av deras döda inte i något sammanhang uppmärksammas och absolut inte tillåts nämnas i samma andetag som de (enligt min mening färre) judiska döda under naziherraväldet?
Jag har för mig att författaren Ernst Brunner, som rimligen är tyskättling, för ett antal år sedan överraskade genom att i ett TV-program nämna att minst nio och kanske tretton miljoner tyska civila dog under och efter kriget p.g.a. de allierades politik...Undrar om det fick några "konsekvenser" för Brunner, jag tycker det varit jävligt tyst om den gubben sedan dess?
Citat:
2) Den i och för sig intressanta frågan om vad som hände i nazisternas läger spårar omgående ur till en svart-eller-vitt-fråga, och polariseringen som följer leder till att revisionisterna, däribland såvitt jag förstår du själv, tar ståndpunkten att inget systematiskt mördande förekom överhuvudtaget. Diskussioner om huruvida nazisterna rent tekniskt kunde mörda fängslade judar blir också märklig. I Rwanda lyckades man mörda uppemot en miljon på ett par veckor med bl.a. machetes. Givetvis kunde Nazi-Tyskland mörda både 1 och 6 miljoner judar under ett par år om de så önskade.
Ja, det går ju bevisligen att svälta ihjäl miljoner människor och låta dem dö av umbäranden, sjukdomar och köld, det hände med både ryska och tyska krigsfångar. Men de tekniska och vetenskapliga invändningarna från revisionistiskt håll gäller "vittnesuppgifterna", på vilka egentligen hela denna gasningsberättelse vilar. Det kan bevisligen inte ha gått till på det sätt (ibland motstridiga och rent absurda) "vittnen" hävdar, det strider mot naturlagarna.
Citat:
3) Det som slutligen sticker i ögonen på många är det faktumet att diskussionen och ifrågasättandet aldrig tycks vara begränsat till själva förintelsen som sådan och vad som förekom i skogarna i Ryssland och i skyddsrummen/krematorierna/avlusningsrummen/gaskammarna i Polen. I praktiskt taget varje tråd dyker referenser upp till en judisk sammansvärjning som för penningen och Israels skull vill få oss att tro på förintelsen. I denna tråd talar t.ex BlizzardKing om "vissa organisationer och deras i mina ögon mörka förehavanden" samt "mörkermänniskor" som "hotar och trakasserar". Det är lätt att känna igen nidbilden av "den girige juden" från klassisk anti-semitisk propaganda, och det värjer sig många för.
Holocaustindustrin är nära knuten till staten Israel och den chauvinistiska delen av judendomen som är organiserad i form av WJC, ADL, JDL, B'nai Brith osv., det är en självklarhet. Nästan samtliga av de ledande ortodoxa Holocaustkrönikörerna är av judisk börd.
Israel Shamir uttrycker lite av vad som står på spel, liksom Norman Finkelstein och andra judar som inte uppskattar denna falskt moraliserande utpressningshärva:
http://home.mindspring.com/~fontenelles/shamir6.htm
Citat:
"---Finkelstein set out to explore the secret of our discrete Jewish charm, a charm that opens American hearts and the coffers of Swiss bankers. His conclusion is that we do it by appealing to European and American guilt feelings. “The Holocaust cult[1] has proven to be an indispensable ideological weapon. Through its deployment, one of the world’s most formidable military powers, with a horrendous human rights record, has cast itself as a victim state, and the most successful ethnic group in the US has acquired victim status”. Finkelstein carries out a brilliant analysis of the Holocaust cult, and comes to a startling discovery: it is but a shabby construct of a few clichés stitched together by the sorrowful voice of Elie Wiesel in a limo.---"
http://www.israelshamir.net/shamirIm...mir/Berlin.htm
Citat:
"---You cause contempt, and it is dangerous for you. In a mass-circulation Israeli daily Maariv (24.04.04), Dan Margalit, a superstar of Israeli journalism, writes of the man who tried to warn you of the grave danger of Israeli nuclear potential:
“Vanunu posed himself as suffering Mel Gibson, a new Jesus, who suffers in jail for his conversion to Christianity. I must admit he was discriminated on the religious grounds, but positively discriminated. Vanunu remained alive for his treason, spying and baptism notwithstanding, Israel treated him as a Jew. Everyone knows what the Israeli Mossad would do to him if he were a German nuclear technician on a service of an Arab state - The names of those sorts are carved on gravestones in the cemeteries of Europe.” (Do not look for this sentence on the Maariv English-language website: it is sanitised.)
Its message is clear: blood of a goy, especially of a German goy, is of less value than blood of a Jew. And you brought it upon yourselves. TOP
Israel boasted that her assassins murdered German technicians and scientists – but Germany never complained. A brave and noble American Jew, John Sack, published a book on Jewish atrocities committed against innocent ethnic Germans in late 1940s – but Germany did not investigate the grave accusations, did not demand the trial of the criminals; even the book of Sack was not published in Germany. Jews admitted mass poisoning of German POWs and an attempt to murder millions of German civilians – Germany did not investigate it, but transferred more money and military hardware to Israel.
You accepted your second-class status of children of lesser god. Not today – when you elevated Auschwitz and disdained the fiery holocaust of Dresden. When you bewept deportations of Jews and ignored deportations of ethnic Germans by Zionist-ridden governments of Poland and Czechoslovakia.---"
Citat:
4) Slutligen, man är givetvis inte nazist för att man ifrågasätter beskrivningen av förintelsen och antalet mördade av nazisterna. Däremot så håller du säkert med om att om man vore nazist så skulle man ha synnerligen goda motiv att ifrågasätta de brott som nazisterna anses skyldiga till? Om man vill ifrågasätta förintelsen och vill bli tagen på allvar i bredare kretsar gör man därför klokt i att se över sitt språkbruk liksom sitt umgänge.
Språkbruket, ja

...Nu har givetvis varje individ sitt sätt att tala, och språkets värsta fiende är som jag ser det en förnumstig urlakning till någon sorts anemiskt tjänstemannaspråk som inte förmår förmedla något av den levande organism som finns bakom rösten eller tangentbordet, inte satiriska och sarkastiska "excesser", som kan behövas för att injicera vitalitet i frågeställningar.
Umgänget? Ja, det är väl upp till var och en, jag känner ingen som betecknar sig som nazist, eller som jag betraktar som nazist eller "antisemit". Jag känner nog ingen "revisionist" personligen heller, så vitt jag vet, frågan har aldrig särskilt utförligt dryftats i miljöer där jag vistats.
Bredare kretsar struntar jag uppriktigt sagt i, jag vänder mig när jag kommunicerar alltid till individer, oavhängiga och besinningsfulla individer.