Citat:
Ursprungligen postat av Blattebrud
Hej!
Jag är oskuld, frivilligt. I maj ska jag och min fästman gifta oss och lite råd uppskattas. Vad ska jag tänka på, är det något jag ska undvika etc.??
Han är erfaren, båda korta relationer och ett 6 årigt förhållande.
Endast seriösa svar, tack!
Hej,
nu har jag inte läst vad alla andra skrivit, så det här kan vara exakt vad någon redan har sagt, men jag tänkte svara på din fråga i alla fall
För det första: grattis till förlovningen och till att du har behållit oskulden tills du nu ska gifta dig (respekt).
Här är lite tips och erfarenheter från min första gång (första gångerna):
- Börja redan nu att ta p- eller minipiller (dvs om inte ni vill satsa på att har barn nu då). Det finns inget värre än att vara orolig hela vägen fram tills nästa mens efter första samlaget. Även om ni använder kondom är detta ett effektivt sätt att få dig att slappna av mer, samt att du garanterat slipper mens på ditt bröllop.
- Försök att slappna av. Det är säkert många som gett dig det rådet och fy vad det är svårt, men du ligger ju ändå med mannen du älskar där och kan förhoppningsvis känner dig som tryggaste människan i världen. Sätt ingen press på att det måste hända just den kvällen. Ni kommer nog vara trötta och utmattade. Tvinga inte fram det. Kan säger att det inte lätt för din fästman heller om han känner sig tvingat till att prestera
- Kan förstå att du vill att han ska ha det jätteskönt, men glöm inte ta för dig själv. Jag anta att ni har legat och smekt varandra tidigare, då har du ju kanske märkt lite vad du tycker om. Låter honom värma upp dig ordentlig innan så du blir riktig blöt, det blir skönare för er båda två.
Alla killar jag har varit med har tyckt att det är jätte skönt att ha mig över sig, men det är säkert en smaksak.
- När det gäller om första gången gör ont, kan jag nog inte uttala mig så mkt om det. Hade ingen mödomshinna som sprack, så vet inte om det gör mycket ont, men resten gjorde iaf inte ont överhuvudtaget.
-Sist men inte minst - glöm inte att det är din första gång, en start in på ett långt sexliv tillsammans. Det måste inte blir perfekt och superbra. Superbra kommer sen.
Hoppas jag hjälpte dig någonting.